Gå til innhold

Dele familien på to fly pga fare for ulykker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en bitteliten familie på tre, så vi hadde nok ikke delt familien for å minske faren...

Vi er også bare tre, men teorien kan man jo diskutere.

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• ....AV

2

• kaffepiken

2

• Lotte :o)

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har blitt spurt om det tidligere, så jeg har forsåvidt tenkt tanken. Men jeg synes det blir veldig problematisk å forklare ungene at flyulykker er noe jeg / vi er såpass redde for, at vi synes det er naturlig å ta forholdsregler. Vi har aldri bodd utenlands, og hadde vi vært så redde for å fly, burde vi vel valgt en annen type ferie. Dessuten - hvordan skal vi dele, hvem skal overleve sammen med meg / faren? Jeg tror risikoen er så liten at det bare skaper problemer å tro at dette er en forholdsregel.

Jeg kjenner en som satt i passasjersetet foran i bilen og overlevde da en trailer kom i full fart mot dem i deres kjørebane. Den traff bilen på skrå og drepte mannen som kjørte, begge barna som satt i baksetet og skadet henne selv litt i venstre arm. Man deler seg jo ikke på bilferie?

Dessverre er slike ulykker mer sannsynlige.

''Men jeg synes det blir veldig problematisk å forklare ungene at flyulykker er noe jeg / vi er såpass redde for, at vi synes det er naturlig å ta forholdsregler.''

Ja, det hadde vært en opplæring i flyskrekk!

Skrevet

Det er helt utenkelig. Faren for å dø i en trafikkulykke er myyyye høyere. Skal vi kjøre to biler også da eller?

Skrevet

Det ville ikke fallt meg inn. Vi reiser sammen, alltid.

Skrevet

''Men jeg synes det blir veldig problematisk å forklare ungene at flyulykker er noe jeg / vi er såpass redde for, at vi synes det er naturlig å ta forholdsregler.''

Ja, det hadde vært en opplæring i flyskrekk!

Nettopp. Og sannsynligvis helt unødvendig.

Ungene våre er ikke av den sorten som ville la seg avspise med skrøner om hvorfor vi gjorde noe så sært som å reise hver for oss til / fra samme feriemål.

Skrevet

Vi er også bare tre, men teorien kan man jo diskutere.

Teoretisk ja; Siden vi er tre, må det nødvendigvis bli to på ett fly og en på et annet (hvis en da ikke skal gå så langt å bruke tre fly).

Man vet jo ikke eventuelt hvilket av de flyene som skulle forulykke, og er det da flyet med de to i, ville ikke jeg vært den overlevende i det andre flyet i hvert fall...

Gjest Flyangst...
Skrevet

Av nettopp denne teoretiske muligheten for å styrte velger vi å reise med samme fly alle sammen.

For meg er det ultimate mareritt at noen i familien min omkommer. Derfor er jeg pissredd når jeg flyr alene/bare mannen min og jeg, mens er vi samlet alle er jeg rolig. Sikkert merkelig for noen, men jeg tenker at det er bedre vi alle omkommer enn at bare noen av oss gjør det.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er helt utenkelig. Faren for å dø i en trafikkulykke er myyyye høyere. Skal vi kjøre to biler også da eller?

''Skal vi kjøre to biler også da eller?''

Samme tenker jeg. Som om trafikksikkerheten skulle bli større da! ;)

Det er noe spesielt med flykræsj, det angår oss alle på en annen måte enn trafikkulykker - det må ha noe med vår følelse av maktesløshet ombord å gjøre.

Skrevet

Tvert i mot, jeg har booket oss sammen for at ikke bare deler av familien skal utslettes. Det er ikke slik at noen må overleve for å arve kongeriket heller. ;)

Skrevet

''Skal vi kjøre to biler også da eller?''

Samme tenker jeg. Som om trafikksikkerheten skulle bli større da! ;)

Det er noe spesielt med flykræsj, det angår oss alle på en annen måte enn trafikkulykker - det må ha noe med vår følelse av maktesløshet ombord å gjøre.

Nei, vi får nok heller leve og tenke positivt på ting i stedet for å svartmale alt. Ulykker kan skje oss alle, men vi kan ikke gå rundt å tenke på det hele tiden. Da blir vi sprø!

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, vi får nok heller leve og tenke positivt på ting i stedet for å svartmale alt. Ulykker kan skje oss alle, men vi kan ikke gå rundt å tenke på det hele tiden. Da blir vi sprø!

