Gå til innhold

tips til hudpleie for kviser??

Anbefalte innlegg

Gjest kvizekrize
Skrevet

Jeg bruker nå Vichy, den grønne serien for uren hud, kjøpt på apoteket. Men synes ansiktskremen er så tørkende. Det er jo ikke en fordel å tørke ut huden når man har kviser heller.. føler jeg får mer kviser da. Skulle gjerne hatt noen virkelig gode produkter nå, for er lei å prøve forskjellige ting som bare ikke funker...

Noen med råd?

Gjest Misunner deg ikke
Skrevet

Har desverre ingen gode råd, sliter med kviser selv. Jeg bruker også grønn Vichy akkurat nå, er ikke fornøyd. Og ellers har jeg prøvd det meste. Håper det er noen "luringer"med peiling på kviser her inne.

Gjest Acne Vulgaris
Skrevet

Jeg brueker clinque claryfying lotion no.3. Dette er ikke noe lotion, men et sterkt hudvann med en god porsjon sprit i. Ikke for veldig ømfintlighud, men tåler man det så virker det veldig godt. Jeg har gjerne kombinert det med Skinoren krem. Det virker bra for meg. Skinoren er reseptbelagt.

Et annet alternativ er anti blemish solutions. Clinique som fører dette også. Jeg synes dette er veldig dyrt (en gel som skal brukes på morgenen og en krem som brukes på kvelden). Husker ikke prisen, men jeg tror vi snakker 4-500 kr. Det har virket veldig bra på meg. Det kan være fint å spandere på seg en dyprens hos en hudpleier en gang i blant også. Disse er jo også mer kompetente til å gi råd til hver enkelt, for jeg skriver jo ut i fra hva som funker på min hud. Dette er ikke likt for alle.

Gjest kvisetrynet
Skrevet

Har ingen hudpleieprodukter som jeg vet fungerer mot kviser, men søsteren min hadde mye kviser da hun var yngre og hun fikk resept på Dalacin liniment av legen og dette hjalp. Kvisene ble borte.

Gjest enkelt, men funker
Skrevet

Et kjerringråd er å legge litt tannkrem over kvisene om kvelden, eller bruke sinksalve som man bruker på småbarn. Sinken tørker ut kvisene, men ikke i så stor grad at huden blir tørr. Det fungerer for meg, men er du alvorlig plaget må det kanskje sterkere lut til. Det skader ikke å prøve i alle fall. Billig og enkelt.

Gjest Kvisefri
Skrevet

Gå til en hudlege først som sist hvis du er plaget med kviser og urenheter!

Jeg ble blutselig plaget med kviser midt i 20 årene, og hadde knapt hatt en kvise gjennom hele puberteten.

Jeg kastet bort flere år med å føle meg utilpass, mens jeg prøvde både det ene og det andre av kjærringråd og diverse vidundermidler og renseprodukter mot kviser. Men ikke noe av dette ga tilfredsstillende resultat.

Tilslutt gikk jeg til en hudlege og fikk utskrevet reseptbelagte midler som Dalacin liniment, Tetracyklin tabletter og Differin krem.

Da forsvant problemet etter kort tid.

Gjest Kvisefri
Skrevet

Har desverre ingen gode råd, sliter med kviser selv. Jeg bruker også grønn Vichy akkurat nå, er ikke fornøyd. Og ellers har jeg prøvd det meste. Håper det er noen "luringer"med peiling på kviser her inne.

Som jeg skrev til trådstarter.

Gå til en hudlege først som sist, istedet for å kaste bort penger og energi på produkter som ikke løser problemet.

Da får du skrevet ut reseptbelagte midler som virkelig fungerer!

Gjest herminegrang...
Skrevet

Gå til en hudlege først som sist, istedet for å kaste bort penger og energi på produkter som ikke løser problemet.

Prøv Basiron først. Kjøpes reseptfritt på apotek. Hvis ikke det hjelper, gå til din fastlege. Har en datter på 13 som har slitt med kviser siden hun var 11. Basiron hjalp ikke stort. Legen skrev ut piller som hun skal bruke i ca tre måneder, og i tillegg skal hun smøre seg med Basiron om morgen, og en reseptpliktig krem om kvelden. Hvis ikke dette hjelper, skal hun blir henvist til spesialist. Men jeg synes nå, etter seks uker at jeg kan se bedring.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Jeg har funnet ut at det aller viktigste er å drikke nok vann, drikk rent vann, 8 glass om dagen (en om timen sies det), rens huden morgen og kveld, unngå å bruke sminke og hudkremer som kan tilstoppe porene,

ikke ta på ansiktet med skitne fingre, ikke knip på kviser som ikke er modne,

bruk mineralsminke om du absolutt skal sminke deg,

og ikke spis så mye godteri.

Det har hjulpet på meg i alle fall. Jeg merker perioder hvor jeg drikker lite og spiser søtt popper kvisene frem. Nå passer jeg på å drikke masse rent vann,v ære nøye med å rense ansikt morgen og kveld og ikke spise godteri, og huden ser mye bedre ut.

Som øyeblikkelig hjelp middel mot akutte kviser bruker jeg Silicol gel som jeg får kjøpt på helsekost, jeg har geleen i tykt lag på kvisen før jeg legger meg, dagen etter vasker jeg det av og kvisen forsvinner mye raskere, behandling i 1-3 dager, vips - borte :D På oppskriften står det tynt lag i et kvarter, men mot akutte kviser - særlig innoverkviser, syns jeg min "kur" funker beest.

Som fuktighetskrem kan du jo prøve aloe vera gel, den er oljefri og virker samtidig antisptisk og gir både fuktighet og er bra mot kviser.

Gjest Kvisefri
Skrevet

Prøv Basiron først. Kjøpes reseptfritt på apotek. Hvis ikke det hjelper, gå til din fastlege. Har en datter på 13 som har slitt med kviser siden hun var 11. Basiron hjalp ikke stort. Legen skrev ut piller som hun skal bruke i ca tre måneder, og i tillegg skal hun smøre seg med Basiron om morgen, og en reseptpliktig krem om kvelden. Hvis ikke dette hjelper, skal hun blir henvist til spesialist. Men jeg synes nå, etter seks uker at jeg kan se bedring.

Dette svaret skulle kanskje vært til "misunner deg ikke"?

Gjest Misunner ingen
Skrevet

Hva med fastlegen; skriver ikke han ut resept? Så veldig langt å dra til hudlege:(

Gjest Kvisefri
Skrevet

Hva med fastlegen; skriver ikke han ut resept? Så veldig langt å dra til hudlege:(

Fastlegen kan nok skrive ut resept på enkelte legemidler, som f.eks Dalacin Liniment som er en slags antibiotika som påføres direkte på huden.

Dette er middelet kan nok hjelpe endel ved at det reduserer urenhetene. Men hvis du er kraftig plaget, så er det nok ikke "sterkt nok" til å ta knekken på problemet.

Så du må nok til en hudlege for å få resept på spesialiserte legemidler.

Men i alle tilfelle bør du begynne med en tur til fastlegen.

For du trenger ofte en henvisning fra en vanlig lege for å få time hos en hud-spesialist.

Skrevet

Fastlegen kan skrive ut Dalacin. Ville prøvd det før jeg startet med tabletter i alle fall.

Gjest imzedimze
Skrevet

renseprodukter mot uren hud har aldri hjulpet meg, verken fra apotek eller hudpleier, men da jeg begynte på p-pillen Diane ble jeg kvitt problemet med kviser...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...