Gå til innhold

leieboer under samme tak

Anbefalte innlegg

Gjest slitenada
Skrevet

som en selv...

Kan en kreve at leieboeren som leier et soverom i ens leilighet og deler stue, kjøkken, bad osv, ikke har fest og vorspiel? Ble vekket av at leieboern hadde fest her en kveld, og jeg ba de gå hjem fordi jeg skulle tidlig på jobb og trengte hvile, men leieboeren krevde å ha vorspiel denne dagen...

Er det slik at leieboere gir litt mer faen i regler når de snart skal flytte ut kanskje?

Skrevet

''Er det slik at leieboere gir litt mer faen i regler når de snart skal flytte ut kanskje?''

Det høres ikke usannsynlig ut. Hva har man å tape da, liksom?

Det beste er nok om regler for denslags er avtalt på forhånd.

Da jeg bodde på hybel på den måten (leid rom med adgang bad inne i vertskapets rekkehus), var det en forutsetning at jeg var så usynlig og lydløs som mulig når vertskapet (en sjelden gang) var hjemme.

Yeah_Right!
Skrevet

Ikke bare bare å leie ut til fremmede i egen bolig. Man bør selvsagt være enig i alle disse tingene på forhånd - og før du velger leietaker.

Men hva skal du gjøre om reglene brytes? Kjefte? Tror ikke man har så mange midler å bruke hvis man først har fått en håpløs person i hus, dessverre.

Hvis vedkommende er på vei til å flytte og dere ikke har noe vennskap kan det godt være at vedkommende gir litt ekstra f... ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...