Gå til innhold

Er det noen hybelutleiere her???

Anbefalte innlegg

Gjest det er meg det
Skrevet

Helt greit. Men da er gjerne standarden på leilighetene dårligere også når det ikke følger husregler med.

Vi har strøm inkludert i leia og når det finnes flere en 1 person som bor i leiligheten vil strømmen automatisk forhøye seg drastisk . F.eks dusjing og matlaging.

Hvis man betaler strøm selv så er det jo greit nok å dure i vei med å bruke mye ekstra strøm ved besøk.

Og når det er ønskelig at hybelboerne drar vekk to dager i uka antar jeg at du har regnet ut at det blir mindre dusjing og matlaging, ergo mindre strøm og kroner i din lomme.

Du setter dette så vanvittig dumt opp, og så presiserer du gang på gang at alle som har kastet seg under de reglene har vært så fornøyde at de har bedt om mer.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

11

• zellica

7

• løvinne71

2

• Lillemus

1

Gjest togli
Skrevet

'' Den andre leiligheten han så på idag, ville ha leie fra 1 juli, men han fikk ikke lov til å være der før i august pga utleieren skulle ha ferie. Behøver vel ikke si at det ikke ble aktuelt. ''

Det der går vel ikke an?

Helt utrolig!!

Skrevet

Tenkte jeg ville fortelle at sønnen min har fått seg bosted hos en koselig eldre dame. En kjempeflott liten leilighet, med oppstillingsplass for bil. Noe som jo kan være vanskelig i en by.

Det var heller ikke noe problem at han ikke skulle flytte inn før i august, så noen ganger støter man på riktig så hyggelige utleiere. Den andre leiligheten han så på idag, ville ha leie fra 1 juli, men han fikk ikke lov til å være der før i august pga utleieren skulle ha ferie. Behøver vel ikke si at det ikke ble aktuelt.

Da gjestår det bare for mor og far og venne seg til at andremann på kort tid flytter hjemmefra. Heldigvis er det lenge til de neste skal ut. :-)

Gratulerer med ny hybel til sønnen:-)

Er det virkelig mulig at de forsøkte seg med å forlange leie 1 mnd. før han kunne flytte inn? Jeg tror nesten ikke det jeg leser:-(

Skrevet

Tenkte jeg ville fortelle at sønnen min har fått seg bosted hos en koselig eldre dame. En kjempeflott liten leilighet, med oppstillingsplass for bil. Noe som jo kan være vanskelig i en by.

Det var heller ikke noe problem at han ikke skulle flytte inn før i august, så noen ganger støter man på riktig så hyggelige utleiere. Den andre leiligheten han så på idag, ville ha leie fra 1 juli, men han fikk ikke lov til å være der før i august pga utleieren skulle ha ferie. Behøver vel ikke si at det ikke ble aktuelt.

Da gjestår det bare for mor og far og venne seg til at andremann på kort tid flytter hjemmefra. Heldigvis er det lenge til de neste skal ut. :-)

''ville ha leie fra 1 juli, men han fikk ikke lov til å være der før i august pga utleieren skulle ha ferie.''

Dette er helt utrolig, jeg fatter ikke hva som rører seg i hode på enkelte, skal betale leie, men får ikke være der. Det er noen som aldri skulle hatt lov til å leie ut.

Jeg leier ut både hybler og leiligheter og jeg hører mye rare historier. Noe av det har jeg lest her også.

Skrevet

Gratulerer med ny hybel til sønnen:-)

Er det virkelig mulig at de forsøkte seg med å forlange leie 1 mnd. før han kunne flytte inn? Jeg tror nesten ikke det jeg leser:-(

Tusen takk for det.

Ja de forsøkte seg faktisk på det. Siden han er så ung, ønsket de ikke at han skulle være "alene" i huset de tre ukene uteleieren var borte. Men de ville ha betalt allikevel.

Men samme utleieren fikk også dratt ut av seg at sønnen min sikkert hadde droppet ut av skolen, og at han kom til å holde heidundrandes fester i leiligheten. Snakk om å være forutinntatt.

Skrevet

Tusen takk for det.

Ja de forsøkte seg faktisk på det. Siden han er så ung, ønsket de ikke at han skulle være "alene" i huset de tre ukene uteleieren var borte. Men de ville ha betalt allikevel.

Men samme utleieren fikk også dratt ut av seg at sønnen min sikkert hadde droppet ut av skolen, og at han kom til å holde heidundrandes fester i leiligheten. Snakk om å være forutinntatt.

Det er nesten så jeg ikke tror det jeg leser. Jeg vil anta at dette med personlige fordommer ikke kommer inn under det som loven forlanger i slike tilfeller. Det er ganske strengt dette med å leie ut hybler/boliger - og det er et regleverk å forholde seg til. Skulle bare mangle! Greit nok at de ikke ville at han skulle ha huset alene disse ukene - men å forlange at han skulle betale for det??

Skrevet

Valget er jo opp til enhver. I vår by har vi mange leiligheter som leies ut og markedet er slik at det er lett å få seg bosted. Men alikevel har vi mange søkere og alle som har bodd hos oss har vært storfornøyde, og vil fortsette å bo hos oss etterat kontrakten deres går ut.

Når det gjelder strøm og overnatting..her er det ikke snakk om en natt av og til..men venner som gjerne bosetter seg i en periode hos en som har leilighet og hvor dette passer inn for dem. Dermed øker selvsagt strømforbruket og kan du ikke regne ut dette selv så vil jeg kanskje synes litt synd på deg?..

Jeg ser jo hvem som har fått pepper her i denne tråden, så det er ingen grunn til å synes synd på MEG.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...