Gå til innhold

Hvorfor har vi ikke søndagsåpne butikker?

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv
Skrevet

Men andre har dager de gjerne vil jobbe......................

Jeg vil også gjerne jobbe, men jeg er ufør også i de timene, jeg jobber.

Uførheten legger jeg ikke av meg, når jeg tar fatt på jobben, og tar på meg igjen, når jeg slutter å jobbe. Uførheten følger meg hele dagen, ja også om natten.

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

20

• Dorthe

5

• ....AV

5

• Bookworm

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

jeg er ufør hver dag,men klarer en 4 timers vakt hver uke, oftest søndag eller evt helligdag.

dette har nav selv lagt opp til!! jobber ikke svart eller noe:) bare hjelper til der jeg orker,som en slags arbeids trening:)

Ja, men setningen din var bare så pussig, som om du ikke var ufør når du jobbet, det var det jeg reagerte litt humoristisk på.

Har en uførepensjon har en lov til å tjene 1G, (ca. 70.000 kr) i året, utover pensjonen.

Og dessuten gir det glede å få lov til å utføre en meningsfylt jobb, selv om en er uføretrygdet.

:-)

Gjest Rosaria
Skrevet

Jeg vil også gjerne jobbe, men jeg er ufør også i de timene, jeg jobber.

Uførheten legger jeg ikke av meg, når jeg tar fatt på jobben, og tar på meg igjen, når jeg slutter å jobbe. Uførheten følger meg hele dagen, ja også om natten.

Denne tråden er ikke for å diskutere uføretrygd, men vil de jobbe og får ikke lov så diskuter i vei.............

Gjest fluesoppen
Skrevet

Jeg er ufør hver dag hele året, jeg.

Jeg er kun ufør om morgenen og om vinteren.

Skrevet

Denne tråden er ikke for å diskutere uføretrygd, men vil de jobbe og får ikke lov så diskuter i vei.............

Jeg bare motsa ditt utsagn om at "alle er på jobb". Rett og slett fordi det ikke er tilfelle, og ikke fordi jeg vil diskutere uføretrygd.

Gjest Rosaria
Skrevet

Jeg bare motsa ditt utsagn om at "alle er på jobb". Rett og slett fordi det ikke er tilfelle, og ikke fordi jeg vil diskutere uføretrygd.

Diskuterte jeg uføretrygd med deg?

Skrevet

Diskuterte jeg uføretrygd med deg?

Nei - har jeg påstått det?

Skrevet

Det kan jo tenkes at den butikkansatte har barn som har fri fra skolen/barnehager på søndager og ikke på onsdager, så sånn sett skjønner jeg at det er godt å få vært sammen med familien sin ;)

Det bør gå an å planlegge såpass at en ikke trenger å handle inn mat på søndagene. Hos oss har vi bensinstasjon med butikk. Den er åpen også søndager. Tror det er flere slike rundt om i norges land..

Det tenkte jeg på også, for mange er det vanskelig å måtte gå på jobb når ungene har fri.

Jeg er på vei inn i et turnusyrke, men hadde aldri verden valgt det om jeg var alenemor f.eks.

Gjest Rosaria
Skrevet

Nei - har jeg påstått det?

Nei jeg bare lurer............

Gjest booring sundays
Skrevet

Ja, men setningen din var bare så pussig, som om du ikke var ufør når du jobbet, det var det jeg reagerte litt humoristisk på.

Har en uførepensjon har en lov til å tjene 1G, (ca. 70.000 kr) i året, utover pensjonen.

Og dessuten gir det glede å få lov til å utføre en meningsfylt jobb, selv om en er uføretrygdet.

beklager dårlig ordlegging fra min side. Godt du ser det gjør godt for meg å få jobbe LITT,uten at jeg mister trygda:) Litt skader meg ikke:) En liten mulighet til å få årøve meg:)

Gjest høstløv
Skrevet

beklager dårlig ordlegging fra min side. Godt du ser det gjør godt for meg å få jobbe LITT,uten at jeg mister trygda:) Litt skader meg ikke:) En liten mulighet til å få årøve meg:)

:-) Jeg jobber litt jeg også, og synes at det er fint å holde vedlike og oppdatere kunnskapene fra yrket mitt.

Gjest booring sundays
Skrevet

:-) Jeg jobber litt jeg også, og synes at det er fint å holde vedlike og oppdatere kunnskapene fra yrket mitt.

godt det er lov til litt små-jobbing:) holde vedlike,og faktisk kjenne på hvor godt det er å være til nytte:)

Gjest høstløv
Skrevet

Nei jeg bare lurer............

Lur i vei, kanskje det kommer noe lurt ut av det?

Gjest Rosaria
Skrevet

Hvis det passer uføretrydede å jobbe i butikker på søndager så er det fantastisk. Jeg forstår ikke hvorfor butikk personale skal ønske seg fri fremfor helsepersonell. Det er mange studenter og andre som ønsker å jobbe i helger både på sykehjem og i butikker. Hva er galt med det?

Gjest Rosaria
Skrevet

Lur i vei, kanskje det kommer noe lurt ut av det?

Det jeg håper kommer ut av det er at de som ønsker kan ha åpne butikker på søndager, og vi som ønsker det kan handle da.

Hittil har det vært forbudt ved lov og de som driver egne butikker har vært tvunget til å ta seg fri på søndager selvom de har ønsket seg onsdager.

Skrevet

Hvis det passer uføretrydede å jobbe i butikker på søndager så er det fantastisk. Jeg forstår ikke hvorfor butikk personale skal ønske seg fri fremfor helsepersonell. Det er mange studenter og andre som ønsker å jobbe i helger både på sykehjem og i butikker. Hva er galt med det?

Jeg tror faktisk at vi har godt av en dag som er annerledes enn de andre. Ellers vil hele uka gå i samme duren. Vi trenger et avbrekk innimellom.

Gjest Rosaria
Skrevet

Jeg tror faktisk at vi har godt av en dag som er annerledes enn de andre. Ellers vil hele uka gå i samme duren. Vi trenger et avbrekk innimellom.

Ja, men tror du nødvendigvis at det samme passer alle???

Skrevet

Ja, men tror du nødvendigvis at det samme passer alle???

Nei, det er vel ingenting som passer alle - hele tiden:-) Det vil jo være en umulig oppgave å få til. Men for folk flest så tror jeg det er ok med en dag hvor butikkene er stengt.

Gjest Rosaria
Skrevet

Nei, det er vel ingenting som passer alle - hele tiden:-) Det vil jo være en umulig oppgave å få til. Men for folk flest så tror jeg det er ok med en dag hvor butikkene er stengt.

Ja det tror jeg også, men jeg tror ikke det trenger å være samme dag.

Skrevet

Ja det tror jeg også, men jeg tror ikke det trenger å være samme dag.

Så du synes at noen butikker skal være stengt onsdager f.eks. -og noen søndager? Jeg tror det ville bli litt uoversiktelig for å si det mildt....Skjønner ikke at det skal være så viktig å kunne gå i butikker 7 dager i uka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...