Gjest Rosaria Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Jeg ønsker meg butikker åpne hele helgen. De kan gjerne stenge andre dager i uka i stedenfor. Tenk så idiotisk å ha alle butikker åpne da alle er på jobb, og stenge når alle har fri. Samfunnet har forandret seg og Norge følger ikke med. 0 Siter
....AV Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Det kan jo ha noe å gjør med at de som jobber i butikk også kan tenke seg å ha fri søndager? Hvorfor skal de jobbe når du har fri? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Vår nærmeste butikk holder åpent til kl 23 på hverdager og kl 21 på lørdager. Det burde være åpningstid godt nok for de fleste, og har du glemt å handle innen den tid, så har du enten ikke vært sulten nok, eller du kan stikke innom en bensinstasjon for å kjøpe det mest nødvendige. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Det handler nok vel så mye om de butikkansattes rett til en dag fri. 0 Siter
Gjest Rosaria Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Det kan jo ha noe å gjør med at de som jobber i butikk også kan tenke seg å ha fri søndager? Hvorfor skal de jobbe når du har fri? Jeg har ikke fri alle søndager, og jeg kan ikke se det som et argument. 0 Siter
Gjest Rosaria Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Vår nærmeste butikk holder åpent til kl 23 på hverdager og kl 21 på lørdager. Det burde være åpningstid godt nok for de fleste, og har du glemt å handle innen den tid, så har du enten ikke vært sulten nok, eller du kan stikke innom en bensinstasjon for å kjøpe det mest nødvendige. Det er en del andre ting som jeg går i butikker for å handle enn nødvendigvis mat. Om jeg er sulten nok i denne sammenhengen er ikke relevant. 0 Siter
Gjest Rosaria Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Det handler nok vel så mye om de butikkansattes rett til en dag fri. Tror du at alle ønsker seg fri på søndager til å gå i kirken og meditere? 0 Siter
....AV Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Jeg har ikke fri alle søndager, og jeg kan ikke se det som et argument. Nei, og alle butikker er heller ikke stengt på søndager. Hos oss har alle butikkene åpent til 21 på hverdager og 18 på lørdager, matbutikkene har åpent til 23 på hverdager. Det holder for å få gjort nødvendige innkjøp, jeg ser ikke behov for å kommandere ut en hel masse mennesker til å arbeide på søndagene, det er fint med en dag hvor familien kan være sammen. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Søndagsåpne butikker reguleres i Lov om helligdager og helligdagsfred. http://www.lovdata.no/all/nl-19950224-012.html 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Tror du at alle ønsker seg fri på søndager til å gå i kirken og meditere? så tøff du er i trynet da.. 0 Siter
Gjest Lilje30 Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Det handler nok vel så mye om de butikkansattes rett til en dag fri. Man jobber da bare 5 dager uken om arbeidsplassen har åpent 5 eller 7 dager i uka. Det er mange skoleelever og studenter som kunne tenke seg å jobbe på søndager. For min del går det greit å ikke handle en dag i uka. 0 Siter
Solskinnspiken Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Det kan jo ha noe å gjør med at de som jobber i butikk også kan tenke seg å ha fri søndager? Hvorfor skal de jobbe når du har fri? I større byer er det jo ofte studenter/unge folk som jobber i butikker, og for disse er det ikke så farlig om man har fri på søndager. Da jeg var student jobbet jeg i en av brustadbuene i Oslo. Der var det faktisk så mange som ville jobbe søndager, at det gikk etter ansiennitet! Vi fikk jo 100 prosent overtid, og åpningstiden var bare 12-18 eller noe slikt. Jeg jobber i en helt annen bransje i dag, men har fortsatt helgevakter regelmessig, som kompanseres med ekstra fri og noen ekstra kr. Helt fint! 0 Siter
Gjest boring sundays Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 skulle gjerne både handlet og evt jobbet på søndager. sånn det er nå,er jo søndagen bare en kjedelig dag for de av oss som ikke bryr seg om kirke eller familietreff 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Man jobber da bare 5 dager uken om arbeidsplassen har åpent 5 eller 7 dager i uka. Det er mange skoleelever og studenter som kunne tenke seg å jobbe på søndager. For min del går det greit å ikke handle en dag i uka. Ingen grunn til å diskutere dette med meg, vel. ;-) 0 Siter
Gjest Rosaria Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Nei, og alle butikker er heller ikke stengt på søndager. Hos oss har alle butikkene åpent til 21 på hverdager og 18 på lørdager, matbutikkene har åpent til 23 på hverdager. Det holder for å få gjort nødvendige innkjøp, jeg ser ikke behov for å kommandere ut en hel masse mennesker til å arbeide på søndagene, det er fint med en dag hvor familien kan være sammen. Og du synes familiene skal være sammen på søndager og absolutt ingen andre dager i uka? 0 Siter
Gjest Rosaria Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 så tøff du er i trynet da.. Nei jeg er ikke tøff i trynet, men jeg ønsker å diskutere. Tror du alle ønsker seg fri på søndager+ 0 Siter
Gjest Rosaria Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Søndagsåpne butikker reguleres i Lov om helligdager og helligdagsfred. http://www.lovdata.no/all/nl-19950224-012.html Jeg vet utmerket godt hvor disse lovene er, men jeg tror at det går an å endre dem. Det ser ikke ut for meg som den norske befolkning ønsker seg noe slikt. Vi vil tilbe gud og nissen på søndager. 0 Siter
Gjest Rosaria Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Det handler nok vel så mye om de butikkansattes rett til en dag fri. Du mener at butikkansatte har rett på en dags fri akkurat på den ene dagen i uka hvor den kristne guden blit tilbedt. Kanskje noen kunne ønske fri for en fredagsbønn, eller for en sabbat fra solnedgang på fredag til solnedgang på lørdag+ 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Jeg vet utmerket godt hvor disse lovene er, men jeg tror at det går an å endre dem. Det ser ikke ut for meg som den norske befolkning ønsker seg noe slikt. Vi vil tilbe gud og nissen på søndager. Da er det regjeringen du skal sende dine ønsker til, og ikke til vanlige dol-brukere. 0 Siter
McLoud Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Tar du en tur i byen (i Oslo) på en hvilken som helst formiddag midt i uka, så skulle du tro at ingen jobber i det hele tatt, for det er like fullt over alt. Og, søndagsåpne butikker har vi jo mange av. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.