cathlin Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 Hva kan man gjøre for å bli mer våken, opplagt og motivert til å gjøre noe, bortsett fra å drikke kaffe? Er det noe man kan gjøre? 0 Siter
bibben Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 Når hjernen nærmest har gått i dvale synes jeg det hjelper å gå en rask tur og ta en litt kald dusj etterpå. Det å drikke kaldt vann, kanskje med litt presset sitron i, kan også friske opp hjernen litt. Selvsagt er det viktig å få nok søvn slik at en ikke kommer inn i slike tretthets-bølger altfor mange ganger i løpet av dagen. Når jeg har lest til eksamen har jeg tatt noen "power-naps" fra tid til annen. Da legger jeg meg på gulvet med en pute under hodet og setter vekkerklokken på 10-15 minutter. Det er akkurat nok til å falle i en lett søvn som det ikke er så vanskelig å komme ut av. Dette var bare noen enkle forslag i farten! Jeg håper du har hatt en fin dag ) 0 Siter
cathlin Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Skrevet 21. mai 2009 Når hjernen nærmest har gått i dvale synes jeg det hjelper å gå en rask tur og ta en litt kald dusj etterpå. Det å drikke kaldt vann, kanskje med litt presset sitron i, kan også friske opp hjernen litt. Selvsagt er det viktig å få nok søvn slik at en ikke kommer inn i slike tretthets-bølger altfor mange ganger i løpet av dagen. Når jeg har lest til eksamen har jeg tatt noen "power-naps" fra tid til annen. Da legger jeg meg på gulvet med en pute under hodet og setter vekkerklokken på 10-15 minutter. Det er akkurat nok til å falle i en lett søvn som det ikke er så vanskelig å komme ut av. Dette var bare noen enkle forslag i farten! Jeg håper du har hatt en fin dag ) Tusen takk:-) Mer aktivitet og aktiv hvile høres lurt ut. Tror jeg må skaffe meg sitron også. I morgen skal bli en aktiv dag, selv om jeg bare har lyst til å dra på ferie;-) 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 En ting jeg vet funker godt, er å ta en dusj - eller gå en tur ut :-) 0 Siter
ilaria Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 En kjapp luftetur (gjerne i dårlig vær) funker ypperlig for min del. Sitronvann som det ble anbefalt under her føler jeg også hjelper. Ellers skal visstnok mat som holder blodsukkernivået stabilt være bra for våkenhet, type grovt brød, egg, og frukt og bær. Man sovner ikke mens man spiser et eple:) 0 Siter
cathlin Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Skrevet 21. mai 2009 En kjapp luftetur (gjerne i dårlig vær) funker ypperlig for min del. Sitronvann som det ble anbefalt under her føler jeg også hjelper. Ellers skal visstnok mat som holder blodsukkernivået stabilt være bra for våkenhet, type grovt brød, egg, og frukt og bær. Man sovner ikke mens man spiser et eple:) Jeg må ha en stor pose sitroner:-) Takk for svar! 0 Siter
cathlin Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Skrevet 21. mai 2009 En ting jeg vet funker godt, er å ta en dusj - eller gå en tur ut :-) Takk for svar:-) 0 Siter
Gjest mimi le clown Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 Legge seg i rimelig tid, og helst før midnatt;) 0 Siter
cathlin Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Skrevet 21. mai 2009 Legge seg i rimelig tid, og helst før midnatt;) Jada... :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.