Gå til innhold

Farge kjole?

Anbefalte innlegg

Gjest eg undras
Skrevet

Jeg har en nydelig kjole med perfekt passform, men feil farge... tenkte å benytte meg av sånn tekstilfarge om det går an, men den er i 100% viskose? Ellers er den helt enkel uten prangende detaljer...

Skrevet

Neppe. Det er vel i grunnen bare bomull (og ull og lin???) som lar seg vellykket farge. Men om du ellers ikke kommer til å bruke kjolen i dens nåværende farge så er det jo bare å prøve.

Gjest VannLilja29
Skrevet

Du kan bruke vanlig Herdins tekstilfarge. Her jeg bor selger de det i vanlig dagligvarehandel. Husk innfargnings salt.

lykke til:)

Gjest Colour for fun
Skrevet

Viscose er naturmateriale og lar seg farge akkurat som lin og bomull. Jeg vet, for jeg farger mye. Men ikke all viscose er sydd med tråd som lar seg farge, og da får du et plagg med kontrastsømmer. Kan være tøft det, men ikke alltid som forventet kanskje. hehe... Og om plagget er sydd med polyestertråd vet de neppe i butikken du kjøpte plagget i heller. Som regel må en bare prøve seg fram. Lykke til! Farging er gøy!

Skrevet

Viskose går helt greit å farge, men det kan hende den er sydd med nylon- eller polyestertråd, som ikke tar farge. Da får du kontrastsøm, som kan være fint. Hvis det ikke passer kan du kjøpe en tekstiltusj i samme farge som kjolen og tegne over sømmene. Er det mørk farge på kjolen kan det lønne seg å avfarge den først. Hvis du vil ha en mørk/sterk farge etter at du har farget den kan det hende du trenger mer farge enn hvis du vil ha en lysere/dusere farge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...