Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Kjøtt??''

Det lurte jeg også på.

Var ute og spiste med alle tre barna i helgen, jentungen fikk velge for det var hennes dag, og ville ha sushi. Guttene lurte på om det fantes sushi med kjøtt, men endte opp med vanlig kinamat på den lokale restauranten.

Kanskje han kunne prøvesmake oksecarpaccio? :-)

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

17

• morsan

13

• frosken

4

• candyqueen_83

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Melder om at jeg skal rydde i kveld.''

Takk for opplysningen! *puster lettet ut* dette har jeg lurt på fælt! ;-)

'' Rydde og vaske. Ta siste ukes oppvask. Pluss, vaske klær. Og kanskje, kanskje rense og sette bort skiene. Kanskje, kanskje vaske sykkelen.

Hva med dere?''

Huset ble vasket i går, og ikke har vi rukket å rote så mye siden da, men litt klesvask blir det i kveld.

''Tror dere været blir bra i sommer? ''

Absolutt! :-)

''Jeg har planlagt å bli brun.''

Jeg hadde planlagt å gå med bare legger og sommerlig kjole på jobb denne uka, og har derfor "juksa litt" med selvbruningskrem på beina i helgen. Men jaggu måtte jeg ikke ta fram strømpebukse, gitt.... *brrrr*

''-Og er det andre som har oppdaget at sushi er skikkelig godt? ''

Velkommen etter! :-)

''Det er en egen glede i å spise rått kjøtt som jeg akkurat har oppdaget.''

Kjøtt??

''Takk for opplysningen! *puster lettet ut* dette har jeg lurt på fælt! ;-)''

Bare hyggelig.

''har derfor "juksa litt" med selvbruningskrem på beina i helgen''

Jeg har også juksa. Lurer forresten på om sola tar like godt når man har brukt selvbruning. Altså om det er noe vits i å sole seg i tillegg.

''Velkommen etter! :-)''

Hjertelig takk.

''Kjøtt??''

Ja, fiskekjøtt. Heter det ikke kjøtt?

Skrevet

Sushi er fantastisk! :)

Forresten tror jeg det blir en knallsommer. Ihvertfall har jeg tenkt det, siden jeg skal ha så lang ferie. :)

Jeg satser også på en superknall sommer:-) Med masse sol, sushi og engelske bøker.

Skrevet

Ja, sett i gang! Kjapp kjapp! Det er jo så deilig etterpå! Og ikke minst er det superpraktisk å ha en sykkel tilgjengelig. Så langt har jeg ikke kommet, men jeg fant sykkelpumpen min under sengen og da er jeg hvertfall 1/3 på vei i å få sykkelen klar.

''Hm... boks under seng/sofa/oppå skap?''

Ja, det må bli noe slikt, men det krever også rydding. Og anskaffelse av en egnet boks. *tenke*

Er i gang!

Sykkelpumpe er kjekt å ha, hvor er de andre 2/3 delene?

-Ja, prøv ikea for oppbevaringsting. De bruker å ha mye innen den sjangeren.

Skrevet

Kanskje han kunne prøvesmake oksecarpaccio? :-)

Biff tartar er godt! Selv om det må være et par tiår siden jeg smakte det. :)

Gjest togli
Skrevet

Har smakt, og måtte jobbe hardt med å ikke brekke meg. Har aversjon mot alle former for sild også, og tror at dette har en sammenheng.

Da så ;)

Jeg er veldig glad i fisk, men klarer ikke diverse sursildvarianter. Vanlig spekesild går helt greit.

Skrevet

''Takk for opplysningen! *puster lettet ut* dette har jeg lurt på fælt! ;-)''

Bare hyggelig.

''har derfor "juksa litt" med selvbruningskrem på beina i helgen''

Jeg har også juksa. Lurer forresten på om sola tar like godt når man har brukt selvbruning. Altså om det er noe vits i å sole seg i tillegg.

''Velkommen etter! :-)''

Hjertelig takk.

''Kjøtt??''

Ja, fiskekjøtt. Heter det ikke kjøtt?

''Lurer forresten på om sola tar like godt når man har brukt selvbruning. Altså om det er noe vits i å sole seg i tillegg. ''

Ja, sola tar like godt, og dessuten bruner den "lenger inn" slik at det varer lenger enn selvbruningskrem. Men selvbruning beskytter ikke huden mot solbrenning, så du må bruke solkrem selv om du skulle være superbrun etter selvbruningen.-)

''Ja, fiskekjøtt. Heter det ikke kjøtt?''

Jo, man kan si fiskekjøtt, eller si at "fisken var fast i kjøttet", men jeg stusset litt over måte du brukte kjøtt på i hovedinnlegget:-)

Skrevet

Biff tartar er godt! Selv om det må være et par tiår siden jeg smakte det. :)

Åja, biff tartar er kjempegodt! med _masse_ garnityr!

Skrevet

Vi har tilgang på ei fast leilighet i Spania, så det blir til at vi drar dit hver sommer. Kjedelig kanskje, men vi blir ikke lei ;) Alltid like hyggelig å komme tilbake :)

Her spilles det sims som bare det. Venter bare på at det skal begynne å ryke av dataen ;)

Jeg har ikke smakt ferdig sushi fra butikk, men spist det på en kinakafe. Den aller beste sushien fikk jeg allikevel i en fiskebutikk som har kafe i tillegg. Den var bare utrolig nydelig! *vann i munnen*

Jeg kan ikke forestille meg at det er kjedelig å være i Spania. Jeg må også skaffe meg noe lignende deal etter hvert altså.

Skrevet

Har smakt, og måtte jobbe hardt med å ikke brekke meg. Har aversjon mot alle former for sild også, og tror at dette har en sammenheng.

