Gå til innhold

Forslag: Eget 100 nyeste for psykiatri


Gjest Ulvinnen

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Livet er ikke alltid morro,spesielt ikke om man sliter psykisk...ikke fysisk heller for den del.

Der sa du en sannhet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    16

  • Lotte :o)

    12

  • cathlin

    10

  • skal

    7

Så flink hun er! Hun er 4, ikke sant?

Mine har lært å sykle uten støttehjul da de var hhv 5 år, 4 åg og 4,5 år. Niesa mi var 3,5 da hun klarte det :-)

Det var himmelsk å dusje etter 3 dager på fjellet (og forrige dusjing var vel ennå et par dager før det....) Så nå er vi rene og pene alle mann!!!!!

I morgen er det meldt fint vær her, så vi håper på et bad igjen. Vi badet jo daglig i et par uker, men nå har det vært badestopp en ukes tid. Kan egentlig ikke klage da....

Ja, hun ble 4 år nå nylig.

En dusj kan være det beste på jord! *s*

Ellers kan jeg syte litt: forbaskede kne. Jeg har vært rolig i flere uker pga smerter i kneet, gått på betennelsesdempende - og likevel = #¤%&! Jeg hoppa tau i går, og knak, der ble det vondt igjen, og hevelsen har vært konstant i tre måneder nå :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo klart. Men det virker som om dere ikke liker folk med psykiske lidelser,at alt er bare klaging. Mange prøver å få et bedre liv,flere oppnår det også. Er ikke lett å se lyset når man er langt nede,da finnes bare mørke. Da blir det vel mye klaging,det er naturlig. Og det skrives om fysiske lidelser her også,er det like slitsomt eller blir det noe ant?

Kanskje det blir roligere på psykiatri etter dere tok dette opp.

Jeg tror i grunnen vi forstår hverandre litt lell, da *s*

Det jeg sikter til er at noen spammer forumet med en mengde tråder som stort sett har samme innhold, i litt forskjellige formuleringer. Egentlig er det vel i mange tilfeller oppmerksomhetsmangel i bakgrunnen?

Jeg så forresten Fatso på film i går (artig), og kom til å tenke på noen på forumet. Kanskje er det håp! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo klart. Men det virker som om dere ikke liker folk med psykiske lidelser,at alt er bare klaging. Mange prøver å få et bedre liv,flere oppnår det også. Er ikke lett å se lyset når man er langt nede,da finnes bare mørke. Da blir det vel mye klaging,det er naturlig. Og det skrives om fysiske lidelser her også,er det like slitsomt eller blir det noe ant?

Kanskje det blir roligere på psykiatri etter dere tok dette opp.

Ja, mon tro om det hadde kommet slike reaksjoner om det var f.eks vektmestring som "ledet" antallet innlegg her. Eller hjerteproblemer for den saks skyld..

Lurer også på om det er mere godtatt å si ifra når man er fysisk syk? At man da klager er helt okey liksom? Men når man er psykisk syk og klager da sutrer man?

Er det mulig at det fortsatt er så mye uvisshet om det å være psykisk syk og hvor vondt dette kan være?

Ellers så synes jeg oppsettet på 100 nyeste er forferdelig dårlig. Man må jo scrolle seg ihjel for å se hvilke forum man er på. Går det ikke an å gjøre noe med dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kimmie

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1247781252' post='4179133]

Jeg tror i grunnen vi forstår hverandre litt lell, da *s*

Det jeg sikter til er at noen spammer forumet med en mengde tråder som stort sett har samme innhold, i litt forskjellige formuleringer. Egentlig er det vel i mange tilfeller oppmerksomhetsmangel i bakgrunnen?

Jeg så forresten Fatso på film i går (artig), og kom til å tenke på noen på forumet. Kanskje er det håp! *s*

Ok,sikkert missforstått litt jeg da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ja, mon tro om det hadde kommet slike reaksjoner om det var f.eks vektmestring som "ledet" antallet innlegg her. Eller hjerteproblemer for den saks skyld..

