Gå til innhold

Han likte ikke kjolen :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Ja, de sier så, fjortisene som insisterer på å gå med jakka åpen i 10 minus.''

*he he*

Men enten man er fjortis eller førtis så vil de fleste av oss når vi snakker om hva som gjør at vi føler oss vel også hensynta at vi omgir oss med andre mennesker.

Det er tross alt en grunn til at de fleste av oss føler oss komfortable på sofaen lørdag morgen, uvasket i slappe klær, men ikke ville ha spasert på byen uten å ha stelt og kledd seg først.

''Det er tross alt en grunn til at de fleste av oss føler oss komfortable på sofaen lørdag morgen, uvasket i slappe klær, men ikke ville ha spasert på byen uten å ha stelt og kledd seg først.''

Ja, det er klart. Men du mener vel ikke at man må være moteriktig kledd for å føle seg vel blant folk?

• Svar 177
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• Babette

17

• AneM1365380603

10

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

La meg ta et eksempel.

La oss si at det er veldig in med capribukser i jordfarger. Jeg synes capribukser er en fin opfinnelse, og får lyst på en.

Hvis jeg synes de i jordfargene er penest fordi det er de fargene (og bare de) som er in, da er jeg moteslave. Og det er dette jeg synes er betenkelig, altså at man tillegger moten større betydning enn egen vurdering. Og særlig hvis man ikke vil innrømme at man lar seg diktere og skjuler det bak at "det er dette jeg trives best i". For jeg kler ikke jordfarger og har ingen overdeler som passer til de fargene.

Så jeg kjøper en blå, uansett hva "Paris" sier.

Ok, jeg skjønner :)

Jeg kjøper ikke alt jeg synes er fint og ser er moderne. Hvis fargen ikke kler meg i det hele tatt, så dropper jeg det glatt ;) Sennepsgult og rustrødt kommer ikke inn i mitt skap uansett om det blir hypermoderne eller ikke ;)

Skrevet

''Det er tross alt en grunn til at de fleste av oss føler oss komfortable på sofaen lørdag morgen, uvasket i slappe klær, men ikke ville ha spasert på byen uten å ha stelt og kledd seg først.''

Ja, det er klart. Men du mener vel ikke at man må være moteriktig kledd for å føle seg vel blant folk?

Nei, det mener jeg ikke. *S*

Det er forskjell på å synes noe er fint _fordi_ det er moderne, og det å la seg påvirke av moter og trender og dermed venne seg til ting.

Skrevet

Som regel er vel buksene merket med lengde i tommer? Men det er kanskje bare olabukser som har slik merking? Jeg "bor" i olaukser ;) Selv er jeg 172 cm høy og kjøper de i 34 tommers lengde.

''Selv er jeg 172 cm høy og kjøper de i 34 tommers lengde.''

34 tommers lengde? *Hehe* De ville nok nådd utenfor tærne hos meg. Selv trenger jeg ca. 29 tommers lengde + 29-30 tommers vidde og det er lett å finne du.... *Sukk*

Gjest togli
Skrevet

''Selv er jeg 172 cm høy og kjøper de i 34 tommers lengde.''

34 tommers lengde? *Hehe* De ville nok nådd utenfor tærne hos meg. Selv trenger jeg ca. 29 tommers lengde + 29-30 tommers vidde og det er lett å finne du.... *Sukk*

Jeg _kan_ bruke 32 tommer, men da ser buksene bra ut kun når jeg har helt lave sko. Dessuten krymper de gjerne litt i vask...

Jeg skjønner det ikke alltid er like lett å få riktig størrelse til sin kropp, men jeg føler at de fleste dongeribukser har store variasjoner i størrelser (vidde/lengde), så også i din størrelse?

Skrevet

Som regel er vel buksene merket med lengde i tommer? Men det er kanskje bare olabukser som har slik merking? Jeg "bor" i olaukser ;) Selv er jeg 172 cm høy og kjøper de i 34 tommers lengde.

Er også 172 høy (eller muligens krympet 1-1,5cm - man bør ikke måle seg når man blir eldre - det kan være litt deprimerende..) - og synes også jeg trenger 34 tommers lengde.

Gjest togli
Skrevet

Er også 172 høy (eller muligens krympet 1-1,5cm - man bør ikke måle seg når man blir eldre - det kan være litt deprimerende..) - og synes også jeg trenger 34 tommers lengde.

Da dropper jeg å måle meg, jeg også ;)

Hadde man fått bukser i 33 tommer, så hadde de trolig vært helt perfekte. 32 blir hakket for kort og 34 heeelt på grensen for hva jeg kan ha ;)

Gjest prust
Skrevet

Først av alt - takk til alle som lot seg engasjere, og som kom med gode innspill til dette med kjolevalg!

