Gå til innhold

samme dumhet gang på gang

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve et helt liv med meg selv. Jeg er utrolig slitsom å forholde seg til, fordi jeg er et stort surrehue. Nå er jeg lei av at jeg driver å mister viktige ting og glemmer ditt og datt. Jeg er ganske forutseende og flink til å forberede meg, jeg vet at jeg er håpløs når jeg stresser. Likevel, nå har jeg altså mistet viktige saker igjen. Noe håp?

Skrevet

Nei, sorry.....ikke noe håp. Du må bare lære deg å leve med det. Jeg er et surrehue selv, og på jobben er jeg ganske "berømt" for det....Men de liker meg likevel, og det finns verre egenskaper man kan ha da...tross alt :-)

Gjest togli
Skrevet

Særlig håp er det vel ikke ;)

Uansett er det ganske sjarmerende med folk som deg så lenge de har selvironi og ikke prøver å dekke over hvor vimsete de er ;)

Gjest Aimabel
Skrevet

Særlig håp er det vel ikke ;)

Uansett er det ganske sjarmerende med folk som deg så lenge de har selvironi og ikke prøver å dekke over hvor vimsete de er ;)

Tror mannen min synes det er søtt, for han blir aldri sint på meg ;-) Jeg har mistet lommeboka hans på ferie, og nå ringte han nettopp og sa at han fant lommeboka mi på toget der jeg mistet den i stad :-)

Gjest minnah
Skrevet

Kjenner meg ganske godt igjen, kan jeg si! ;o)

Har du alltid hatt det sånn, eller skjer det stort sett når du stresser?

Gjest mimi le clown
Skrevet

Jeg ser dessverre ikke noe sjarmerende ved det, muligens fordi jeg er sånn selv og det er fryktelig irriterende. Derfor er jeg redd du får er kjedelig svar fra meg istedenfor en klapp på skulderen;)

Det eneste som hjelper mot svimesyke er orden og gode rutiner. For eksempel: fast plass til alt, alltid legge nøkkelen på sitt faste sted før en får lov til å gjøre noe annet. Skrive opp alle viktige ting, alltid legge hanskene i veska når en går inn i butikken, alltid legge lommeboka i akkurat DEN lommen, pakke sakene en trenger til jobben kvelden i forveien osv. Skikkelig triste og kjedelige greier, men hvis du er oppriktig interessert i å forbedre deg kan det hjelpe.

Gjest minnah
Skrevet

Jeg ser dessverre ikke noe sjarmerende ved det, muligens fordi jeg er sånn selv og det er fryktelig irriterende. Derfor er jeg redd du får er kjedelig svar fra meg istedenfor en klapp på skulderen;)

Det eneste som hjelper mot svimesyke er orden og gode rutiner. For eksempel: fast plass til alt, alltid legge nøkkelen på sitt faste sted før en får lov til å gjøre noe annet. Skrive opp alle viktige ting, alltid legge hanskene i veska når en går inn i butikken, alltid legge lommeboka i akkurat DEN lommen, pakke sakene en trenger til jobben kvelden i forveien osv. Skikkelig triste og kjedelige greier, men hvis du er oppriktig interessert i å forbedre deg kan det hjelpe.

Jepp..... ;-)

Gjest mimi le clown
Skrevet

Man bør unngå å forsove seg for da glemmer en alle gode rutiner. Det gjorde jeg i dag, og da vi kom til barnehagen stod alle klare til å gå på tur med sekker og refleksvester. Det kom litt overraskende på meg for å si det sånn, men vi rakk det jo såvidt. Da jeg kom til jobben så jeg at regndressen hans hadde havnet i sekken min, så da var det bare å kjøre tilbake for det var allerede regn i lufta. Da det var gjort og jeg var tilbake på jobb så jeg at litt lenger ned i sekken min lå matboksen og vannflaska også.

