Gå til innhold

Hvorfor har vi ikke søndagsåpne butikker?

Anbefalte innlegg

Gjest booring sundays
Skrevet

Du mener at butikkansatte har rett på en dags fri akkurat på den ene dagen i uka hvor den kristne guden blit tilbedt. Kanskje noen kunne ønske fri for en fredagsbønn, eller for en sabbat fra solnedgang på fredag til solnedgang på lørdag+

her jeg bor,har jødene stengt butikken på sabatten.så det finnes de som gjør det og. men de får mye kritikk! selv er jeg så vant med at det er stengt lørdag,så jeg planlegger utifra det. søndag er ikke mer "hellig" for min del,siden jeg ikke har noen konkret religion.

som jeg skrev et anna sted,jeg jobber gjerne søndager:) bedre enn å sitte hjemme og kjede seg. nå jobber ikke jeg i butikk,så jeg jobber faktisk mest helger og ferier(resten av tiden er jeg ufør). for min del gjør det godt å bruke all tidsoverskuddet på noe nyttig,samtidig som det betyr at andre kan få fri:) vinn-vinn for min del:)

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

20

• Dorthe

5

• ....AV

5

• Bookworm

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest fluesoppen
Skrevet

Og du synes familiene skal være sammen på søndager og absolutt ingen andre dager i uka?

Ja, hvorfor kan ikke alle arbeide og gå på skole på søndager, så tar vi fri på onsdag istedet? Poenget er kanskje at en familie ihvertfall har en felles fridag en gang i blant?

Gjest høstløv
Skrevet

her jeg bor,har jødene stengt butikken på sabatten.så det finnes de som gjør det og. men de får mye kritikk! selv er jeg så vant med at det er stengt lørdag,så jeg planlegger utifra det. søndag er ikke mer "hellig" for min del,siden jeg ikke har noen konkret religion.

som jeg skrev et anna sted,jeg jobber gjerne søndager:) bedre enn å sitte hjemme og kjede seg. nå jobber ikke jeg i butikk,så jeg jobber faktisk mest helger og ferier(resten av tiden er jeg ufør). for min del gjør det godt å bruke all tidsoverskuddet på noe nyttig,samtidig som det betyr at andre kan få fri:) vinn-vinn for min del:)

Hvorfor er du ikke ufør i helger og ferier?

Gjest togli
Skrevet

Du mener at butikkansatte har rett på en dags fri akkurat på den ene dagen i uka hvor den kristne guden blit tilbedt. Kanskje noen kunne ønske fri for en fredagsbønn, eller for en sabbat fra solnedgang på fredag til solnedgang på lørdag+

Det kan jo tenkes at den butikkansatte har barn som har fri fra skolen/barnehager på søndager og ikke på onsdager, så sånn sett skjønner jeg at det er godt å få vært sammen med familien sin ;)

Det bør gå an å planlegge såpass at en ikke trenger å handle inn mat på søndagene. Hos oss har vi bensinstasjon med butikk. Den er åpen også søndager. Tror det er flere slike rundt om i norges land..

Gjest it suchz
Skrevet

Fordi da må enkelte jobbe søndager og, og det suger å jobbe når alle andre har fri.

Gjest booring sundays
Skrevet

jeg er ufør hele uka,men kan jobbe litt(en vakt per uke ca),og da gjør jeg gjerne det når det er mest bruk for meg:)

sjekk med nav,lov å tjene opp til en viss sum:) gjør ikke noe ulovlig.

er like frisk/syk hver dag,men ser mer poeng i å jobbe med de som sliter de dagene de færreste ellers vil.

var sikkert litt klossete formulert,sorry.