Jeg var veldig i tvil i går - viste kjolen til ei venninne, og hun syntes den var kjempefin og stilig. Men jeg hadde så veldig lyst til at mannen min skulle synes at jeg var fin også!

Så i morges ble han med meg til byen og inn i denne kjolebutikken. Jeg tok først på meg den korallfargede jeg hadde hengt av, og han likte den sånn middels. Så tok jeg på den lys turkise, så han så meg med pensko og med litt mer positive øyne. Han syntes også den var stilig, men for lang og han syntes fargen fremdeles var litt rar.

Så kom ekspeditøren med flere forslag, og også mannen min fant en han likte godt - og jeg prøvde flere flott kjoler, og fant ut at jeg kler mange farger og også at jeg er fin med tettsittende kjoler.

Vi endte opp med en kjole begge syntes var nydelig - en lys lilla/syrin/lavendelfarget i blankt stoff, formsydd, lekker, lengde til knærne, med lilla bolero til.

Puh - jeg er litt utslått, men er glad jeg tok med mannen min i butikken! Han kom med så mange komplimenter når jeg prøvde den ene kjolen etter den andre! Og ekspeditøren sa jeg hadde pene legger, så jeg kunne godt ha korte kjoler :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Først av alt - takk til alle som lot seg engasjere, og som kom med gode innspill til dette med kjolevalg!

Jeg var veldig i tvil i går - viste kjolen til ei venninne, og hun syntes den var kjempefin og stilig. Men jeg hadde så veldig lyst til at mannen min skulle synes at jeg var fin også!

Så i morges ble han med meg til byen og inn i denne kjolebutikken. Jeg tok først på meg den korallfargede jeg hadde hengt av, og han likte den sånn middels. Så tok jeg på den lys turkise, så han så meg med pensko og med litt mer positive øyne. Han syntes også den var stilig, men for lang og han syntes fargen fremdeles var litt rar.

Så kom ekspeditøren med flere forslag, og også mannen min fant en han likte godt - og jeg prøvde flere flott kjoler, og fant ut at jeg kler mange farger og også at jeg er fin med tettsittende kjoler.

Vi endte opp med en kjole begge syntes var nydelig - en lys lilla/syrin/lavendelfarget i blankt stoff, formsydd, lekker, lengde til knærne, med lilla bolero til.

Puh - jeg er litt utslått, men er glad jeg tok med mannen min i butikken! Han kom med så mange komplimenter når jeg prøvde den ene kjolen etter den andre! Og ekspeditøren sa jeg hadde pene legger, så jeg kunne godt ha korte kjoler :-)

Så fint at dere fant en kjole begge likte, da! :)

Skjønner du liker å være fin for mannen din, men synes nesten det er litt trist at mannen din skal bestemme hva slags kjole du skal ha.

Skrevet

Du er nå morsom prust:-) Jaja, du var sikkert fin i alle kjolene!

Gjest bikku
Skrevet

Fint dere fant noe begge liker godt!

Jeg har lest tråden med litt blandede følelser, for jeg syns det var trist at du skulle være så avhengig av mannens mening for å velge hva du vil ha på. Men jeg har vel egentlig kommet fram til at du neppe var så trygg selv heller, på at det var rette kjolen for deg. Og at det var derfor du også kjørte debatt på dol om kjolevalget ditt. Syns bare det er synd at det ikke er mulig å legge ut bilder her, så kunne vi ha ment noe om saken på et konkret grunnlag ;)

Gjest Kayia
Skrevet

Så bra da! :) Det er - og dette vet jeg en hel del om selv, hehe - så lett å gå i skyttergraven når man blir såret, uten at det er det spøtt hensiktsmessig... Sikker på du får enda flere komplimenter i selskapet! :)

mil1365380270
Skrevet

Jeg skjønner du ville ha en kjole mannen din syns du er fin i. Var lurt å bytte.

Ikke enig med de som mener det er negativt at du bryr deg om hva han mener. Når man er forelsket er man jo svært opptatt av sånt. Antar det betyr dere fortsatt har den fine spenningen mellom dere :-)

Skrevet

Skjønner du liker å være fin for mannen din, men synes nesten det er litt trist at mannen din skal bestemme hva slags kjole du skal ha.

Det er vel ikke det det dreier seg om. Har han ikke lov til å ha en mening, og til å uttrykke den uten at det blir drama og skilsmisse av det? Det er et ekteskap, ikke noen rødstrømpearena. Teamwork i praksis.

