Gjest bare lurer jeg skjønner du Skrevet 24. mai 2009 Skrevet 24. mai 2009 min onkel døde for noen uker siden og nå skal pengene hans deles ut til etterkommerne. han hadde ingen barn, men mange søsken. De 4 igjenlevende søskena får selvsagt arve ham, men siden min mor som er min onkels søster er død, er det vi barna som arver ham. Arver vi like mye som min onkels søsken? De er 4 søsken og vi er 3 søsken. Skal arven da deles likt på 7? tror slettes ikke det er så mye penger han har etterlatt seg, men jeg bare lurer. 0 Siter
frosken Skrevet 24. mai 2009 Skrevet 24. mai 2009 Dersom din onkel hadde 5 søsken, hvorav en er død og har tre barn, så skal arven først deles i fem like store deler. Den ene femdelen fordeles så på de tre etterkommerne av den døde søsteren. Dersom din onkels foreldre er i livet, så er det de som er arveberettiget. 0 Siter
Orio Skrevet 24. mai 2009 Skrevet 24. mai 2009 Arven deles på fem, en del til hver av hans søsken. Den femtedelen din mor skulle hatt deles mellom deg og dine søsken. 0 Siter
Gjest bare lurer jeg skjønner du Skrevet 24. mai 2009 Skrevet 24. mai 2009 Dersom din onkel hadde 5 søsken, hvorav en er død og har tre barn, så skal arven først deles i fem like store deler. Den ene femdelen fordeles så på de tre etterkommerne av den døde søsteren. Dersom din onkels foreldre er i livet, så er det de som er arveberettiget. Ok, takk. hans foreldre lever ikke. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 24. mai 2009 Skrevet 24. mai 2009 Hvis jeg forstår deg riktig var det opprinnelig 6 søsken, hvorav den ene er din avdøde mor, den andre er din avdøde onkel og 4 gjenlevende søsken, foreldrene er døde. Arven etter din barnløse onkel skal deles likt på hans søsken. Dvs arven skal deles på 5 og de fire gjenlevende søsken arver 1/5 del hver og den siste femtedelen skal deles på deg og dine søsken, som arv etter din mor. 0 Siter
Gjest bare lurer jeg skjønner du Skrevet 24. mai 2009 Skrevet 24. mai 2009 Hvis jeg forstår deg riktig var det opprinnelig 6 søsken, hvorav den ene er din avdøde mor, den andre er din avdøde onkel og 4 gjenlevende søsken, foreldrene er døde. Arven etter din barnløse onkel skal deles likt på hans søsken. Dvs arven skal deles på 5 og de fire gjenlevende søsken arver 1/5 del hver og den siste femtedelen skal deles på deg og dine søsken, som arv etter din mor. Ok, takk. Det var det jeg lurte på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.