Som sagt, dette kan jeg litt om;)

Gjest minnah
Skrevet

Man bør unngå å forsove seg for da glemmer en alle gode rutiner. Det gjorde jeg i dag, og da vi kom til barnehagen stod alle klare til å gå på tur med sekker og refleksvester. Det kom litt overraskende på meg for å si det sånn, men vi rakk det jo såvidt. Da jeg kom til jobben så jeg at regndressen hans hadde havnet i sekken min, så da var det bare å kjøre tilbake for det var allerede regn i lufta. Da det var gjort og jeg var tilbake på jobb så jeg at litt lenger ned i sekken min lå matboksen og vannflaska også.

*sjelefrende* :o)

Gjest Aimabel
Skrevet

Kjenner meg ganske godt igjen, kan jeg si! ;o)

Har du alltid hatt det sånn, eller skjer det stort sett når du stresser?

Alltid hatt det sånn når jeg stresser :-) Og det gjør man jo iblandt.

Gjest mimi le clown
Skrevet

*sjelefrende* :o)

Huffda bør jeg vel kanske si?;)

Gjest Aimabel
Skrevet

Det var gode råd, og jeg prøver å holde sånn orden. Men hvorfor er det slik at hvis jeg har lommeboka i lomma hjemme så faller den aldri ut. Da kan jeg godt stupe kråke med den og den er fortsatt i lomma. Men så fort jeg forlater hjemmet... Typisk!

Gjest togli
Skrevet

Tror mannen min synes det er søtt, for han blir aldri sint på meg ;-) Jeg har mistet lommeboka hans på ferie, og nå ringte han nettopp og sa at han fant lommeboka mi på toget der jeg mistet den i stad :-)

Hehe ;) Du får trøste deg med at du får nok action i hverdagen når vi andre er direkte kjedelige ;)

Vær stolt av deg selv og le av hele greia. Du er sikkert kjempesjarmerende :)

Gjest minnah
Skrevet

Huffda bør jeg vel kanske si?;)

Hadde jeg ikke hatt mannen min som ekstern harddisk, ville jeg slitt, for å si det sånn. :-)

Gjest minnah
Skrevet

Alltid hatt det sånn når jeg stresser :-) Og det gjør man jo iblandt.

Det gjør man. Men om du ikke roter i tilsvarende gard når du er rolig, betyr nok det at du er godt innenfor "normalen". Ei venninne av meg har rotet, glemt og mistet ting hele livet, og fikk diagnosen ADD for bare få år tilbake. :-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Hehe ;) Du får trøste deg med at du får nok action i hverdagen når vi andre er direkte kjedelige ;)

Vær stolt av deg selv og le av hele greia. Du er sikkert kjempesjarmerende :)

:-) Ja, det blir litt spenning i hverdagen. Som den gangen jeg jobbet på cafe og smørte en haug kyllingsandwicher og tok feil av majones og vaniljekrem :-)

Gjest togli
Skrevet

:-) Ja, det blir litt spenning i hverdagen. Som den gangen jeg jobbet på cafe og smørte en haug kyllingsandwicher og tok feil av majones og vaniljekrem :-)

:-))))))))))

Gjest Aimabel
Skrevet

Åh, da hadde du en stressende morgen!

Gjest Aimabel
Skrevet

Det gjør man. Men om du ikke roter i tilsvarende gard når du er rolig, betyr nok det at du er godt innenfor "normalen". Ei venninne av meg har rotet, glemt og mistet ting hele livet, og fikk diagnosen ADD for bare få år tilbake. :-)

Tror jeg blir litt for lett stressa. For jeg har nok gjort endel mer rare tabber enn normalt :-)

Skrevet

Da får du planlegge bedre og lage deg gode rutiner, det er stort sett det som vil hindre at du blir et surrehue.

Men stress over tid gir også glemsomhet, ikke bare i stressøyeblikket, men til vanlig. Så vær obs på det så du ikke generelt er en stresset person. Det er faktisk ett ganske vanlig fenomen.

Gode rutiner gjør at du slipper å stresse så mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...