Kontrollere, det er sånn som Sheila gjør når favorittskjortene mine bare blir borte og jeg finner dem 3 år senere helt på bunnen og bakerst i en eller annen krok.

Jeg elsker henne uansett.

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg har teflonhukommelse på hvem som er hvem, med hvilken historie og vanligvis mener hva her inne, så jeg vet ikke om prust er avhengig av mannen sin eller ikke, men ville du ikke følt deg litt mindre snerten om noen - og spesielt mannen din - sa at du ikke kledde et antrekk? Jeg skulle vært temmelig sikker på at 'vedkommende skjønner ikke estetikken' om jeg skulle strålt i et antrekk noen hadde sagt direkte at jeg ikke burde ha på meg. Uten at jeg føler meg avhengig av noens meninger av den grunn.

Ut over det er jeg mer i tvil om mannen behøvde å gå så hardt ut som han gjorde, for kjolen i dette tilfellet hørtes jo kjempefin ut. Men det er i i grunnen en helt annen diskusjon..

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har teflonhukommelse på hvem som er hvem, med hvilken historie og vanligvis mener hva her inne, så jeg vet ikke om prust er avhengig av mannen sin eller ikke, men ville du ikke følt deg litt mindre snerten om noen - og spesielt mannen din - sa at du ikke kledde et antrekk? Jeg skulle vært temmelig sikker på at 'vedkommende skjønner ikke estetikken' om jeg skulle strålt i et antrekk noen hadde sagt direkte at jeg ikke burde ha på meg. Uten at jeg føler meg avhengig av noens meninger av den grunn.

Ut over det er jeg mer i tvil om mannen behøvde å gå så hardt ut som han gjorde, for kjolen i dette tilfellet hørtes jo kjempefin ut. Men det er i i grunnen en helt annen diskusjon..

''men ville du ikke følt deg litt mindre snerten om noen - og spesielt mannen din - sa at du ikke kledde et antrekk?''

Det ville jeg sjelden vite - for han ville aldri si det, med mindre jeg spurte!

Og jeg bruker ofte enkelte ting jeg vet han ikke liker så godt når viskal bort sammen - det gjør meg ingen ting. Men om vi skal i selskap sammen liker jeg selvfølgelig at han synes jeg er fin :-).

Gjest Kayia
Skrevet

''men ville du ikke følt deg litt mindre snerten om noen - og spesielt mannen din - sa at du ikke kledde et antrekk?''

Det ville jeg sjelden vite - for han ville aldri si det, med mindre jeg spurte!

Og jeg bruker ofte enkelte ting jeg vet han ikke liker så godt når viskal bort sammen - det gjør meg ingen ting. Men om vi skal i selskap sammen liker jeg selvfølgelig at han synes jeg er fin :-).

Joda, er med på den, og har også tilgode å få meninger formidlet på en så direkte måte. Det er mulig utsagn har blitt pakket inn i "du, den sorte du hadde i .. er jo kjempefin" uten at jeg har lagt merke til det, og da er jo alt såre greit.

Men - om noen hadde vært så direkte tror jeg det ville påvirket mitt forhold til antrekket, og det ville ikke vært vits i å anskaffe et antrekk som sannsynligvis ville blitt bortprioritert hver gang jeg skulle velge et antrekk. Derfor ville et bytte vært lurt, ikke et uttrykk for avhengighet.

Skrevet

Joda, er med på den, og har også tilgode å få meninger formidlet på en så direkte måte. Det er mulig utsagn har blitt pakket inn i "du, den sorte du hadde i .. er jo kjempefin" uten at jeg har lagt merke til det, og da er jo alt såre greit.

Men - om noen hadde vært så direkte tror jeg det ville påvirket mitt forhold til antrekket, og det ville ikke vært vits i å anskaffe et antrekk som sannsynligvis ville blitt bortprioritert hver gang jeg skulle velge et antrekk. Derfor ville et bytte vært lurt, ikke et uttrykk for avhengighet.

''Men - om noen hadde vært så direkte tror jeg det ville påvirket mitt forhold til antrekket, og det ville ikke vært vits i å anskaffe et antrekk som sannsynligvis ville blitt bortprioritert hver gang jeg skulle velge et antrekk. Derfor ville et bytte vært lurt, ikke et uttrykk for avhengighet.''

Jeg er enig.

Skrevet

Så fint at du fant en kjole du syntes var lekker - og en bonus at mannen synes det også¨:-)

Skrevet

Er det in med høyt liv? Jippi. Da bør det gå an å finne noe.

Hvis du liker høyt liv, har Henry Choice noen damemodeller med høyt liv... Om det var jeans du tenkte på da - har ikke lest hele tråden...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...