Gjest prust Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Vi har satt av en uke i september hvor vi skal reise et sted hele familien. Barna er 5, 8 og 10 år. Jeg vil helst til "Syden", mannen min vil ikke det - han synes Danmark og Sverige er spennende nok, det synes ikke jeg (vi pleier å ta en tur til Sverige eller Danmark hvert år, men aldri andre steder). Mannen min vil helst slippe å fly - han vil heller ikke reise til de stedene som er nevnt i media med mye svineinfluensa. Hvor i all verden skal vi reise? Jeg har ikke lyst til å kjøre 2-3 dager nedover i Europa og bare få 1-3 dager på stedet.... Lyst til å reise fort ned et sted, og være der, til vi skal hjem. Vi bor på Sørlandet. Forslag? Og til slutt - alle må ha pass, ikke sant, selv om det "bare" blir tur til Europa? 0 Siter
KaVa Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Tja, nå synes ikke jeg at "syden" trenger å være så mye mer spennende enn Danmark eller Sverige, jeg da :-) Det siste først: Dersom du skal med fly til andre land i europa, så må ungene ha pass. Selv om det er passfrihet i schengenområdet, er det kun pass som er godkjent identifikasjon for nordmenn. Er mannen din rett og slett redd for å fly? Kanskje dere kan ta toget? Har sett at noen reiseoperatører reklamerer for togturer sørover i europa, men aner ikke hvor lang tid dette tar, hvor dyrt det er eller noe. Ellers så kan jeg (som parkfantast) anbefale Paris - med Disneyland som et klart mål - men det er også _mye_ annet spennede for familien i området. Men det blir jo ikke akkurat strandferie, hvis det er et ønske. Dersom deilig vær og hvit sand er et uttalt ønske, er faktisk Lofoten for tida et sikkerstikk ;-) (Men jeg kan ikke garantere noe om fem minutter, da) 0 Siter
Mirabell Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 ''Mannen min vil helst slippe å fly'' Hvorfor? Flyskrekk eller bare veldig redd for svineinfluensa? Colorline til Hirtshals og Danmarkstur i september er vel langt unna å tilfredsstille flertallets ønske om sydentur... Pakketur til Spania, Portugal, Hellas eller Kypros er fint i September. Eller rutefly til et hvilken som helst middelhavsby. 0 Siter
laban Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Ferge til Kiel og kjør til Lübeck-området, hvor det er både bl.a. marsipanfabrikk med omvisning, Hansa Park (vannattraksjoner og andre fornøyelser, åpent også om høsten) for ungene? Nå tok jeg hensyn til at dere ikke skal fly, altså. Det tar jo litt tid med ferga. 0 Siter
Gjest prøv det Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Min mann ville ikke til syden heller i mange år. Han syntes det hørtes kjedelig ut å ligge på en strand. Da sa jeg greit, men jeg drar. Da ble han med. Og den som ikke ville hjem igjen, det var han. Nå drar vi årlig, så fremt vi får det til. Og vi er begge enige om at det er den beste ferien. Jeg synes syden varmer deg langt inn i sjela. Man er garantert varmt vær. Man bader, og går ut og spiser. Det er som en herlig vitamininnsprøtning. Det koster gjør det, men det er ikke prismessig langt unna å feriere i Norden. Og jeg synes det er vel verdt pengene. Jeg føler jeg har mye mer igjen, enn å feriere i Norden. Ferie i september er jo også langt billigere. Jeg synes han burde prøve for en gangs skyld. Håper du får overtalt han, og at dere finner et hyggelig sted. Jeg syntes Kreta var fint. Med ettermiddagsturer inn til Chania. Alcudia i Mallorca er også kjempefint hvis man har små barn. Grunnet hvit langgrun, ren sandstrand. Vi reiste gjennom Ving. De har vel også bamseklubb, men ikke sikkert i september. Vi bodde på hotell princessa rett på stranden. 0 Siter