Var det fordi det smakte tran? Da har du i så fall fått dårlig sushi.

Skrevet

''Lurer forresten på om sola tar like godt når man har brukt selvbruning. Altså om det er noe vits i å sole seg i tillegg. ''

Ja, sola tar like godt, og dessuten bruner den "lenger inn" slik at det varer lenger enn selvbruningskrem. Men selvbruning beskytter ikke huden mot solbrenning, så du må bruke solkrem selv om du skulle være superbrun etter selvbruningen.-)

''Ja, fiskekjøtt. Heter det ikke kjøtt?''

Jo, man kan si fiskekjøtt, eller si at "fisken var fast i kjøttet", men jeg stusset litt over måte du brukte kjøtt på i hovedinnlegget:-)

Kjøtt er kjøtt.

Skrevet

Kjøtt er kjøtt.

Eller som en kar jeg kjenner sa det: "Fisk er fisk og kjøtt er mat!"

Skrevet

Vi har tilgang på ei fast leilighet i Spania, så det blir til at vi drar dit hver sommer. Kjedelig kanskje, men vi blir ikke lei ;) Alltid like hyggelig å komme tilbake :)

Her spilles det sims som bare det. Venter bare på at det skal begynne å ryke av dataen ;)

Jeg har ikke smakt ferdig sushi fra butikk, men spist det på en kinakafe. Den aller beste sushien fikk jeg allikevel i en fiskebutikk som har kafe i tillegg. Den var bare utrolig nydelig! *vann i munnen*

''Vi har tilgang på ei fast leilighet i Spania, så det blir til at vi drar dit hver sommer. Kjedelig kanskje, men vi blir ikke lei ;) Alltid like hyggelig å komme tilbake :)''

Det er rart det der, at enkelte kan "rakke ned på" det å dra til samme sted i "Syden" hvert år, mens det å dra på den samme, selveide hytta i Norge hvert år ikke rammes av den samme tankemåten:-)

Gjest millit
Skrevet

"Eller som en kar jeg kjenner sa det: "Fisk er fisk og kjøtt er mat!"

Hæh? Kjenner du også ham?? ;) ;)

Tror nok det er mange som sier nettopp det...hehe....

Skrevet

"Eller som en kar jeg kjenner sa det: "Fisk er fisk og kjøtt er mat!"

Hæh? Kjenner du også ham?? ;) ;)

Tror nok det er mange som sier nettopp det...hehe....

;-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg kan ikke forestille meg at det er kjedelig å være i Spania. Jeg må også skaffe meg noe lignende deal etter hvert altså.

Det er jo noen som stadig påpeker at det må være såå kjeeeedelig å reise til samme sted hvert år, men de er kanskje en anelse misunnelige? ;)

Hvis vi ikke hadde hatt svigerfars leilighet, så hadde det neppe blitt sydenturer på oss hvert år uansett, så dyrt som det er :-/

Ungene storkoser seg når vi kommer tilbake igjen. De kjenner seg igjen og finner lekene sine fra ifjor osv :) Dessuten får vi besøk av venner og familie som er i nærheten når vi er der, så vi rekker ikke å kjede oss :)

Gjest togli
Skrevet

''Vi har tilgang på ei fast leilighet i Spania, så det blir til at vi drar dit hver sommer. Kjedelig kanskje, men vi blir ikke lei ;) Alltid like hyggelig å komme tilbake :)''

Det er rart det der, at enkelte kan "rakke ned på" det å dra til samme sted i "Syden" hvert år, mens det å dra på den samme, selveide hytta i Norge hvert år ikke rammes av den samme tankemåten:-)

Enig!

Misunnelse kanskje? ;)

En av de som alltid må kommentere at det virker sååå kjedelig å reise til samme sted hvert år har visst bestemt seg for å kjøpe hus i Tyrkia når han får råd... Vel, jeg skal ikke hovere, jeg ;)

Gjest togli
Skrevet

Det kan ikke tilfeldigvis ha vært gubben min du har truffet på? *sukk* ;)

Skrevet

Sushi er skikkelig godt ja!! Spiste det i helga.

Etter jobben i dag har jeg ryddet kjøkken og stue, laget spaghetti carbonara til middag, og overtalt 9-åringen til å rydde av bordet, mens 11-åringen støvsugde i stua.

Nå skal jeg bare sløve bittelitt på sofaen, så har jeg tenkt å sette på vaskemaskinen og tørketrommelen. Skal få 9-åringen til å støvsuge trappa og 11-åringen skal ta søpla. Etter det kan de få fri for i dag, hehe.. Deretter skal jeg ut og jogge en tur.

Når det er gjort, skal ungene i seng, og deretter skal det bare handle om meg, meg, meg - og en spennende bok jeg leser ;-)

Skrevet

Enig!

Misunnelse kanskje? ;)

En av de som alltid må kommentere at det virker sååå kjedelig å reise til samme sted hvert år har visst bestemt seg for å kjøpe hus i Tyrkia når han får råd... Vel, jeg skal ikke hovere, jeg ;)

*he he* Det gjelder å ikke være for konsekvent;-)

Ikke for det - jeg synes faktisk at det er en merkbar forskjell på å eie selv og å ha tilgang til andres feriebolig (evt hotellrom el lign). Vi kjøpte for noen år siden egen hytte bare 1 km fra hytta til svigers, som vi tidligere lånte noe. Det er _enda_ mer stas å dra til eget sted der man har tingene sine og der man har innrettet seg som man selv ønsker.

Men det var jo åpenbart at vi mest av alt likte _stedet_ - ellers kunne vi fått rimeligere og bedre hytte på annet sted enn der husbonden hadde feriert siden han var gutt:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...