Tralla Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Skrevet 3. juni 2009 Det er ikke påkrevd, selv politiet sier kun utenfor Norden: http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49023&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles7_mode=skjemadetails&articles7_articleId=33089&articles8_mode=downloadskjema&articles8_articleId=33089&uicell=uicell02b&navigation1_parentItemId=1927&navigation1_selectedItemId=2453&orgUnitId= Da stoler jeg på de:-) 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Innenfor Schengen stemmer det du sier, siden pass er den eneste internasjonalt godkjente norske legitimasjonen, selv om det i prinsippet ikke er passplikt over grenseoverganger. Innenfor Norden er det en reisefrihetsavtale fra 1954, som ikke krever pass. Jeg argumenterer ikke for at det ikke lønner seg, men det er ikke påkrevd. Og jeg har heller aldri blitt bedt om å vise pass i Danmark/Finland/Island. Jeg har bliit bedt om å vise pass ved kjøp på kredittkort uten bilde. Jeg har blitt bedt om å vise pass på hotell, og en gang var det storkontroll på veien hvor politiet spurte etter id, helst pass. Vi viste pass, og ble høflig vinket videre med ønske om en fortsatt god ferie. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.