Gjest prøv det Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Min mann ville ikke til syden heller i mange år. Han syntes det hørtes kjedelig ut å ligge på en strand. Da sa jeg greit, men jeg drar. Da ble han med. Og den som ikke ville hjem igjen, det var han. Nå drar vi årlig, så fremt vi får det til. Og vi er begge enige om at det er den beste ferien. Jeg synes syden varmer deg langt inn i sjela. Man er garantert varmt vær. Man bader, og går ut og spiser. Det er som en herlig vitamininnsprøtning. Det koster gjør det, men det er ikke prismessig langt unna å feriere i Norden. Og jeg synes det er vel verdt pengene. Jeg føler jeg har mye mer igjen, enn å feriere i Norden. Ferie i september er jo også langt billigere. Jeg synes han burde prøve for en gangs skyld. Håper du får overtalt han, og at dere finner et hyggelig sted. Jeg syntes Kreta var fint. Med ettermiddagsturer inn til Chania. Alcudia i Mallorca er også kjempefint hvis man har små barn. Grunnet hvit langgrun, ren sandstrand. Vi reiste gjennom Ving. De har vel også bamseklubb, men ikke sikkert i september. Vi bodde på hotell princessa rett på stranden. P.S: Det er jo en del land svineinfluensa ikke har spredt seg så mye enda. Du kan jo undersøke hvilke det er. 0 Siter
alwaysme Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Tja, nå synes ikke jeg at "syden" trenger å være så mye mer spennende enn Danmark eller Sverige, jeg da :-) Det siste først: Dersom du skal med fly til andre land i europa, så må ungene ha pass. Selv om det er passfrihet i schengenområdet, er det kun pass som er godkjent identifikasjon for nordmenn. Er mannen din rett og slett redd for å fly? Kanskje dere kan ta toget? Har sett at noen reiseoperatører reklamerer for togturer sørover i europa, men aner ikke hvor lang tid dette tar, hvor dyrt det er eller noe. Ellers så kan jeg (som parkfantast) anbefale Paris - med Disneyland som et klart mål - men det er også _mye_ annet spennede for familien i området. Men det blir jo ikke akkurat strandferie, hvis det er et ønske. Dersom deilig vær og hvit sand er et uttalt ønske, er faktisk Lofoten for tida et sikkerstikk ;-) (Men jeg kan ikke garantere noe om fem minutter, da) Eller i september ;-) Støttet forøvrig lofotenforslaget 100 %, prøvde Sandvika Camping i fjor sommer, nydeligere enn det kan det ikke bli!! 0 Siter
løvinne71 Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Dere høres ut til å ha såpass motstridende ønsker at det kan være vanskelig å inngå et kompromiss som alle blir tilfreds med. Hvis man skal unngå fly, og altfor mye bilkjøring, så begrenser det seg jo hvor langt man kan komme på en uke. Og siden Danmark og Sverige allerede er utprøvd (og oppbrukt?) så er vel kanskje båttur til Kiel, kombinert med en et opphold i tyskland, bortimot det mest eksotiske reisemålet innen rekkevidde. Men dette er tilgjengjeld kanskje ikke noe dårlig alternativ! Colorline kan tilby kombinasjons-pakker med både båtreise og opphold i forskjellige boalternativer. Man kan bl.a bo i feriehus / leilighet på barnevennlige feriesentere med tropisk badeland og andre aktiviteter for barn. Å bo et slikt sted kan jo være et fint utgangspunkt for å oppleve noe av det Nordtyskland har å by på. Hansabyen Lubeck ble jo allerede nevnt, og kan anbefales på det sterkeste. Og er dere heldige med været, har Nordtyskland også flotte sandstrender og koselige badebyer. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Jeg tror dere må ha pass uansett (usikker mht Skandinavia). Jeg synes du skal prøve å overtale mannen din til å prøve syden for en gangs skyld. Denne gangen er det din tur til å bestemme, ikke sant? ;-) Har han flyskrekk? I så fall får du lete fram alle statistikker som viser at å reise med fly er det sikreste transportmiddelet som finnes. Jeg leste i avisen idag at statistisk sett må man reise med fly hver dag i 14 000 år for å havne i ei flyulykke Hva med å reise til ei øy i Hellas eller Spania? Kanskje det finnes svineinfluensafrie øyer? Uansett tror jeg ikke man kan gardere seg mot smitte.. Til høsten er man nok like utsatt om man bor her i Norge eller i et helt annet land... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Jeg anbefaler jo alltid Italia Nydelig og varmt, mat som både store og små liker, og veldig greit å reise med barn. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Jeg ville overtalt mannen til å fly og kjøpt billige ruteflybilletter til f.eks. Nice eller Marseille, og leid bil der :-). 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Selv om du ikke trenger pass til grenseovergangene lenger, forlanger de som regel pass på hotellene. