Gå til innhold

Grunn til å la seg teste?

Anbefalte innlegg

Gjest syk, men hva?
Skrevet

Jeg har vært i USA en stund og fikk for et par dager siden feber og influensalignende symptomer. Har hostet i over en uke.

Holder meg innendørs så jeg ikke skal smitte andre. Bør jeg egentlig teste meg, hvor "hysterisk" bør man være? Dette er ikke noe jeg er redd for, tenker mest på om jeg smitter andre.

Hva ville dere gjort?

Skrevet

Jeg hadde ringt fastlegen min og hørt om han ville jeg skulle komme på kontoret for en test eller om jeg skulle kontakte sykehuset direkte.

Skrevet

Du sier du har holdt deg hjemme for ikke å smitte andre. Jeg synes det er flott at du har gjort det, og anbefaler deg å fortsette med det. Så ringer du fastlegen og forklarer situasjonen for h*m, det er ikke sikkert han vil ha deg på legekontoret i det hele tatt m.t.p. smitte - så gjør du rett og slett som han sier videre.

Gjest bikku
Skrevet

Ser de behandler folk som har vært i smitteområder, og som har fått influensalignende symptomer med Tamiflu. Så det skal du sikkert ha. I tillegg til at de vel fortsatt ønsker å kartlegge eventuell spredning i Norge. Så ring legevakta og hør hva rådet er.

Gjest syk, men hva?
Skrevet

Takk for råd alle sammen :). Ringte legekontoret, skulle avvente videre, holde meg inne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...