Gå til innhold

Hvor lang tid…

Anbefalte innlegg

Gjest lurer veldig på dette
Skrevet

…etter at man har blitt dumpa av kjæresten sin er det etisk/moralsk/sundt/smart å gå på en ny date???

Gjest ikke med en gang
Skrevet

La det gå et par timer. God tur! :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er ikke etisk galt eller umoralsk å gå ut på date når du er dumpet. Hvor sunt/smart det er, kommer an på deg. Det er godt å få tankene over på noe annet. Men ikke trivelig for den nye hvis du ikke er klar for det.

Trenger du litt tid alene for å sørge og fordøye ting, så gjør du det. Hvis ikke, så kast deg ut i ny date. La bare endelig være å snakke om eksen!

Skrevet

Det kommer an på hvor lenge man har vært sammen og hva som lå bak bruddet synes jeg. Men i de fleste tilfeller er det greit å ha litt tid for seg selv etterpå, ikke flytte rett inn til en ny partner. Kanskje.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Det kommer an på hvor lenge en har vært kjærester det! Snakker du om to uker eller to år.

Skrevet

Det kommer an på hvor lenge en har vært kjærester det! Snakker du om to uker eller to år.

2 år

Skrevet

Det kommer an på hvor lenge man har vært sammen og hva som lå bak bruddet synes jeg. Men i de fleste tilfeller er det greit å ha litt tid for seg selv etterpå, ikke flytte rett inn til en ny partner. Kanskje.

Vi var sammen i to år. Han dumpet meg uten forklaring så jeg vet ikke hva som lå bak bruddet.

Skrevet

Det er ikke etisk galt eller umoralsk å gå ut på date når du er dumpet. Hvor sunt/smart det er, kommer an på deg. Det er godt å få tankene over på noe annet. Men ikke trivelig for den nye hvis du ikke er klar for det.

Trenger du litt tid alene for å sørge og fordøye ting, så gjør du det. Hvis ikke, så kast deg ut i ny date. La bare endelig være å snakke om eksen!

Takk. Det har gått noen uker nå, og jeg skal på en date i morgen. Jeg vet ikke hvor klar jeg er for det, men det vil vise seg etter i morgen tenker jeg. Jeg gjør det nok for å få tankene over på noe annet må jeg innrømme, men er dette en mann jeg liker så gjør det vel ingen ting. Og jeg skal ikke snakke om eksen :)

Skrevet

Vi var sammen i to år. Han dumpet meg uten forklaring så jeg vet ikke hva som lå bak bruddet.

Jeg merket fort at det var for tidlig for meg husker jeg, jeg trengte rett og slett mer tid til å være bare for meg selv. Vi hadde da vært i lag i 18 år. Etter halvannet år i egen leilighet traff jeg den store kjærligheten på nytt og da var tiden akkurat passe! :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg tror det kan være fint å gå på uforpliktende dater ganske snart, det hjelper en til å skjønne at verden går videre og at det kan finnes andre fisker i havet.

Men jeg tror det er lurt å vente en stund før en involverer seg i noen. Umulig å antyde en passende tid, det blir veldig individuelt.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Takk. Det har gått noen uker nå, og jeg skal på en date i morgen. Jeg vet ikke hvor klar jeg er for det, men det vil vise seg etter i morgen tenker jeg. Jeg gjør det nok for å få tankene over på noe annet må jeg innrømme, men er dette en mann jeg liker så gjør det vel ingen ting. Og jeg skal ikke snakke om eksen :)

I ditt tilfelle er det nok helt greit å begynne å date etter noen uker, skulle jeg tro. Å date er jo noe annet enn å flytte sammen. Det er lurt å vente en stund med. Du må vel fordøye det at du ikke fikk noen forklaring på bruddet. Egentlig burde du ha krav på å vite det. Du kan ikke spørre han da? Lykke til!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Kos deg, du :) Det går sikkert bra. En uforpliktende date kan være en skikkelig energiinsprøyting.

Gjest mener nå jeg
Skrevet

Jeg merket fort at det var for tidlig for meg husker jeg, jeg trengte rett og slett mer tid til å være bare for meg selv. Vi hadde da vært i lag i 18 år. Etter halvannet år i egen leilighet traff jeg den store kjærligheten på nytt og da var tiden akkurat passe! :o)

Det går ikke an å være så nøyaktig i tidsperspektivene. Et og et halvt år er ingenting for meg.

Skrevet

Det går ikke an å være så nøyaktig i tidsperspektivene. Et og et halvt år er ingenting for meg.

''Det går ikke an å være så nøyaktig i tidsperspektivene. Et og et halvt år er ingenting for meg.''

Jeg sa at halvannet år var passe for _meg_, ikke at det passer for alle.

Skrevet

Jeg var klar omtrent dagen etter at jeg flyttet ut, men siden det var jeg som slo opp så hadde jeg ingen følelser igjen. Jeg gråt ikke en eneste gang, da jeg hadde grått meg ferdig mens jeg var i forholdet.

Jeg tror man er klar for en date når man klarer å tenke på forholdet uten bitterhet eller sinne. En viss tristhet kan henge igjen lenge, spesielt om bruddet var uønsket fra din side, så du behøver ikke vente til den går over.

Pass på at du ikke innleder et forhold inntil du slutter å være forelsket i/sørge over eksen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...