Gå til innhold

Lønn!!

Gjest Hm, må jeg gi meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Hm, må jeg gi meg?
Skrevet

Har 1 spørsmål ang lønn....Jeg jobber 6 dagers uke inkl jobbehelg på turnus.Jeg tar en x-vakt den uken som blir 100% vakt.men jeg har byttet helgen m en kollega, så jeg går den ikke fysisk,men har jobbet den inn.Skjønner?

Min sjef mener jeg da ikke har krav på 100% siden jeg ikke rent fysisk går helgen min,men jeg sier jo.Hva er rett??

Skrevet

Du har rett, men så blir det også tilsvarende andre veien, når du jobber helga tilbake for kollegaen din, teller ikke disse vaktene med om du skulle jobbe ekstra.

Gjest Nattsykepleier
Skrevet

Tror faktisk sjefen din har rett her. Hun/han kan dessuten også nekte deg å bytte jobbehelg og nekte å la deg jobbe på en måte som gir deg 100% lønn...

Men det var et godt spørsmål og aller helst ville jeg kontaktet lønningskontoret for å være sikker. De har oversikten over alle lovene og reglene på dette området.

Skrevet

Du har rett, men så blir det også tilsvarende andre veien, når du jobber helga tilbake for kollegaen din, teller ikke disse vaktene med om du skulle jobbe ekstra.

Ehem, mente omvendt...Litt sent her nå..

Gjest Hm, må jeg gi meg?
Skrevet

Tror faktisk sjefen din har rett her. Hun/han kan dessuten også nekte deg å bytte jobbehelg og nekte å la deg jobbe på en måte som gir deg 100% lønn...

Men det var et godt spørsmål og aller helst ville jeg kontaktet lønningskontoret for å være sikker. De har oversikten over alle lovene og reglene på dette området.

Snakket med sjefen ang bytte, og det var helt greit.Vi dokumenterte det også(skjemavelde i kommunen),Jeg har 6 vakter fast på turnus den uken, så uansett blir det 100% om jeg tar 1 x-vakt.Denne vakten var det sjefen selv ba meg om å ta!!

Gjest Hm, må jeg gi meg?
Skrevet

Hvor kan jeg finne det dokumentert? Det er ganske logisk at jeg har rett spør du meg. Fikk det på min gamle arbeidsplass.

Skrevet

Hvor kan jeg finne det dokumentert? Det er ganske logisk at jeg har rett spør du meg. Fikk det på min gamle arbeidsplass.

Jeg vet ikke hvor man kan finne det dokumentert men sånn her tenker jeg og gjør det hos oss: Arbeidstaker A har arbeidshelg i uke 1 og skal i bursdag og bytter derfor helg med arbeidstaker B som har arbeidshelg i uke 2. Dette er et internt bytte som ikke er gjort av hensyn til driften eller noe annet enn personlige grunner hos arbeidstakerne og utløser derfor ingenting på lønnssystemet. Jeg registrerer det kun i vaktboka, ikke på lønnssystemet, fordi dette er en sak mellom arbeistakerne, og derfor har vi en avtale om at hvis A eller B blir syke må den som eier vakta selv gå på jobb. Slike bytter lager fort kaos derfor er vi ganske strenge på det. MÅ man ha fri en gang får man heller jobbe inn eller søke permisjon med trekk i lønn hvis det ikke er en grunn som utløser velferdspermisjon så klart:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...