Gå til innhold

Tips på å holde seg våken på skolebenken?

Anbefalte innlegg

Gjest sovne rolf
Skrevet

Jeg er en mann som ikke har gått på skole på 15 år, men som nå skal begynne på skole igjen. Jeg er rastløs av meg og gruer meg til å sitte stille gjennom lange skoledager - og ikke minst, holde meg våken! De gangene jeg har vært på kurs e.l. så sliter jeg voldsomt med å holde konsentrasjonen da jeg blir noe så vanvittig trøtt.

Jeg drikker ikke kaffe(og har ikke planer om å begynne med deg heller). Er det noen som vet om det finnes noen lovelige medikamenter som kan holde meg våken og skjerpet gjennom en hel skoledag - det har sikkert dukket opp mye siden sist jeg gikk på skole.

Skrevet

Gå ut og trekk frisk luft i alle pauser. Jeg personlig syntes det var mye lettere å holde meg våken på skolen ettersom vi da gikk ut i pausene enn det er på kurs foredrag hvor man holder på lenge i strekk og aldri tar luft.

Skrevet

Jeg begynte på skolen i høst, og da var det 11 år siden sist jeg gikk.

Det går helt fint å holde seg våken så lenge foreleseren er sånn nogenlunde. Og ellers hjelper det betraktelig å ta notater. Da må du være litt på allerten :)

Lykke til - det er fantastisk å studere som voksen :D:D

Gjest Beduggede Beathe
Skrevet

Av lovelige midler vil jeg anbefale en moderat mengde sprit.

Er oppkvikkende !

Gjest jamvold
Skrevet

Det viktigste er at du får sove lenge og godt om natten. Så her er det bare å legge seg klokka 21.00 og du vil holde deg våken under skoletimene!

Mrs. Wallace
Skrevet

Ta notater, da gjør du noe aktivt og blir ikke sittende og døse. Og sørg for å få frisk luft og litt bevegelse i pausene.

Gjest Lilje30
Skrevet

Det eneste som hjelper meg er faktisk nok søvn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...