Gå til innhold

Dele familien på to fly pga fare for ulykker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker nøyaktig som deg.

Ekle tanker. Men som du sier - vi har ikke garantier for noe, men vi kan ikke la oss lede av angsten. Jeg er _spesielt_ redd for at det skal skje pappa noe når han er på tur alene, han reiser en del i jobben. Å bli alenemor er min store redsel.. :-(

''Jeg er _spesielt_ redd for at det skal skje pappa noe når han er på tur alene, han reiser en del i jobben. Å bli alenemor er min store redsel.. :-(''

Uansett for fryktelig det måtte være, er jeg enda mer redd for å miste barnet mitt enn mannen min.

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• ....AV

2

• kaffepiken

2

• Lotte :o)

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kjørte dere alltid to biler/foreldrene dine satt aldri i samme bil heller? Det er jo mye større sjanse for å omkomme i en bilulykke enn i en flyulykke....

''Det er jo mye større sjanse for å omkomme i en bilulykke enn i en flyulykke....''

Men når ulykken først er ute, er det mye større sannsynlighet for at alle ombord i et fly dør enn at alle inne i en bil dør.

Gjest lilatu_28
Skrevet

''Vi har aldri vurdert å faktisk splitte oss, men tanken har streifet oss når vi har sittet der i flyet _hele_ familien minus besteforeldre. Det ville vært utenkelig trist om besteforeldrene hadde mistet alle sine livsarvinger (tre barn+ektefeller og syv barnebarn) og sittet igjen uten nær familie i en alder av 80 år.''

Men ville dere tenkt det samme om dere kjørte bil og evt. leide en minibuss (og alle var i samme bil), da? Faren for å dø i trafikkulykke er jo langt større enn i fly.

''Men ville dere tenkt det samme om dere kjørte bil og evt. leide en minibuss (og alle var i samme bil), da? Faren for å dø i trafikkulykke er jo langt større enn i fly.''

Nei, vi ville nok ikke det. Den katastrofetanken var nok først og fremst et utslag av at det var første og eneste gang hele familien var samlet i samme farkost. Og det var heller aldri snakk om reell frykt, bare en "hva hvis"-tanke.

Praktisk ulempe - sannsynglighet for ulykke + konsekvensenes alvorlighetsgrad = grad av forholdsregler

Hverken minibuss, rutefly eller båttur har etter min mening høy nok risikograd til at man trenger å ta andre foholdsregler enn normal bruk av sikkerhetsbelte og redningsvest. :-)

Gjest togli
Skrevet

''Det er jo mye større sjanse for å omkomme i en bilulykke enn i en flyulykke....''

Men når ulykken først er ute, er det mye større sannsynlighet for at alle ombord i et fly dør enn at alle inne i en bil dør.

Det er sant, men jeg tenker også litt slik at dersom vi skulle komme ut for en bilulykke, så hadde jeg nesten håpet det var alle eller ingen....

Gjest togli
Skrevet

''Jeg er _spesielt_ redd for at det skal skje pappa noe når han er på tur alene, han reiser en del i jobben. Å bli alenemor er min store redsel.. :-(''

Uansett for fryktelig det måtte være, er jeg enda mer redd for å miste barnet mitt enn mannen min.

Helt enig!

Jeg tror ikke det finnes noe verre enn å miste et av barna sine :-(

Skrevet

Det er sant, men jeg tenker også litt slik at dersom vi skulle komme ut for en bilulykke, så hadde jeg nesten håpet det var alle eller ingen....

Ja, jeg skjønner tankegangen.

Men litt for usikkert å "satse" på at det blir utfallet.

Jeg skrev lenger nedi her om noen bekjente av mine foreldre som praktiserte alle-eller-ingen-regel vedr bilkjøring, hvilket innebar bl a at mor i huset ikke kunne bli med min mor og andre venninner på "dametur".

Skrevet

Helt enig!

Jeg tror ikke det finnes noe verre enn å miste et av barna sine :-(

Huff, ja. Det føles helt naturstridig at barn dør før foreldrene.

Skrevet

''Risikoen for å dø i en bilulykke er mye større.''

Det er det, men hvis ulykken først er ute, er sjansen for at _noen_ overlever likevel større i en bilulykke enn i en flystyrt.

Sant nok. Jeg orker ikke gå og tenke på sånt i det daglige. Selvfølgelig kan vi dø alle sammen hvis noe forferdelig skulle skje. Men det å gå og tenke på det og lage egne overlevelsesstrategier for familien er ikke noe jeg orker å bruke energi på. Vi tar det som det kommer vi.

Skrevet

Sant nok. Jeg orker ikke gå og tenke på sånt i det daglige. Selvfølgelig kan vi dø alle sammen hvis noe forferdelig skulle skje. Men det å gå og tenke på det og lage egne overlevelsesstrategier for familien er ikke noe jeg orker å bruke energi på. Vi tar det som det kommer vi.

''Men det å gå og tenke på det og lage egne overlevelsesstrategier for familien er ikke noe jeg orker å bruke energi på. ''

Helt enig! Utover alminnelige sikkerhetsforanstaltninger gjør vi intet spesielt.

Gjest togli
Skrevet

Ja, jeg skjønner tankegangen.

Men litt for usikkert å "satse" på at det blir utfallet.

Jeg skrev lenger nedi her om noen bekjente av mine foreldre som praktiserte alle-eller-ingen-regel vedr bilkjøring, hvilket innebar bl a at mor i huset ikke kunne bli med min mor og andre venninner på "dametur".

Huff, så langt ville jeg heldigvis ikke gått ;)

Ikke engang mannen min vet at jeg tenker litt sånn.. Er min private (og litt teite) greie som jeg tenker er like greit å holde for meg selv (og dere dol'ere) ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...