Lurer også på om det er mere godtatt å si ifra når man er fysisk syk? At man da klager er helt okey liksom? Men når man er psykisk syk og klager da sutrer man?

Er det mulig at det fortsatt er så mye uvisshet om det å være psykisk syk og hvor vondt dette kan være?

Ellers så synes jeg oppsettet på 100 nyeste er forferdelig dårlig. Man må jo scrolle seg ihjel for å se hvilke forum man er på. Går det ikke an å gjøre noe med dette da?

Men det er ikke så mange hjertesyke/kreftsyke som klager heller....

De fleste av har mer enn nok med å overleve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kimmie

Ja, mon tro om det hadde kommet slike reaksjoner om det var f.eks vektmestring som "ledet" antallet innlegg her. Eller hjerteproblemer for den saks skyld..

Lurer også på om det er mere godtatt å si ifra når man er fysisk syk? At man da klager er helt okey liksom? Men når man er psykisk syk og klager da sutrer man?

Er det mulig at det fortsatt er så mye uvisshet om det å være psykisk syk og hvor vondt dette kan være?

Ellers så synes jeg oppsettet på 100 nyeste er forferdelig dårlig. Man må jo scrolle seg ihjel for å se hvilke forum man er på. Går det ikke an å gjøre noe med dette da?

Var akkurat slike tanker jeg satt med. Får se nå da om det skjer forandringer her,vet ikke hva som er best jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke så mange hjertesyke/kreftsyke som klager heller....

De fleste av har mer enn nok med å overleve!

Hvorfor er det sånn da tror du?

Jeg tror at alle med en sykdom har behov for informasjon. Fysiske sykdommer blir vel på en måte enklere å forstå fordi man kan se sykdommer (ofte) på et bilde, påvise med blodprøver osv.

Psykiske sykdommer kan jo ofte ikke påvises på samme måten. Den kommer ofte ut igjennom munnen :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en doler som er lei psykgnål

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1247779519' post='4179110]

Jeg merker at jeg er her mindre og mindre, nettopp pga det du tar opp. Jeg er drittlei psyk-gnålet, da det stort sett er det samme det smeller i hver eneste dag, fra en håndfull faste nick. *blæh* Psykiatriforumet har tatt kvelertak på hele DOL...

DOL har blitt kjedelig... *sukk* Det er ikke slik som i gamle dager, da vi hadde det moro. *ønsker alle gamle og nye nick velkommen til(bake til) forumet*

med TO som sloss om oppmerksomhet skjønner jeg at folk rømmer dol;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Skjønner deg faktisk bedre og bedre!

Vi trenger å kunne plukke de siste 100 fra det forum vi ønsker å være på;)

:-)

Godt å høre at du forstår meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1247779519' post='4179110]

Jeg merker at jeg er her mindre og mindre, nettopp pga det du tar opp. Jeg er drittlei psyk-gnålet, da det stort sett er det samme det smeller i hver eneste dag, fra en håndfull faste nick. *blæh* Psykiatriforumet har tatt kvelertak på hele DOL...

DOL har blitt kjedelig... *sukk* Det er ikke slik som i gamle dager, da vi hadde det moro. *ønsker alle gamle og nye nick velkommen til(bake til) forumet*

''Jeg er drittlei psyk-gnålet, da det stort sett er det samme det smeller i hver eneste dag, fra en håndfull faste nick. *blæh* Psykiatriforumet har tatt kvelertak på hele DOL...

''

Det er jo bare opp til deg og andre å starte interessante tråder. Så lenge ingen andre gidder å skrive, så vil psykiatritrådene dominere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men - jeg håper at det går an å finne andre løsninger.''

Kjære skal, ingen ønsker å legge sten til byrde for noen, en god løsning hadde vært om vi kunne få siste hundre på de forum vi ønsket å lese på.

Kunne du være enig i det?

Eller hundre nyeste på de av forumene med mest aktivitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er drittlei psyk-gnålet, da det stort sett er det samme det smeller i hver eneste dag, fra en håndfull faste nick. *blæh* Psykiatriforumet har tatt kvelertak på hele DOL...