Ja, det er tross alt farlig å leve - en kan dø av det! :P

Skrevet

Nei, dette syntes jeg var rart. Hvis de hadde flere barn enn de to som var med dem, hadde jeg syntes det var fornuftig... Vi reiser sammen alle sammen,- men hvis bare vi voksne skulle reise hadde jeg kunne tenke på å dele oss opp. Men i praksis gjør man det jo ikke i hverdagen (bilturer etc.)

Gjest ja gjør det
Skrevet

Det gjorde alltid foreldrene mine da vi var små. Vi var mange søsken, og hvis ikke alle søsknene skulle være med, så satt foreldrene våre på hvert sitt fly i tilfelle. Slik at ikke noen barn skulle bli alene.

Det er en veldig riktig tanke syns jeg.

Gjest togli
Skrevet

Det gjorde alltid foreldrene mine da vi var små. Vi var mange søsken, og hvis ikke alle søsknene skulle være med, så satt foreldrene våre på hvert sitt fly i tilfelle. Slik at ikke noen barn skulle bli alene.

Kjørte dere alltid to biler/foreldrene dine satt aldri i samme bil heller? Det er jo mye større sjanse for å omkomme i en bilulykke enn i en flyulykke....

Skrevet

Men i dette tilfellet var det ikke snakk om at et eller flere barn ikke skulle være med. Hele familien var på tur, men de delte seg likevel.

(Dog viser det seg i ettertid at delingen likevel ikke skyldtes redsel for ulykker men økonomi/bonuspoeng.)

Gjest Kayia
Skrevet

Nei, jeg har aldri vurdert det selv, men mamma har aldri likt at søsteren min og jeg har flydd samme fly. Hun har flere ganger spurt om vi ikke kan ta hvert vårt fly når vi har vært hjemme på bursdager etc.

Skrevet

Jeg synes å huske at pappa ikke var så begeistret for at mamma og alle/mesteparten av barna var i samme bil/buss i tilfelle noe skulle skje. Han var nok redd for å miste alle.

Er hele familien på reis, er det vel like bra å dø sammen.

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes å huske at pappa ikke var så begeistret for at mamma og alle/mesteparten av barna var i samme bil/buss i tilfelle noe skulle skje. Han var nok redd for å miste alle.

Er hele familien på reis, er det vel like bra å dø sammen.

Jeg er litt sånn... Liker ikke veldig godt at mannen min og alle tre barna er uten meg på biltur... Har ikke fortalt det til noen og vil iallefall aldri vise ungene at jeg tenker så "dumt" :-/

Jeg må bare bestemme meg for at livet er til for å leves og at man ikke har garantier for noe som helst....

Gjest minnah
Skrevet

Jeg er litt sånn... Liker ikke veldig godt at mannen min og alle tre barna er uten meg på biltur... Har ikke fortalt det til noen og vil iallefall aldri vise ungene at jeg tenker så "dumt" :-/

Jeg må bare bestemme meg for at livet er til for å leves og at man ikke har garantier for noe som helst....

Jeg tenker nøyaktig som deg.

Ekle tanker. Men som du sier - vi har ikke garantier for noe, men vi kan ikke la oss lede av angsten. Jeg er _spesielt_ redd for at det skal skje pappa noe når han er på tur alene, han reiser en del i jobben. Å bli alenemor er min store redsel.. :-(

Gjest togli
Skrevet

Jeg tenker nøyaktig som deg.

Ekle tanker. Men som du sier - vi har ikke garantier for noe, men vi kan ikke la oss lede av angsten. Jeg er _spesielt_ redd for at det skal skje pappa noe når han er på tur alene, han reiser en del i jobben. Å bli alenemor er min store redsel.. :-(

Fetteren min døde plutselig hjemme i huset sitt når han sov. Han etterlot seg samboer og tre barn fra 2-10 år. Slike ting viser at man uansett ikke har noen garantier, enten de er ute eller hjemme :-(

Faren min har jobba i Nordsjøen i 30 år og jeg kommer til å puste lettet ut når han førtidspensjonerer seg om et års tid - selv om jeg jo vet at ting like godt kan skje her hjemme, spesielt nå som han er over 60 osv... Det er litt rart med det..Man føler seg tryggere når man kan "passe på dem"...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...