Gå til innhold

Bekymret for venninna mi

Anbefalte innlegg

Gjest Rosaria
Skrevet

Både jeg og venninna mi er enslige og har drevet en del med nettdating. Vi pleier å fortelle hverandre om datene på forhånd, og følge med.

Nå forteller hun meg at hun har vært i kontakt med en mann i en uke eller to, og at de har snakket mye om sex. De skal treffes i morgen, og han er blitt så gira på henne at han vil at de drar på hotell med engang. Hun har satt ned foten og sagt at de må møtes først og så finne ut om de vil dra på hotellrom eller ikke. De har begge barn boende hjemme og vil ikke ta hverandre hjem.

Etter hva jeg forstår har han nå bestillt hotellrom, men gått med på å møte henne utenfor først. Hun er fast bestemt på å gå, og forteller at hun har sjekket ut tlf.nr. hans i tlf. katalogen og derfor googlet på han, og funnet ut at alle opplysninger som han har gitt stemmer.

Hun sier at han har god stilling og utdannelse, og at hun aldri har følt noe slikt før.

Hva skal jeg si eller gjøre? Håpe at hun har funnet kjærligheten og ønske henne lykke til, eller advare henne mot det hun holder på med.

Er det vanlig å snakke om sex, og planlegge slikt på første date? Vil han ha respekt for henne hvis hun går med på å ha sex med henne på et hotellrom?

Kannski er jeg konservativ og gammeldags, men jeg har aldri gjort sånn selv.

Gjest Kunne vært gift med nettdaten min
Skrevet

Det der kan vel gå ut på den ene måten likesom på den andre.

Selv fant jeg en på nett, etter en stund ble det intimt, vi bestemte oss for å møtes og det lå sex i lufta.

Hadde den hærligste tone på nett, men falt slettes ikke for utseende når vi møttes.

Hadde sex, ble et par. Fyren var meget snill og god. Holdt et par år. Han lå på kne med giftering.

Så ting kan gå en positiv veg som negativ. Men fornuften sier jo at vi bør være forsiktige da, det er mye dritt der ute. Både i sykdommer og psykdommer.

Skrevet

Jeg tror ikke han ser for seg noe langvarig forhold så lenge han allerede har bestilt rom og er såpass gira at han omtrent sikler før de har møttes!

Hadde jeg vært henne (om hun er ute etter noe annet enn sex), så hadde jeg insistert på cafè/resturant først, og sett hvordan ting utviklet seg. Deretter bestemt seg. Hun skylder han ikke noe som helst, aller minst å bli med på rommet...

Skrevet

Jeg hadde ikke gått på en slik date, men det er nå meg. Jeg er så gammeldags at jeg ikke har sex på første date jeg. :o)

Og hadde jeg vært henne så hadde jeg vært skeptisk, man vet jo aldri hvem man treffer på nettet og å gå med på å møte en fyr på den måten første gangen høres ikke noe særlig ut. Jeg følte det absolutt tryggest å møte fyren ute blant folk den første gangen.

Skrevet

Hva er forskjellen på dette og gå på byen en kveld og finne en og ha sex med? Jeg ser ingen forskjell, så lenge de først møtes utenfor hotellrommet og kan ta stilling til om de vil gå på hotellrommet eller ikke.

Jeg ser det faktisk som en fordel at jeg kunne snakke med noen på nett og bli kjent på den måten først istedenfor å bare gå ut på byen og finne meg ei, som jeg aldri har snakket med før. Det hadde jeg faktisk sett på som en større risiko. Det siste hadde jeg ikke gjort, jeg hadde ikke turt å ha sex med noen helt ukjente.

Men prøv å få henne til å ta sine forholdsregler og kan trekke seg unna hvis hun føler at dette blir helt feil.

mil1365380270
Skrevet

Ikke uvanlig. Ikke dumt heller, spør du meg. Hvis det er sex man er ute etter, hvorfor gå rundt grøten?

Men jeg ville insistert på at de møttes for en kaffe eller noe først, IKKE bare utenfor hotellet! Selv om kjemien virker knall, kan det vise seg at han er psyk, eller rett og slett ond. Derfor forteller hun han, når de sitter der, at hun sender en melding til deg om at de drar på det og det hotellet. Og med en gang de kommer på rommet, melding om romnummeret. Når man er voksen og har unger, er man forplinktet til å bruke hodet selv om man er kåt. Og hvis han syns det er rart eller feil å gjøre, så er det bare å gå fortere enn svint. En ordentlig mann skjønner at jenter må passe seg.

