Mrs D Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 10 av 10. Men jeg gjetta bare på spørsmål 1 og hadde flaks der. 0 Siter
Mrs D Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Ja, jeg trodde egentlig Harald Hårfagre hadde noe med det å gjøre?? Trodde han skulle la håret vokse til Norge var kristnet..eller noe sånt? Kanskje bare noe jeg har drømt..:-) Han ville ikke klippe seg før Norge var samlet til ett rike. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. mai 2009 Skrevet 19. mai 2009 10 av 10. ) Visste alle med unntak nr. 1 der jeg gjettet. ) 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 19. mai 2009 Skrevet 19. mai 2009 Nåja, alt er relativt! ;-) ser bare et lite ymt om grunnleggingen av Trondheim jeg da *erte erte* Men jeg husket at han står på en høøøøy søyle, ikke verst det? ;-) 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 19. mai 2009 Skrevet 19. mai 2009 DU var jo flink jo! Nåja.. ;-) Men hadde ikke hatt den ringeste snøring dersom jeg ikke hadde vært i Trondheim og sett statuen selv. Ikke så lett å få teori til å feste seg i dette hodet, lettere når jeg får det visuelle i tillegg. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 19. mai 2009 Skrevet 19. mai 2009 Ja, jeg synes det virker litt unødvendig å skulle vite det nøyaktige antall land i Europa. Husker min mormor mente at jeg ikke lærte nok geografi i skolen fordi jeg ikke kunne elvene i Asia på rams...;-) Hun bare fnøys da jeg sa at jeg dog vet forskjellen på en u-dal og en v-dal og at jeg har lært hva en esker er...;-) Det tellte liksom ikke. En esker? 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 19. mai 2009 Skrevet 19. mai 2009 man har da lest Snorre...:-) (dvs helt feridg ble jeg ikke...*S*) "man har da lest Snorre...:-)" Lese er én ting; memorere kunnskap er noe helt annet. Bra jobba! ;-) 0 Siter
....AV Skrevet 19. mai 2009 Skrevet 19. mai 2009 Gjettet feil på første og fikk 9 av 10. Men særlig vanskelig var det jo ikke. Jeg skal prøve den på 5.klassingen min i kveld, jeg tror han kan svare på mye av dette. 0 Siter
plommeblomst Skrevet 19. mai 2009 Skrevet 19. mai 2009 Jeg fikk opp bare 9 spørsmål - som jeg heldigvis klarte. Antall land i Eurpoa manglet, og det hadde jeg nok ikke klart heller.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.