Gå til innhold

Gravid og går på rehabiliteringspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre her som har vært i samme situasjon? jeg går på rehabiliteringspenger og når ungen er 5 mnd har jeg hatt det i maks tid. Så da står jeg uten noe, og far har ikke rett på farspermisjon siden jeg ikke har opparbeid meg rett til fødselspenger. Så dette er en fortvilet situasjon, lurer på om noen andre har vært i samme situasjon og vet om en utvei... takk for svar:o))

Gjest søkenden
Skrevet

Beklager at jeg ikke kan svare, men jeg lurer på hva makstid for rehab. penger er? Har inne en søknad nå...

*drømmende*
Skrevet

Beklager at jeg ikke kan svare, men jeg lurer på hva makstid for rehab. penger er? Har inne en søknad nå...

Makstid på rehabiliteringspenger er 2 år mener jeg...

*drømmende*
Skrevet

Hva var "planen" før du ble gravid da? Du slutter vel (høyst sannsynlig) ikke å være syk fordi om du har vært gravid?

Uten å være for påståelig, så vil jeg tro at det blir møte med NAV og evnt lege før rehab-perioden går ut for å finne ut hva det neste blir. Attføring? TU?

Gjest misisi
Skrevet

Rehabliliteringspenger gis ikke sammenhengende i mer enn 52 uker. I særskilte tilfeller kan stønadsperioden forlenges i ytterligere 52 uker i følge Navs sider.

Skrevet

Maks tid er 2 år

Gjest misisi
Skrevet

Er du frisk/friskere er det meningen at du skal tilbake i arbeid. Det er hensikten med rehabilitering også, at du gjennom mottatt behandling skal evne å arbeide igjen. At din mann ikke har rett på farspermisjon har lite med saken å gjøre. Det er din tilstand som er avgjørende for hva som skal skje videre. Er du fortsatt ikke frisk må du søke om tidsbegrenset ufør, hvis du er syk nok til å få det innvilget. Hvis ikke er yrkesrettet attføring neste, altså arbeidsøkende.

Gjest ingen regel uten unntak
Skrevet

Makstid på rehabiliteringspenger er 2 år mener jeg...

Ved spesielle situasjoner forlenges rehab også mer enn til to år.

Gjest ingen regel uten unntak
Skrevet

Enten forlenge rehabiliteringen hvis du ikke er ferdig behandlet, eller tidsbegrensent uførestønad. Eller så må du jobbe, begynne på attføring osv.

Noe som er akutelt av dette?

Skrevet

Jeg måtte begynne å jobbe på attføring da babyen var noen måneder

Skrevet

Jeg måtte begynne å jobbe på attføring da babyen var noen måneder

Hvem tok seg av babyen da? Man får han jo ikke inn i barnehage før han er et år. Kunne du få lagt opp et opplegg hvor du også kunne ha omsorgen for han?

Skrevet

Ved spesielle situasjoner forlenges rehab også mer enn til to år.

Står dette noen steder? Det er store muligheter for at jeg fortsatt vil gå på behandling etter to år på rehabilitering, men at man kan forlenge etter to år har jeg ikke hørt før.

Gjest høstløv
Skrevet

Står dette noen steder? Det er store muligheter for at jeg fortsatt vil gå på behandling etter to år på rehabilitering, men at man kan forlenge etter to år har jeg ikke hørt før.

Da kan en få Tidsbegrenset Uførestønad, hvis vilkårene for rehabilitering og tilbakeføring til arbeide fortsatt er til stede.

Skrevet

Hvem tok seg av babyen da? Man får han jo ikke inn i barnehage før han er et år. Kunne du få lagt opp et opplegg hvor du også kunne ha omsorgen for han?

Nei, jeg prøvde å få ham inn i barnehagen, men det gikk jo ikke, de hadde sluttet med spebarnstuer. Så faren hadde ham og kom ned til meg på jobben med ham så jeg fikk ammet. Jeg hadde heller ikke krav på ammefri siden jeg var på attføring.

Skrevet

Nei, jeg prøvde å få ham inn i barnehagen, men det gikk jo ikke, de hadde sluttet med spebarnstuer. Så faren hadde ham og kom ned til meg på jobben med ham så jeg fikk ammet. Jeg hadde heller ikke krav på ammefri siden jeg var på attføring.

Litt av et opplegg... Er dette lenge siden? De forandrer jo reglene hele tiden. Ei venninne av meg gikk på attføring da hun ble gravid for tre år siden, og hun fikk fødselspenger og hadde alle rettigheter som en normalt arbeidende. Urettferdig...

Skrevet

Litt av et opplegg... Er dette lenge siden? De forandrer jo reglene hele tiden. Ei venninne av meg gikk på attføring da hun ble gravid for tre år siden, og hun fikk fødselspenger og hadde alle rettigheter som en normalt arbeidende. Urettferdig...

Det er 12 år siden og som du sier så forandrer de regler hele tida. Så bare de som står med beina midt oppi det, klarer å følge med og det gjør jo ikke jeg lenger :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...