Om han ikke har respekt for henne etterpå, så viser det at hun ikke var en god nok menneskekjenner.

Gjest MayLynn
Skrevet

Hva er forskjellen på dette og gå på byen en kveld og finne en og ha sex med? Jeg ser ingen forskjell, så lenge de først møtes utenfor hotellrommet og kan ta stilling til om de vil gå på hotellrommet eller ikke.

Jeg ser det faktisk som en fordel at jeg kunne snakke med noen på nett og bli kjent på den måten først istedenfor å bare gå ut på byen og finne meg ei, som jeg aldri har snakket med før. Det hadde jeg faktisk sett på som en større risiko. Det siste hadde jeg ikke gjort, jeg hadde ikke turt å ha sex med noen helt ukjente.

Men prøv å få henne til å ta sine forholdsregler og kan trekke seg unna hvis hun føler at dette blir helt feil.

Det spørs vel om hun kun er ute etter sex, eller om hun egentlig er ute etter et forhold? De fleste damer er vel ute etter det siste antar jeg...

Gjest Rosaria
Skrevet

De møttes først til lunsj og han måtte gå etterpå pga. møte. Det var han som bestemte at det var best slik siden hun var litt skeptisk. Det virker som det var en knalldate, kjemien stemte og hun er på vei å bli forelsket:-) Sex blir det helt sikkert på neste date.

Ellers synes jeg at det kan klaffe med kommunikasjon med en jeg møter på nettet, men så er personen en helt annen enn jeg hadde forestilt meg. Hvis jeg møter noen på byen så vet jeg i hvert fall om den fysiske kjemien er der eller ikke, men jeg er nok litt gammeldags og tilbakeholden med å ha sex første gang uansett om det er nett eller byen.

Skrevet

Det spørs vel om hun kun er ute etter sex, eller om hun egentlig er ute etter et forhold? De fleste damer er vel ute etter det siste antar jeg...

Jo, det er så, men det var ikke poenget. Det jeg mener er at jeg ser ingen forskjell på om de treffes på byen eller på internett før de treffer hverandre, om det er for sex eller ikke.

Forøvrig har de allerede snakket om å ha sex.

Skrevet

De møttes først til lunsj og han måtte gå etterpå pga. møte. Det var han som bestemte at det var best slik siden hun var litt skeptisk. Det virker som det var en knalldate, kjemien stemte og hun er på vei å bli forelsket:-) Sex blir det helt sikkert på neste date.

Ellers synes jeg at det kan klaffe med kommunikasjon med en jeg møter på nettet, men så er personen en helt annen enn jeg hadde forestilt meg. Hvis jeg møter noen på byen så vet jeg i hvert fall om den fysiske kjemien er der eller ikke, men jeg er nok litt gammeldags og tilbakeholden med å ha sex første gang uansett om det er nett eller byen.

Jeg ville faktisk ha foretrukket å bli kjent med ei over nettet først, så jeg ble kjent med personen. Om jeg likte det jeg så kan jeg ta senere og gjør jeg ikke det, så er jo bare å trekke seg ut.

Går jeg på byen så ser jeg bare det ytre og hvor jeg på kort sikt kan bomme på de personlige egenskapene.

Gjest Rosaria
Skrevet

Jeg ville faktisk ha foretrukket å bli kjent med ei over nettet først, så jeg ble kjent med personen. Om jeg likte det jeg så kan jeg ta senere og gjør jeg ikke det, så er jo bare å trekke seg ut.

Går jeg på byen så ser jeg bare det ytre og hvor jeg på kort sikt kan bomme på de personlige egenskapene.

Hun følte vel at det var vanskelig å skulle møte han slik når hotellrommet var bestilt. De hadde snakket mye om sex, men da var det bak dataskjerm eller tlf. I kveld svever hun og er ikke til å få kontakt med. Hun ER blitt forelsket, men jeg prøver å dra henne ned.

Han tok hensyn til henne og det er bra,men.................

