Gå til innhold

Hvilken benkeplate til kjøkken har du?

Anbefalte innlegg

Gjest hhhhhjk
Skrevet

Er det noen som har heltre? Og hvor lenge har du hatt det i saå fall? Hvordan ser den ut etter antall år?

Gjest opppusser
Skrevet

Foreldrene mine hadde i mange år. Den ble mørkere. Men det er fullt mulig å slipe ned og lakkere, da blir den som ny!

Gjest gul dame
Skrevet

Jeg har heltre og har hatt den i fem år. Jeg burde ha vært flinkere igjennom tiden å lakkere den, og nå burde jeg slipt den opp først.

Jeg ville ikke hatt noe annet. Synes den er finest.

Skrevet

Jeg har heltre. Oljer den 1-2 ganger i året. Har hatt den noen år nå, og den er like fin. Skinner selvfølgelig ekstra den første tiden etter den er oljet.

Skrevet

Har heltre Eik. Har hatt det i to år. Jeg oljer den og den holder seg veldig pent. Varm og fin glød.

Skrevet

Bøk heltre. Hatt den i 3 år, ingen hakk eller slike merker, men et meget selvforskylt stort merke etter en kurv med gjenglemte nektariner i et par uker midt på varmeste sommeren for et par år siden... Veldig fornøyd! :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Hadde oljet heltre tidligere.

Det er vakkert, og heltre har jo en deilig stofflighet. Godt å ta på og lydløst, sammenlignet med sten og andre hardere materialer.

Men vi måtte bestandig passe på ikke å sette fra oss våte ting, det ble f.eks. fort ring om du glemte et rødvinsglass eller en kopp med tesøl. Vi valgte ikke tre da vi flyttet og fikk nytt kjøkken. Nå har vi kompositt-sten.

Skrevet

Hadde oljet heltre tidligere.

Det er vakkert, og heltre har jo en deilig stofflighet. Godt å ta på og lydløst, sammenlignet med sten og andre hardere materialer.

Men vi måtte bestandig passe på ikke å sette fra oss våte ting, det ble f.eks. fort ring om du glemte et rødvinsglass eller en kopp med tesøl. Vi valgte ikke tre da vi flyttet og fikk nytt kjøkken. Nå har vi kompositt-sten.

Min erfaring er at det ikke skjer så lett dersom du oljer treet jevnlig. ..

Gjest barnefamilie
Skrevet

Jeg hadde heltre før, men har aldri likt å ha heltre verken på kjøkkenbenken eller kjøkkengulvet. Det er upraktisk når man har barn, og det blir alltid mye søl. Så der jeg bor nå, har jeg en plate som ser ut som tre, men som er "falsk", og jeg har ikke tregulv på kjøkkenet.

Skrevet

Har heltre eik. Fra byggeår 1986 - blir ikke byttet på ytterligere20 år, tenker jeg. Uslitelig, ser nytt ut, med mitt utrente øye.

Skrevet

Har eik laminat, fra 1997, er like fin i dag som da den var ny :-)

Gjest Stein/corean
Skrevet

Siden jeg ikke er så veldig flink på slike vedlikeholdsoppgaver, så har jeg aldri valgt heltre. Derimot er jeg veldig begeistret for stein og/eller corean (eller skrives det med k? hm...). Dyrt - men lekkert!

Svart benkeplate er drittøft! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...