Gå til innhold

Oppskrift på potetsalat..

Anbefalte innlegg

Gjest malinks
Skrevet

Har noen en oppskrift på en enkel og god potetsalat?

Tenkte å lage det til litt spekemat.. :)

Skrevet

Denne lager jeg, og den er supelett. En boks rømme, to poser majones, purreløk etter smak og poteter etter ønskelig mengde (ca 6-7 i normal størrelse burde holde..). Hvis jeg er i det fantasifulle hjørnet kan jeg ha i litt eplebiter, litt krydder, eller litt hvitløk. Men det smaker like godt når det er helt enkelt også.

Gjest Shira :o)
Skrevet

En boks rømme, ca halv pakke majones, litt lake fra sylteagurkglass, purre eller vårløk. 5-6 poteter kanskje, jeg tar det meste på gefylen. ¨

Jeg liker best når jeg har ca dobbelt så mye rømme som majones, men det er jo smak og behag.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1242937005' post='4153020]

En boks rømme, ca halv pakke majones, litt lake fra sylteagurkglass, purre eller vårløk. 5-6 poteter kanskje, jeg tar det meste på gefylen. ¨

Jeg liker best når jeg har ca dobbelt så mye rømme som majones, men det er jo smak og behag.

''Jeg liker best når jeg har ca dobbelt så mye rømme som majones, men det er jo smak og behag.''

Motsatt her, mest rømme gjør potetsalaten surere.

Skrevet

1 beger rømme

1-2 pk majones

1/2 purre

2 ss bostonagurker eller agurkmiks

1/2 eple

1/2 rød paprika

Potet i terninger til passe konsistens.

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Jeg liker best når jeg har ca dobbelt så mye rømme som majones, men det er jo smak og behag.''

Motsatt her, mest rømme gjør potetsalaten surere.

Jeg spiser begge deler jeg, men selv lager jeg med mest rømme. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...