candyqueen_83 Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Vi bor i skogkanten, så vi er nok midt i flåtteldoradoet... Myggolje blir derfor ikke helt aktuelt :-( Datteren min har nok klødd litt på stikket også, så det er mulig utslettet delvis kommer derfra... Nå har hun fått forbud mot å klø. Bedre å ta på aloe vera... Kjøp scalibor flåtthalsbånd til dem ;O)) Neida, ikke noe å spøke med. Flått er kjipe greier. Har kun fått tre eller fire stykker selv, men det er ikke morsomt for det. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Et kjerringråd er jo at flåtten ikke liker hvitløkslukt. Hva med å gi de en hvitløk tablett pr dag, eller to? Et fedd hadde sikkert vært det beste, men kanskje vanskelig å gi barn. http://www.kjerringrad.com/flaatt-258.html De andre rådene går vel ut på å være dekt med klær, og sjekke kroppen hver kveld. Har også hørt at dusjing etter å ha vært ute kan hjelpe. Vi har prøvd ut hvitløk, men er litt usikker på effekten... Dusjing kan være lurt, ja. Ungene dusjer oftere på kveldene i sommerhalvåret. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Kjøp scalibor flåtthalsbånd til dem ;O)) Neida, ikke noe å spøke med. Flått er kjipe greier. Har kun fått tre eller fire stykker selv, men det er ikke morsomt for det. Ja, det hadde vært noe ;-) Vi har flåttolje til kattene. Spørs om jeg burde dynke litt på ungene også 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Ja, det hadde vært noe ;-) Vi har flåttolje til kattene. Spørs om jeg burde dynke litt på ungene også Kanskje det kan være noe ) 0 Siter
Elis31 Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Vi har prøvd ut hvitløk, men er litt usikker på effekten... Dusjing kan være lurt, ja. Ungene dusjer oftere på kveldene i sommerhalvåret. Med en pille er det jo en enkel ting å gjøre iallefall. så det hadde jeg prøvd en hel sommer, daglig. Sunt er det jo også Tror ikke det nytter en dag i ny og ne. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. mai 2009 Skrevet 19. mai 2009 Med en pille er det jo en enkel ting å gjøre iallefall. så det hadde jeg prøvd en hel sommer, daglig. Sunt er det jo også Tror ikke det nytter en dag i ny og ne. Spørs om vi skulle prøvd det, ja.... Idag tidlig oppdaga jeg forøvrig en blodsuger på meg selv også *stønn* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.