Gjest Rosaria
Skrevet

Jo, det er så, men det var ikke poenget. Det jeg mener er at jeg ser ingen forskjell på om de treffes på byen eller på internett før de treffer hverandre, om det er for sex eller ikke.

Forøvrig har de allerede snakket om å ha sex.

Hun er ute etter begge deler. Akkurat som Ole Brumm ......ja takk begge deler,,,, Hvem av oss vil ha forhold uten sex???

Gjest Rosaria
Skrevet

Jeg tror ikke han ser for seg noe langvarig forhold så lenge han allerede har bestilt rom og er såpass gira at han omtrent sikler før de har møttes!

Hadde jeg vært henne (om hun er ute etter noe annet enn sex), så hadde jeg insistert på cafè/resturant først, og sett hvordan ting utviklet seg. Deretter bestemt seg. Hun skylder han ikke noe som helst, aller minst å bli med på rommet...

Nei det er jo ikke slik at menn betaler og kvinner gir. Selvfølgelig skylder hun han ikke noe, men det går andre veien også. Jeg tror ikke han var innpå tanken å bestille et hotellrom for å kreve noe som hun skyldte ham.

Skrevet

Hun er ute etter begge deler. Akkurat som Ole Brumm ......ja takk begge deler,,,, Hvem av oss vil ha forhold uten sex???

Sant det, sex hører med i et forhold, det er mye av limet som holder det sammen. Så spørs det da om hva han vil, det er viktig at de er på samme bølgelengde og ønsker det samme, så det ikke er slik at han kun ønsker sex, mens hun vil ha forhold i tillegg.

mil1365380270
Skrevet

"De møttes først til lunsj og han måtte gå etterpå pga. møte. Det var han som bestemte at det var best slik siden hun var litt skeptisk."

Eller det var rett og slett det han hadde tid til den dagen?

Skeptisk hilsen

Gjest Rosaria
Skrevet

Sant det, sex hører med i et forhold, det er mye av limet som holder det sammen. Så spørs det da om hva han vil, det er viktig at de er på samme bølgelengde og ønsker det samme, så det ikke er slik at han kun ønsker sex, mens hun vil ha forhold i tillegg.

Hun er i hvert fall forelsket:-) Hun mener at han vil forhold også, men at han som menn vanligvis gjør er opptatt av sexen først og så kommer det andre etterpå. Kanskje du har noen meninger om det som en mann?

Gjest Rosaria
Skrevet

"De møttes først til lunsj og han måtte gå etterpå pga. møte. Det var han som bestemte at det var best slik siden hun var litt skeptisk."

Eller det var rett og slett det han hadde tid til den dagen?

Skeptisk hilsen

Jeg ser ikke noe galt i at han fikk et møte som han prioriterte fremfor en date midt på dagen. Dette var i arbeidstida. En mann som har full jobb og ansvar for et barn har ikke tid når som helst. Hun har ikke ansvar for barn og har derfor kanskje romsligere tid. Hun har stjerner i øynene nå og det virker som dette er knallbra for alle parter;-)

Gjest Rosaria
Skrevet

Jeg hadde ikke gått på en slik date, men det er nå meg. Jeg er så gammeldags at jeg ikke har sex på første date jeg. :o)

Og hadde jeg vært henne så hadde jeg vært skeptisk, man vet jo aldri hvem man treffer på nettet og å gå med på å møte en fyr på den måten første gangen høres ikke noe særlig ut. Jeg følte det absolutt tryggest å møte fyren ute blant folk den første gangen.

Jeg er tilbakeholden med sex også, men jeg ser egentlig ikke forskjell på å ha sex på første date eller å ha det på andre date.

Hvis kjemien stemmer så blir du ikke kjent imellom de to første datene. Jeg foretrekker å bli kjent først. og da trenges det tid, noen dater og tlf.samtaler.

Gjest Lilje30
Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i at han fikk et møte som han prioriterte fremfor en date midt på dagen. Dette var i arbeidstida. En mann som har full jobb og ansvar for et barn har ikke tid når som helst. Hun har ikke ansvar for barn og har derfor kanskje romsligere tid. Hun har stjerner i øynene nå og det virker som dette er knallbra for alle parter;-)

Begge har barn.

Gjest Lilje30
Skrevet

Så ikke at du var hovedinnlegger, men der står det at begge har barn boende hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...