Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

- er det ok? Mine to på 9 og 11 år er veldig klare for en to timers tur alene med tog. De vil bli møtt på ankomststedet såklart. Har NSB noen restriksjoner mot at barn reiser alene med toget? Bør man varsle konduktøren? Ville du latt dem dra?

Jeg vet de vil oppføre seg og fikse det helt fint, men dersom noe uforutsett skulle oppstå, så er jo ikke ting så greit om de er alene.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg husker jeg tok toget alene med søstern min da vi var 6 og 11. Det var en togtur som tok et par timer. Men nå er jo det noen år siden, vet ikke om nsb har noen restriksjoner.

Skrevet

Jeg tok toget alene fra jeg var 8 år. Dette var da rundt 1980.

Vet ikke om det er noen restriksjoner på det nå, men det er kanskje lurt å si ifra til konduktøren?

-Jeg tok toget til min bestemor mange ganger da jeg var liten 1,5 timer med tog. Det var bare dramatikk en gang og det var da jeg havnet på toget som skulle til Oslo Ø istedenfor Oslo V. En snill dame ordnet opp for meg, fikk callet opp faren min på Oslo V og kjøpte sjokolade til meg. Så det gikk bra. -men jeg husker det godt :-)

Skrevet

Min har reist til faren alene med toget i godt over et år, han er 12 år nå og går fra skolen og ned til toget og går fra toget og hjem til faren.

Skrevet

Jeg husker jeg tok toget alene med søstern min da vi var 6 og 11. Det var en togtur som tok et par timer. Men nå er jo det noen år siden, vet ikke om nsb har noen restriksjoner.

Ja, det er sånt som man husker, ikke sant? :) Tror nok det kan være en fin opplevelse for dem - bare alt går som det skal.

Skrevet

Jeg tok toget alene fra jeg var 8 år. Dette var da rundt 1980.

Vet ikke om det er noen restriksjoner på det nå, men det er kanskje lurt å si ifra til konduktøren?

-Jeg tok toget til min bestemor mange ganger da jeg var liten 1,5 timer med tog. Det var bare dramatikk en gang og det var da jeg havnet på toget som skulle til Oslo Ø istedenfor Oslo V. En snill dame ordnet opp for meg, fikk callet opp faren min på Oslo V og kjøpte sjokolade til meg. Så det gikk bra. -men jeg husker det godt :-)

Sikkert lurt å si ifra til konduktøren ja, hvis man bare får tak i ham på det korte oppholdet. Kan ikke våge meg på å bli med inn heller, for da må jeg kanskje gå hjem igjen fra neste stasjon. ;)

I disse dager har de jo mobiltelefon, og det gjør jo ting litt tryggere om noe uforutsett skulle oppstå.

Skrevet

Min har reist til faren alene med toget i godt over et år, han er 12 år nå og går fra skolen og ned til toget og går fra toget og hjem til faren.

Og mine er to sammen, samt at de følges til stasjonen og møtes på stasjonen. Det bør jo gå bra. Føler det er bare jeg som er litt hønemor her nå. :)

Skrevet

Og mine er to sammen, samt at de følges til stasjonen og møtes på stasjonen. Det bør jo gå bra. Føler det er bare jeg som er litt hønemor her nå. :)

Det går helt sikkert fint. Særlig hvis de sier de er klare for det selv og er trygge nok til å reise alene. Send med mobil i tilfelle da vettu :) Går sikkert kjempefint.

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, det er sånt som man husker, ikke sant? :) Tror nok det kan være en fin opplevelse for dem - bare alt går som det skal.

Ja, helt klart! Det er stort å få lov å reise på togtur alene. Både skummelt og spennende på en gang

Skrevet

Da jeg var 12 år reiste jeg alene med toget fra Oslo til Hamburg, togbytte og så videre 3 timer med tog derfra.

Ble fulgt på toget i Oslo og møtt på stasjonen jeg skulle til.

Det gikk helt fint det :)

Jeg ville ikke hatt noen problemer med å sende de to eldste ungene min alene på tog i 2 timer nå - og de er 8 og 9.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...