''

Det er jo bare opp til deg og andre å starte interessante tråder. Så lenge ingen andre gidder å skrive, så vil psykiatritrådene dominere.

''Det er jo bare opp til deg og andre å starte interessante tråder. Så lenge ingen andre gidder å skrive, så vil psykiatritrådene dominere.''

Det er tørketid. Men jeg merker at mange har forlatt forumet, nettopp pga av at psyk dominerer. Og det at mange tar det valget å forlate dol, gjør nettstedet mindre aktuelt/interessant, enn det var for noen år siden.

Jeg synes trådstarter har gode poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

med TO som sloss om oppmerksomhet skjønner jeg at folk rømmer dol;)

Enig. Hvis disse to tar seg en lang dol-pause, vil nettstedets trivselsfaktor økes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1247844507' post='4179318]

''Det er jo bare opp til deg og andre å starte interessante tråder. Så lenge ingen andre gidder å skrive, så vil psykiatritrådene dominere.''

Det er tørketid. Men jeg merker at mange har forlatt forumet, nettopp pga av at psyk dominerer. Og det at mange tar det valget å forlate dol, gjør nettstedet mindre aktuelt/interessant, enn det var for noen år siden.

Jeg synes trådstarter har gode poeng.

Jeg kunne også ønske at vi hadde hatt den gamle funksjonen "siste hundre fra utvalgte forum", men det har vi ikke. Derimot er jeg ikke så sikker på at det stemmer at det er mengden innlegg på psykiatriforumet som er årsaken til at det er få brukere her om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest montrodet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1247844507' post='4179318]

''Det er jo bare opp til deg og andre å starte interessante tråder. Så lenge ingen andre gidder å skrive, så vil psykiatritrådene dominere.''

Det er tørketid. Men jeg merker at mange har forlatt forumet, nettopp pga av at psyk dominerer. Og det at mange tar det valget å forlate dol, gjør nettstedet mindre aktuelt/interessant, enn det var for noen år siden.

Jeg synes trådstarter har gode poeng.

Det er fortsatt et aktuelt forum for dem dette forumet i utgangspunktet er ment for, de som har helserelaterte spørsmål.

Når jeg kom hit trodde jeg ''Åpent'' var et forum hvor du skulle plassere spørsmål (relatert til helse) som ikke passet i de andre kategoriene. Det var kanskje intensjonen en gang i tiden, men at det utviklet seg til hva skal du ha til middag? Hvor skal du på ferie? Hvor gammel er du? Tror du på julenissen, påskeharen osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne også ønske at vi hadde hatt den gamle funksjonen "siste hundre fra utvalgte forum", men det har vi ikke. Derimot er jeg ikke så sikker på at det stemmer at det er mengden innlegg på psykiatriforumet som er årsaken til at det er få brukere her om dagen.

Jeg vil tro at mange har nok med ferietid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt et aktuelt forum for dem dette forumet i utgangspunktet er ment for, de som har helserelaterte spørsmål.

Når jeg kom hit trodde jeg ''Åpent'' var et forum hvor du skulle plassere spørsmål (relatert til helse) som ikke passet i de andre kategoriene. Det var kanskje intensjonen en gang i tiden, men at det utviklet seg til hva skal du ha til middag? Hvor skal du på ferie? Hvor gammel er du? Tror du på julenissen, påskeharen osv. osv.

Åpent forum = din talerstol.

Du kan ikke ha lest intoen her? ;-) Her er forsiden:

''Åpent forum

Du kan ha meninger om denne tjenesten, om helsetjenesten generelt, eller om enkeltsaker innenfor helse, livsstil og livssyn. La dette være din talerstol.

Gi uttrykk for ros og ris, eller del dine gode idéer med oss andre!

Du er alltid anonym på Doktor Online. Les mer og finn bruksanvisning for forum her.

Les også våre regler for bruk av forum. ''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at mange har nok med ferietid.

Det har alltid vært utrolig lite aktivitet her om sommeren, så jeg også håper at mange kommer tilbake etter ferien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...