Gå til innhold

Hvorfor har vi ikke søndagsåpne butikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du ser selv hva du skriver her vel?

Hvis butikkene skal være åpne, hva med offentlige kontorer (som faktisk er vanskeligere å klare å komme seg til i åpningstiden), post, bank? Og plutselig var det ingen som hadde fri lenger på søndag, så da er hele argumentet ditt borte.

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

20

• Dorthe

5

• ....AV

5

• Bookworm

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Tenk så idiotisk å ha alle butikker åpne da alle er på jobb, og stenge når alle har fri.''

Jeg glemte quoten...

Gjest Rosaria
Skrevet

Du ser selv hva du skriver her vel?

Hvis butikkene skal være åpne, hva med offentlige kontorer (som faktisk er vanskeligere å klare å komme seg til i åpningstiden), post, bank? Og plutselig var det ingen som hadde fri lenger på søndag, så da er hele argumentet ditt borte.

Butikkene har overtatt tjenestene til bank og post så jeg forstår ikke helt hva du mener.

Skrevet

Butikkene har overtatt tjenestene til bank og post så jeg forstår ikke helt hva du mener.

Det har ikke skjedd overalt, så da må du se deg litt bedre rundt tror jeg... Du skjønner hva jeg mener ikke sant?

Jeg har lest videre nedover i tråden, og ser at du egentlig vil ha fridagen en gang i uken, men at denne ikke skal være på søndag? Ok, men så flytt den til onsdag da, bare for å få vekk religionsspøkelset - men problemene/fordelene vil være de samme etter en innkjøringsperiode.

Gjest minnah
Skrevet

Det går an å være perfekt........nesten...........og innrømme at en ikke har tid til å handle midt i uka. Jeg kan ikke se problemet med at enslige jobber for å ekspedere de enslige. Ja egentlig ikke heller å ekspedere familier hvis de ønsker det, men nå ble det trukket frem at de trenger denne spesifikke dagen i uka for å være sammen uten fristelser.

"Jeg kan ikke se problemet med at enslige jobber for å ekspedere de enslige. Ja egentlig ikke heller å ekspedere familier hvis de ønsker det"

???

Hva hvis den ene single butikkansatte fant seg en mann på lørdag, da kunne hun ikke jobbe dagen etter ;o)

Skrevet

Jeg trenger ikke å velge imellom. Kirken og samfunnet har i åresvis favorisert familier og det skjer her også. Det er mange som lever alene og som ville ønske å kunne bruke søndager på å handle. Familiene kan gjerne la være, men det virker som mange tror at de ikke er i stand til å bestemme det selv.

Så vi har helligdager fordi politikerne vil være sikre på at foreldre holder seg hjemme og diller med ungene sine til faste tider?

Så enkelt tror jeg ikke det er.

Skrevet

ikke vi som må ha laktose-redusert melk,eller glutenfritt mel etc... bensinstasjoner har bare det "vanlige"(mindre enn hva dagligvaren har "plikt" til å ha)

Vi har samme problematikk, men likevel klarer vi oss fint med søndagsstengte butikker. Når man har slike behov, må man jo sørge for å planlegge litt. Vi har alltid et lager av mel og pasta liggende, de har jo lang holdbarhet. Melk kan man klare seg uten i de aller fleste tilfeller.

Får man besøk av en med cøliaki, kan man servere is, det har de på bensinstasjon. Får man besøk av en med laktose-intoleranse, finnes det f.eks. flere gode sorbeter.

Det gjelder å se mulighetene uten å problematisere for mye, da går ting som regel greit.

Gjest Rosaria
Skrevet

Det har ikke skjedd overalt, så da må du se deg litt bedre rundt tror jeg... Du skjønner hva jeg mener ikke sant?

Jeg har lest videre nedover i tråden, og ser at du egentlig vil ha fridagen en gang i uken, men at denne ikke skal være på søndag? Ok, men så flytt den til onsdag da, bare for å få vekk religionsspøkelset - men problemene/fordelene vil være de samme etter en innkjøringsperiode.

Jeg har ikke sagt noe om at jeg vil ha en fridag i uka, men at det ikke ville gjort meg noe om den fantes midt i uka.

Jeg er kristen selv og har ingen grunn til å bli kvitt religioner, men jeg vil gjerne respektere andre religioner også. Jøder f.eks. handler ikke på lørdager og muslimer har fredag som helligdag.

Jeg bruker stort sett nettbank og det har ingenting med hvor jeg bor. Posten er jeg ytterst sjelden innom og det er noe helt annet.

Det går an å endre kultur som oppstår av religiøse grunner når samfunnet endrer seg.

Gjest Rosaria
Skrevet

Så vi har helligdager fordi politikerne vil være sikre på at foreldre holder seg hjemme og diller med ungene sine til faste tider?

Så enkelt tror jeg ikke det er.

Det var ikke mine ord. Vi har helligdager fordi de er tradisjon, og så blir det ramaskrik når vi snakker om å endre på tradisjonene fordi da får foreldre mindre tid med ungene sine. Jeg ser rett og slett ikke sammenhengen her.

Gjest Rosaria
Skrevet

Vi har samme problematikk, men likevel klarer vi oss fint med søndagsstengte butikker. Når man har slike behov, må man jo sørge for å planlegge litt. Vi har alltid et lager av mel og pasta liggende, de har jo lang holdbarhet. Melk kan man klare seg uten i de aller fleste tilfeller.

Får man besøk av en med cøliaki, kan man servere is, det har de på bensinstasjon. Får man besøk av en med laktose-intoleranse, finnes det f.eks. flere gode sorbeter.

Det gjelder å se mulighetene uten å problematisere for mye, da går ting som regel greit.

Jeg tenker ikke spesielt på matbutikker. Jeg tenkte like mye på diverse butikker som klesbutikker, bokhandlere, møbelkjeder osv. Hvorvidt noen er flink til å organisere seg er ikke interessant i denne sammenhengen.

Gjest Rosaria
Skrevet

"Jeg kan ikke se problemet med at enslige jobber for å ekspedere de enslige. Ja egentlig ikke heller å ekspedere familier hvis de ønsker det"

???

Hva hvis den ene single butikkansatte fant seg en mann på lørdag, da kunne hun ikke jobbe dagen etter ;o)

Hva hvis hun finner seg en mann på mandag da kan hun heller ikke være sammen med han dagen etter:-)

Familiepolitikk er noe helt utenom tema.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...