Gå til innhold

Kontant eller kreditt i Danmark

Anbefalte innlegg

Gjest family4
Skrevet

Skal straks på familieferie til Danmark og er usikker på hva som lønner seg når det kommer til å betale for seg - kontant, visa eller mastercard. Hva er gunstigst mtp gebyrer? Skal jeg ta ut dkr før jeg reiser, ta ut på kortene på minibanker der nede, eller sats på å kjøre alt på en av kortene mine for hvert kjøp jeg gjør?

Noen som vet?

Persille1365381127
Skrevet

De er dårlig på kortterminaler i butikkene, så der må du ha kontanter. Men de har minibanker da...

Gjest høstløv
Skrevet

Enten ta med kontanter eller ta ut kontanter i minibanker, for de danske forretninger legger på et visagebyr på alle betalinger med visakort.

Danskene har sitt eget kort "Dankork" for bruk til kortbetaling og i butikker osv., det er få butikker som har visakortterminal, utover de typiske turiststedene.

Gjest Neela
Skrevet

Kontanter er nok det greieste. Som de andre sier, så tar de ekstra gebyrer ved kortbruk. Og det blir færre og færre butikker som tar kort uten chip. Har du chip på kortet kan du være ganske trygg på at du kan betale med kort i butikken. Det er i alle fall min erfaring etter å ha bodd i København de siste 8-9 månedene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...