Gå til innhold

Smake på frukten i butikken

Anbefalte innlegg

black wealch
Skrevet

Var i butikken her om dagen, og så det en dame stå og spise jordbær fra kurvene som var tilsalgs. Hun spiste to bær, og gikk så videre, uten å kjøpe en kurv.

Er dette vanlig da? Synes det er frekt jeg. Det er jo faktisk kanskje "min" kurv hun spiser av..

Har også sett flere som prøvesmaker druer, litt rart det også.

Smaker dere på frukten i butikken? Kunne ikke falle meg inn å gjøre dette..

Skrevet

Nei, jeg smaker ikke på frukten i butikken.

Men husker jeg så en gammel dame med neven godt plantet i en av eskene i smågodthylla en gang...

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke noe om. Og å grave i andres jordbærkurver er frekt.

Jeg smaker på frukten om jeg har lyst på der de har smaksprøver, slik det er på en del butikker.

Skrevet

Hvis jeg skal kjøpe druer og de er i løsvekt, da hender det at jeg smaker. Særlig hvis prisen er høy, for å unngå å komme hjem med sure druer. Og jeg tar smaksprøver av frukt som ligger framme om jeg vurderer å kjøpe. Er guttungen med i butikken, så får han lov til å ta seg flere smaker, om vi har tenkt å kjøpe eller ikke.

Det kunne ikke ha falt meg inn å smake på jordbær el bringebær el annet som ligger ferdig oppveid i en kurv. Heller ikke, som noen gjør, å bytte om jordbær fra flere kurver for å få bare de fineste. Det er utrolig kjipt, og omtrent like stakkarslig som å jukse til seg gratis plastpose i kassa....

Skrevet

Nei, det synes jeg er ufint å gjøre, men jeg har sett mange som gjør det.

black wealch
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke noe om. Og å grave i andres jordbærkurver er frekt.

Jeg smaker på frukten om jeg har lyst på der de har smaksprøver, slik det er på en del butikker.

Ja, oppdelte smaktprøver på frukt blir noe annet. Det tar jeg også om jeg har lyst på.

Gjest jeg stakkarslig?
Skrevet

Hvis jeg skal kjøpe druer og de er i løsvekt, da hender det at jeg smaker. Særlig hvis prisen er høy, for å unngå å komme hjem med sure druer. Og jeg tar smaksprøver av frukt som ligger framme om jeg vurderer å kjøpe. Er guttungen med i butikken, så får han lov til å ta seg flere smaker, om vi har tenkt å kjøpe eller ikke.

Det kunne ikke ha falt meg inn å smake på jordbær el bringebær el annet som ligger ferdig oppveid i en kurv. Heller ikke, som noen gjør, å bytte om jordbær fra flere kurver for å få bare de fineste. Det er utrolig kjipt, og omtrent like stakkarslig som å jukse til seg gratis plastpose i kassa....

Jeg er en av dem som du skriver er stakkarslig som ikke betaler plastposene.

Og ikke har jeg dårlig samvittighet heller når jeg handler for 1000,- . Da synes jeg at jeg godt kan få ta noen gratis plastposer.

Mrs. Wallace
Skrevet

''Hvis jeg skal kjøpe druer og de er i løsvekt, da hender det at jeg smaker. Særlig hvis prisen er høy, for å unngå å komme hjem med sure druer. ''

Det gjør jeg også.

Skrevet

Jeg smaker ikke på frukten. Og jeg syns det er skikkelig frekt å smake på jordbær og andre bær som ligger i kurver.

Gjest uuuuuk
Skrevet

Enda eklere er det når de står og spiser av salat-avdelingen (ferdig oppskåret). Etter at jeg så det, har jeg aldri hatt lyst til å dandere mine egen salat i den butikken.

candyqueen_83
Skrevet

Det hender jeg smaker på en drue om jeg vurderer å kjøpe (Ikke de i kurver da). Men å ta jordbær/bringebær fra ferdigfordelte kurver syns jeg er kjipt.

Skrevet

Jeg smaker på druer som er i løsvekt, bare for å kjenne smaken før jeg kjøper.

Kunne ikke falle meg inn å smake på frukt fra kurver, den er jo veid opp, sånn at man faktisk spiser fra kjøperen.

Dette handler jo litt om sosiale sedvaner, jeg føler liksom at det er "lov" å smake på druene, sosialt akseptert lksom.......

Skrevet

Jeg smaker på druer som er i løsvekt, bare for å kjenne smaken før jeg kjøper.

Kunne ikke falle meg inn å smake på frukt fra kurver, den er jo veid opp, sånn at man faktisk spiser fra kjøperen.

Dette handler jo litt om sosiale sedvaner, jeg føler liksom at det er "lov" å smake på druene, sosialt akseptert lksom.......

''Kunne ikke falle meg inn å smake på frukt fra kurver, den er jo veid opp, sånn at man faktisk spiser fra kjøperen.''

Når det gjelder druer i pose (ikke i kurv!) veies de vel? Jeg har i alle fall spurt i butikken om jeg kunne ta ut en klase og kjøpe bare den da jeg ikke hadde behov for en halvkilo og det var helt greit.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, jeg synes hverken man skal smake eller klemme på frukten.

Likevel _har_ det hendt jeg har smakt på druer når jeg skal kjøpe (og kanskje vurderer ulike typer), og det hender rett som det er at jeg kjenner på avocado.

candyqueen_83
Skrevet

Nei, jeg synes hverken man skal smake eller klemme på frukten.

Likevel _har_ det hendt jeg har smakt på druer når jeg skal kjøpe (og kanskje vurderer ulike typer), og det hender rett som det er at jeg kjenner på avocado.

Avocado MÅ man jo kjenne på. Hvertfall om man skal bruke den samme dag. Noen er jo steinharde.

black wealch
Skrevet

Også har du de som skal klemme og granske all frukt de skal kjøpe.

Synes dette er unødvendig også jeg.

Greit å ikke ta de mest rynkete tomatene, men å klemme på en haug før en kjøper er en uting.

candyqueen_83
Skrevet

Greit å ikke ta de mest rynkete tomatene, men å klemme på en haug før en kjøper er en uting.

Akkurat tomater kjenner jeg visst litt på. Og agurk men den er jo i plast. Begge deler kan ofte være så bløte syns jeg.

Skrevet

Avocado MÅ man jo kjenne på. Hvertfall om man skal bruke den samme dag. Noen er jo steinharde.

Kiwi og pærer må også kjennes på! Jeg liker dem steinharde! :o)

Skrevet

Jeg er en "klemmer" - vel å merke forsiktig. Og det gjelder kun utvalgte frukter - frukter jeg mener er uspiselige om de har feil konsistens. (Eks: plommer og mango) Å klemme slik at det skader frukten er en annen sak - det er selvsagt ikke akseptabelt. Og granskning? Ja, jeg er ikke interessert i epler med store fallskader, så jeg snur på eplene før jeg putter dem i posen.

Skrevet

''Kunne ikke falle meg inn å smake på frukt fra kurver, den er jo veid opp, sånn at man faktisk spiser fra kjøperen.''

Når det gjelder druer i pose (ikke i kurv!) veies de vel? Jeg har i alle fall spurt i butikken om jeg kunne ta ut en klase og kjøpe bare den da jeg ikke hadde behov for en halvkilo og det var helt greit.

Ja, druer i pose veies på nytt, men kurver er det jo stykkpris på...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...