Gå til innhold

Bruker str. 46. Feit?

Anbefalte innlegg

Gjest folk flest
Skrevet

Du kan jo godt synes at det er såpass mye at du sågar må slenge på et utropstegn, men du bør kanskje ta med i beregningen at du selv har en størrelse som er under gjennomsnittsstr for norske kvinner.

Snittet ligger nemlig på 40-42. En str 46 er altså bare to str over snittet.

Men nå skal jo også sies at snittet i Norge er å være overvktig.

Gjest Vektløfter?
Skrevet

Hvis du er av Stian Grimseth-kaliber, med masse muskler, så er 46 greit.

Hvis det ikke er bare muskler, men fett som ligger utenpå beina, da er man feit i den kategorien. Uansett hvor tung beinbygning man måtte mene å ha.

Sorry.

Gjest da er vi to
Skrevet

Jeg synes BMI virker ganske riktig.

I forhold til hvem? Deg selv? Generelt?

Finnes mange veltrente, slanke og muskuløse mennesker som sprenger BMI skalaen. Personlig synes jeg BMI er nytteløst for å fastslå om et menneske er sunt og raskt og har en passende vekt.

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, jeg mener det er 38 som var gjennomsnittstørrelse før. Dessuten så merker jeg at 38 er større enn før, siden jeg kan bruke 38 fortsatt selv om jeg har blitt større. Dessuten bruker jeg ofte L eller 40 hvis jeg kjøper merkeklær. Noen ganger er L den største størrelsen de har. Derfor mener jeg 46 er mye.

Mrs. Wallace
Skrevet

En som bruker str 40-42 er ikke veldig overvektig, som regel, nei.

Skrevet

I forhold til hvem? Deg selv? Generelt?

Finnes mange veltrente, slanke og muskuløse mennesker som sprenger BMI skalaen. Personlig synes jeg BMI er nytteløst for å fastslå om et menneske er sunt og raskt og har en passende vekt.

Ja den passer for meg.

Gjest folk flest
Skrevet

En som bruker str 40-42 er ikke veldig overvektig, som regel, nei.

'' Utbredelse av overvekt og fedme i Norge:

- Over halvparten av den voksne befolkning i Norge har en BMI på mer enn 25 og er altså overvektige.

- Fra 40-årsalderen og oppover er gjennomsnittsvekten blant nordmenn så høy at BMI er over 25, altså er det vanlige å være overvektig!

- 10-12 prosent av befolkningen har en BMI på over 30, det vil si at om lag hver tiende nordmann lider av fedme.

''

For anledningen klippet brått og brutalt fra lommelegen.no http://www.lommelegen.no/321995/overvektig-du-er-ikke-alene Du finner helt sikkert de samme opplysningen en drøss andre steder og i flere forskningsartikler

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...