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Jeg ville overtalt mannen til å fly og kjøpt billige ruteflybilletter til f.eks. Nice eller Marseille, og leid bil der :-). Har akkurat sett på flybilletter til Nice - og jeg finner bare billetter til rundt 20.000 den uka i september. Har sett på finn og på restplass.no. Hvordan gjør en det når en skal finne billige billetter? En måned seinere er det bare 10.000 i flybilletter. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Jeg anbefaler jo alltid Italia Nydelig og varmt, mat som både store og små liker, og veldig greit å reise med barn. Hvordan er temperaturen i Nord-Italia (mot Frankrike, Nice) i begynnelsen av september og i begynnelsen av oktober? Det skiller 10.000 kr i flybilletter på de to tidspunktene, så vidt jeg kan skjønne.... Vi har snakket med noen venner som varmt anbefalte Nice og Nord-Italia :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 ''Mannen min vil helst slippe å fly'' Hvorfor? Flyskrekk eller bare veldig redd for svineinfluensa? Colorline til Hirtshals og Danmarkstur i september er vel langt unna å tilfredsstille flertallets ønske om sydentur... Pakketur til Spania, Portugal, Hellas eller Kypros er fint i September. Eller rutefly til et hvilken som helst middelhavsby. Hvor finner jeg billige flybilletter tro, til f.eks. Nice? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Min mann ville ikke til syden heller i mange år. Han syntes det hørtes kjedelig ut å ligge på en strand. Da sa jeg greit, men jeg drar. Da ble han med. Og den som ikke ville hjem igjen, det var han. Nå drar vi årlig, så fremt vi får det til. Og vi er begge enige om at det er den beste ferien. Jeg synes syden varmer deg langt inn i sjela. Man er garantert varmt vær. Man bader, og går ut og spiser. Det er som en herlig vitamininnsprøtning. Det koster gjør det, men det er ikke prismessig langt unna å feriere i Norden. Og jeg synes det er vel verdt pengene. Jeg føler jeg har mye mer igjen, enn å feriere i Norden. Ferie i september er jo også langt billigere. Jeg synes han burde prøve for en gangs skyld. Håper du får overtalt han, og at dere finner et hyggelig sted. Jeg syntes Kreta var fint. Med ettermiddagsturer inn til Chania. Alcudia i Mallorca er også kjempefint hvis man har små barn. Grunnet hvit langgrun, ren sandstrand. Vi reiste gjennom Ving. De har vel også bamseklubb, men ikke sikkert i september. Vi bodde på hotell princessa rett på stranden. nei, jeg vil ikke presse ham - vi må finne et kompromiss, som vi begge synes høre fint ut. Vi har snakket med noen som anbefalte Nice - så nå har jeg sett litt på flybilletter - men det koster like mye osm fly + opphold ei uke på Mallorca for 5 personr.... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Selv om du ikke trenger pass til grenseovergangene lenger, forlanger de som regel pass på hotellene. Ja, jeg tror første skritt er å få tak i pass til ungene :-) Skal prøve å få ordnet det til uka! 0 Siter
Gjest harriette Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Hvor finner jeg billige flybilletter tro, til f.eks. Nice? Jeg er ikke helt oppdatert, men jeg vil tro det blir vanskelig å finne billige flybilletter akkurat dit. Nice er dyrt, det er en av grunnene til at det er så populært:) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Jeg er ikke helt oppdatert, men jeg vil tro det blir vanskelig å finne billige flybilletter akkurat dit. Nice er dyrt, det er en av grunnene til at det er så populært:) Mulig du har rett i det. Tror jeg må finne et kart.... ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Har akkurat sett på flybilletter til Nice - og jeg finner bare billetter til rundt 20.000 den uka i september. Har sett på finn og på restplass.no. Hvordan gjør en det når en skal finne billige billetter? En måned seinere er det bare 10.000 i flybilletter. Søker du tilfeldigvis akkurat på høstferien (uke 40 fra ca. 25. september)? Da kan du nok ikke regne med å finne noe billig. Forsøk Ryanair, Norwegian og SAS og gjerne også Air France og på gotogate.no. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.