Gå til innhold

Hvem betaler?

Anbefalte innlegg

Gjest mobilvask
Skrevet

Sønnen min overnattet hos noen et par dager. Mora i huset var så uheldig å vaske mobilen hans i vaskemaskinen. Det kan jo skje alle, og hun insisterer på å kjøpe en ny til han.

Jeg synes likevel det er drøyt at hun skal betale hele regningen. Mobilen var et par år gammel og kostet nesten 1000 kr da.

Faktisk har jeg problemer med å ta i mot penger i det hele tatt. Hva ville dere gjort? Ny mobil blir det på poden uansett :-)

Gjest mikkelina
Skrevet

Da ville jeg sagt nettopp det du skriver - at den mobilen var så gammel at han uansett skulle få ny, derfor trenger hun slett ikke tenke på uhellet. :-)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg ville gjort det samme som mikkelina forslår :)

Skrevet

Si til denne moren at du setter stor pris på at hun vil gjøre opp for seg. Men at du ikke synes det er nødvendig fordi den var gammel og "verdiløs" og skulle erstattes uansett.

Men det er jo en guffen følelse å ha ødelagt andres ting. Så hvis hun virkelig insisterer kan du jo la henne betale noen få hundrelapper, som en symbolsk sum, og et bidrag til ny telefon.

Skrevet

Om jeg hadde råd til det så hadde jeg bare sagt til henne at ho skulle glemme dette. Mobilen var gammel og "verdiløs".

Om ho insisterer veldig, så kan du jo ta i mot et par hundrelapper. Tlf. er jo ikke vært mer uansett.

Satt i samme situasjon som deg for noen år siden. Da lånte jeg bort et kamera som jeg ikke brukte lenger. Venninna mi klarte å ødelegge det, og ville erstatte det. Jeg takket pent nei, men en dag stod det penger på kontoen min. (Jeg hadde kjøpt nytt kamera, og visste at jeg aldri kom til å bruke dette mer.) Jeg måtte løse det ved å spandere raust på henne neste gang vi var sammen. Men jeg synes det var vemmelig.

Gjest Vaskemaskina
Skrevet

Da ville jeg sagt nettopp det du skriver - at den mobilen var så gammel at han uansett skulle få ny, derfor trenger hun slett ikke tenke på uhellet. :-)

Beste måten å løse dette på ,ja.

Skrevet

Om jeg hadde råd til det så hadde jeg bare sagt til henne at ho skulle glemme dette. Mobilen var gammel og "verdiløs".

Om ho insisterer veldig, så kan du jo ta i mot et par hundrelapper. Tlf. er jo ikke vært mer uansett.

Satt i samme situasjon som deg for noen år siden. Da lånte jeg bort et kamera som jeg ikke brukte lenger. Venninna mi klarte å ødelegge det, og ville erstatte det. Jeg takket pent nei, men en dag stod det penger på kontoen min. (Jeg hadde kjøpt nytt kamera, og visste at jeg aldri kom til å bruke dette mer.) Jeg måtte løse det ved å spandere raust på henne neste gang vi var sammen. Men jeg synes det var vemmelig.

Verdt.

Beklager, måtte bare.

Gjest mobilvask
Skrevet

Denne varianten går jeg for, tenker jeg :)

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...