Gå til innhold

Revmatisme


mentira

Anbefalte innlegg

Jeg har fra jeg var liten vært plaget med noe mamma kaller "barnegikt". Smerter langs skjelettet, i hovedsak langs leggene og i anklene. Noen ganger i armene. I perioder har jeg hatt smerter langs tannrøttene. Det er fryktelig mye revmatisme i min slekt.

Dette forbedret seg betraktelig etter at jeg flyttet sørover fra Molde til Oslo for 4 år siden (jeg var da 19 år). Nå har det imidlertid kommet tilbake. Jeg var hjemme på Vestlandet for noen uker siden, og det var havtåke. Nå virker det som om skiten har slått rot. Jeg verker som besatt i den ene leggen.

Jeg er gravid i 6. måned. Kan dette ha hatt noen innvirkning på at dette er tilbake igjen?

Min mor vokste denne giktformen av seg i slutten av tenårene, og har ikke vært særlig plaget av det etterpå.

Finnes det noen muligheter innenfor alternativ behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dritlei

Mitt råd er å spise tilskudd av vitamin C,samt urteteer.Varme bad hjelper også.Prøv "Udo's choice" fra helsekost!Den er kjempebra mot dine lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset

Kjære mentira.

Det finnes en sykdom som kalles barneleddgikt som rammer leddene og gir stivhet, smerter og ofte høy blodsenkning. Jeg er usikker på hva som er din lidelse. Din beskrivelse kan minne om voksesmerter eller mere uspesifiserte skjelett-smerter. Årsakene kan være mange og det er ikke lett å gi deg gode råd. Jeg vil anbefale at du får tatt blodprøver med bl.a. revmaprøver, kalsium, magnesium og sink. Det kan hende at du trenger tilskudd av et mineral du mangler.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...