Gjest booring sundays
Skrevet

jeg er ufør hele uka,men kan jobbe litt(en vakt per uke ca),og da gjør jeg gjerne det når det er mest bruk for meg:)

sjekk med nav,lov å tjene opp til en viss sum:) gjør ikke noe ulovlig.

er like frisk/syk hver dag,men ser mer poeng i å jobbe med de som sliter de dagene de færreste ellers vil.

var sikkert litt klossete formulert,sorry.

dette er tilrettelagt for de som sliter med vanlig arbeid,så en vakt er vel ca 4 timer. nyttig å jobbe med andre som sliter,å få lov til å være den som hjelper for en gangs skyld:) (ikke bare hjelpe-trengende:)

jeg trives med det:) selv om jeg fortjener trygda mi også!(vært syk fra jeg var 11,og er jeg for dårlig,kan jeg slippe å komme)

candyqueen_83
Skrevet

Det er da mange butikker som har søndagsåpent.

Gjest Rosaria
Skrevet

Da er det regjeringen du skal sende dine ønsker til, og ikke til vanlige dol-brukere.

Det kan vel godt hende at jeg sender min kritikk....tanker .............til regjeringen...Det å skrive på dol er ikke ensbetydende med lav klasse= tør ikke skrive til regjeringen....

Gjest Rosaria
Skrevet

Du burde gått inn i deg selv med dette spørsmålet...hvorfor er noen i v¨årt samfunn ikke uføre på søndager?

Gjest Rosaria
Skrevet

Ja, hvorfor kan ikke alle arbeide og gå på skole på søndager, så tar vi fri på onsdag istedet? Poenget er kanskje at en familie ihvertfall har en felles fridag en gang i blant?

Er det slik at alle har famile å være sammen med på søndager så ok,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,men er det slik?

Gjest høstløv
Skrevet

Det kan vel godt hende at jeg sender min kritikk....tanker .............til regjeringen...Det å skrive på dol er ikke ensbetydende med lav klasse= tør ikke skrive til regjeringen....

Det var ikke det jeg mente heller, men mente at det var til feil forum at du sendte klagen, for dolere har lite de skulle ha sagt, når det er regjering og storting, som har vedtatt lovene.

Gjest Rosaria
Skrevet

Det var ikke det jeg mente heller, men mente at det var til feil forum at du sendte klagen, for dolere har lite de skulle ha sagt, når det er regjering og storting, som har vedtatt lovene.

Det er i hvert fall ikke riktig. Dolere er høstens velgere og kan si hva de mener i september......

Gjest høstløv
Skrevet

Du burde gått inn i deg selv med dette spørsmålet...hvorfor er noen i v¨årt samfunn ikke uføre på søndager?

Jeg er ufør hver dag hele året, jeg.

Gjest booring sundays
Skrevet

Det er da mange butikker som har søndagsåpent.

ikke her:(

Gjest Rosaria
Skrevet

Jeg er ufør hver dag hele året, jeg.

Men andre har dager de gjerne vil jobbe......................

Skrevet

''Tenk så idiotisk å ha alle butikker åpne da alle er på jobb, og stenge når alle har fri''

Alle på jobb?

Det er nok nok av folk som har anledning til å gå i butikker alle dager i et land med 700 000 uføretrygdede. Og så kan du legge til alle de sykemeldte og de med andre former for pensjon.

Gjest booring sunday
Skrevet

jeg er ufør hver dag,men klarer en 4 timers vakt hver uke, oftest søndag eller evt helligdag.

dette har nav selv lagt opp til!! jobber ikke svart eller noe:) bare hjelper til der jeg orker,som en slags arbeids trening:)

Gjest høstløv
Skrevet

Det er i hvert fall ikke riktig. Dolere er høstens velgere og kan si hva de mener i september......

Ja, men regjeringen lytter jo ikke til velgerne.

De forskjellige partiene gir en masse fine valgløfter, for å få nok velgere til å danne regjering.

Men når hverdagen for den nye regjeringen kommer så bryter de alle løftene, de ga før valget.

Slik har det vært i alle år, og slik kommer det til å bli i fremtiden også.

Skrevet

Jeg syns det skulle være stengt søndager. Det er tur-dagen, så da trenger man ikke gå i butikken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...