Gå til innhold

Hva ville dere gjort i min situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ingen av de andre bortsett fra EN som har hilst på henne.jeg introduserte min venninne for henne en gang. Hun sa til meg etterpå at hun hadde fått et veldig dårlig inntrykk av henne. Og dette er en venninne som ellers har stor toleranse for andre mennesker.

Jeg kan sikkert bli flinkere til å gi blaffen. Men det er jo meg det går utover når festen blir en fiasko

Vel, jeg tror du tar sorgene på forskudd og bekymrer deg unødig mye for at festen skal bli en "fiasko.

Det vil Isåfall gå utover alle på festen - ikke bare deg, men aller værst går det utover din venninne. Det er hun som evt. dummer seg ut, og hun er voksen nok til å være ansvarlig for dette selv.

Spør du meg, så har du faktisk ikke noe annet reelt valg enn å invitere henne!

Du kaller henne jo en god venninne. Og man utelater ikke gode venninner fra feiringen av en viktig begivenhet som sitt eget 30 års lag!

Det blir nok isåfall en mye større prøvelse for vennskapet deres, enn hva hennes tilstedeværelse blir for festen!

Jeg ville ikke risikert å ødelegge et godt vennskap pga en eneste fest som bare kanskje, muligens kunne blitt bedre uten henne.

Husk at de fleste festdeltagerne møter henne uten fordommer.

Og dette dreier seg jo kun om noen timer, sammenlignet med et arbeidsforhold hvor hun må forholde seg til flere personer over lang tid.

Gjest efexora
Skrevet

Ok,- det var deg selv som sa hun hadde sosial angst ;-)

Det er tydeligvis mange måter å definere sosial angst på. Med henne er det slik at hun ikke kan "smalltalk", hun kan finne på å starte med å gi uttrykk for sitt politiske standpunkt når hun knapt har snakket med mennesket. men hun er likevel glad i å møte nye mennesker, men det er sjelden det blir noe langvarig bekjenntskap av det. I lunsjpausene på jobben så sitter hun for seg selv, fordi hun ikke klarer å sitte der og prate om vind og vær. Hvis det ikke er et klart/faglig tema så klarer hun ikke å delta.

Gjest vært i samme båt
Skrevet

Jeg var i en veldig lik situasjon på min 40-års dag. Ei av mine venninner - som jeg kjenner fra helt andre sammenhenger enn de andre - er veldig spesiell. Hun har vel dels sosial angst og dels veldig stort behov for oppmerksomhet, samtidig som hun er så spesiell at hun vekker negativ oppmerksomhet.

Jeg valgte å ikke invitere henne til 40-årsdagen min, og hun fikk heller aldri vite om den. Isteden inviterte jeg henne til å feire med meg en kveld alene ute, det var litt i forkant. Da hun spurte om jeg ikke hadde tenkt å ha stort selskap, svarte jeg bare svevende at jeg visste ikke helt, men at jeg egentlig likte best å treffe venninner i mindre sammenhenger så vi fikk pratet mer.

Dersom hun i ettertid får vite om festen, så går det jo an å si noe sånt som at det var bare for en bestemt venninnegjeng fra en bestemt sammenheng der alle kjente hverandre, og fordi de insisterte på at den gjengen skulle treffes, -men at andre venninner (som henne selv) har du heller invitert en og en for det er hyggeligere.

Ok det er en litt hvit løgn, men kanskje bedre enn å såre.

Gjest sos angst
Skrevet

Det er tydeligvis mange måter å definere sosial angst på. Med henne er det slik at hun ikke kan "smalltalk", hun kan finne på å starte med å gi uttrykk for sitt politiske standpunkt når hun knapt har snakket med mennesket. men hun er likevel glad i å møte nye mennesker, men det er sjelden det blir noe langvarig bekjenntskap av det. I lunsjpausene på jobben så sitter hun for seg selv, fordi hun ikke klarer å sitte der og prate om vind og vær. Hvis det ikke er et klart/faglig tema så klarer hun ikke å delta.

Jeg skjønner ikke hva det har med sosial angst å gjøre. Hun er sosialt klønete, og det er vel noe helt annet.

Det er ikke mange måter å definere sosial angst på.

Gjest efexora
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva det har med sosial angst å gjøre. Hun er sosialt klønete, og det er vel noe helt annet.

Det er ikke mange måter å definere sosial angst på.

Vel, en i terapigruppa mi sier at han lider av sosial angst. Han er den som snakker definitivt mest i gruppa og som utfordrer de andre mest.

Jeg tolker det slik at han kan ha sterk sosial angst, selv om han er flink til å utfordre seg selv. Min venninne kan også en angst i forhold til det sosiale, selv om hun prater mye. Å prate mye kan være en måte å dekke over angsten på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...