Gå til innhold

Servicevurdering av vaskemaskin.

Anbefalte innlegg

Gjest Auroria
Skrevet

Vaskemaskinen var såvidt 3 år gml da den plutselig sluttet å virke for et par dager siden. Kjipt for nå har jo garantien akkurat gått ut:-( Jeg irriterer meg noe inni granskauen. Ikke minst fordi den nesten ikke var brukt. Jeg pendler nemlig mye til kjæresten og jobb utenbys og vasker oftere klærne mine der. Jeg vurderer derfor å benytte meg av reklamasjonsretten. Noen som har erfaring med det? Vil jeg komme noen vei med det tror dere?

Jeg trenger uansett en servicevurdering...hvis det vil lønne seg. Er jo litt redd for at en evt reperasjon vil kunne bli dyrere enn en ny maskin. Noen med erfaring her? Hva koster en servicevurdering av en vaskemaskin sånn ca?

Skrevet

Det er 5 års garanti på hvitevarer vel?

Gjest Auroria
Skrevet

Trodde jeg også først, men på kvitteringen står det 2-års garanti på hvitevarer og 5-års reklamasjonsrett:-(

Gjest Auroria
Skrevet

Trodde jeg også først, men på kvitteringen står det 2-års garanti på hvitevarer og 5-års reklamasjonsrett:-(

Gjest mallet
Skrevet

Ikke noe problem å ta sånt på reklamasjonsretten.

Skrevet

Reklamasjonssrett vil i praksis si at du har rett til å få vaskemaskinen reparert kostnadsfritt da den ikke skal være utslitt etter tre år. En vaskemaskin skal ikke en gang ha deler som er utslitt etter tre år om du ikke har behandlet den veldig uforsiktig. I så fall må selger bevise at du har brukt den uaktsomt.

Skrevet

Ikke garanti, men fem års reklamasjonsrett. For oss forbrukere betyr det i praksis bortimot det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...