Gå til innhold

Hvor skal vi reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke lyst til Finland nå.

Ok. Kanskje fly til Tours i Frankriket i stedet.

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

12

• cathlin

7

• annegunn

6

• laban

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ok. Kanskje fly til Tours i Frankriket i stedet.

Han vil ikke fly.

Han vil ikke til utlandet.

Skrevet

Han vil ikke fly.

Ok. Da blir det vel en tur til Røst? Båt fra Bodø.

Skrevet

Joda - Island er noe jeg har drømt om i sikkert 25 år - men jeg har ikke tenkt i den retningen nå...

Kanskje det blir kompromisset?

Men det er jo til Middelhavet jeg egentlig vil..

Tro meg - hvis han synes det er dyrt å reise til syden får du ham aldri i verden med deg til Island! *Grisedyrt*

Skrevet

Ok. Da blir det vel en tur til Røst? Båt fra Bodø.

Joda - jeg vil gjerne se mer av Norge. Men ikke nå.

Skrevet

Han vil ikke fly.

Kanskje han har ekstrem flyskrekk? Som han ikke vil fortelle om?

Skrevet

Tro meg - hvis han synes det er dyrt å reise til syden får du ham aldri i verden med deg til Island! *Grisedyrt*

Orker ikke forslå Island. Men jeg tror det er billigere nå etter finanskrisa.

Skrevet

Joda - jeg vil gjerne se mer av Norge. Men ikke nå.

Nei. Hm. Et år reiser dere dit du vil og et annet reiser dere dit han vil?

Skrevet

Han liker ikke å fly, og vil helst unngå det. Men han fløy langt med jobben i juni, og det gikk bra.

Han vil ikke ha hele familien på ett fly heller.

Tror det er den økonomiske biten + at han ikke vil gi etter fordi det er mitt ønske... Vi er sta som esler begge to....

Skrevet

Fins alltids valium.

Skrevet

Nei. Hm. Et år reiser dere dit du vil og et annet reiser dere dit han vil?

Ja, vi har jo latt være å reise utenlands sammen i 18 år nå.... - bortsett fra første sommeren vi var sammen forresten, da var vi i Sveits - i 1992.

Han har reist litt utenlands med jobben, og jeg har vært på to sydenturer med venninner (i 2003 og 2006) + en tur til Italia med min mor i fjor. Vi har ikke reist med ungene.

Gjest høstløv
Skrevet

Han liker ikke å fly, og vil helst unngå det. Men han fløy langt med jobben i juni, og det gikk bra.

Han vil ikke ha hele familien på ett fly heller.

Tror det er den økonomiske biten + at han ikke vil gi etter fordi det er mitt ønske... Vi er sta som esler begge to....

Sitat: "Tror det er den økonomiske biten"

Det kan jeg godt forstå, jeg ville ikke kunne slappe av og nyte en ferie, hvis jeg visste at jeg måtte betale for den i lange tider etter at vi var kommet hjem.

Skrevet

Han mener at vi ikke skal bruke penger på noe som ikke alle fem får glede av. Han har veldig lyst til at vi skal spare til en tur til Alpene og renne slalåm hele familien, og det vil jeg gjerne, men vi må vente minst 4-5 år før hun minste er god nok til det. Og inntil videre synes han vi kan feriere i Norge, evt Danmark/Sverige.

Jeg synes det er stigmatiserende automatisk mene at "syden" er ensbetydende med slaraffenliv.

Jeg skjønner at han ikke er glad i å fly, men dersom han har gjort det nylig, kan det ikke være helt krise heller.

Hva med å fly tur/retur Bordeaux, leie bil og kjøre litt rundt? Du snakker jo flytende språket og kan ordne opp med alt. Der er det gode muligheter for billige flybilletter også. Dere kan kjøre nedover til nord-Spania og få flotte turopplevelser i Pyreneene. Det er verken strand eller slaraffenliv. Anbefales.

Jeg håper virkelig du får trumfa gjennom dine ønsker denne gangen.

Skrevet

Sitat: "Tror det er den økonomiske biten"

Det kan jeg godt forstå, jeg ville ikke kunne slappe av og nyte en ferie, hvis jeg visste at jeg måtte betale for den i lange tider etter at vi var kommet hjem.

Hadde du kunne nyte belegningsstein utenfor huset hvis du hadde utvidet lånet for å betale dem?

Kan du nyte en bil som du har brukt lån for å betale? Vi har alltid cashet mye ut når vi har kjøpt store ting, i stedet for å utvide lånet, og prioritere ferie - men nå har jeg ikke lyst til å være så himla fornuftig lenger.

Vi har to fulle inntekter, og har et lån på 400.000.

Gjest tusen takk skal du ha
Skrevet

De stedene det har vært mye om i media med influensa, er vel over toppen i september, mens de stedene som er i startgropa nå, er på topp i september..

Uten at noen kan vite noe sikkert..

Ta en destinasjon det går direktefly fra Kristiansand, kanskje http://www.avinor.no/lufthavn/kristiansand/direkteruter

Amstedam er kjempekoselig!

Alicante ligger midt mellom mange feriebyer / steder, uten at dere behøver å ha ren sydenferie.

Må bare få si tusen takk for en genial link. Jeg har skullet på ferie iblant og har slitt ekstremt med å finne ut hvor det går direktefly fra flyplassen min. Her var det jo samlet enklt og greit. Så igjen: Tusen takk!

Skrevet

Jeg synes det er stigmatiserende automatisk mene at "syden" er ensbetydende med slaraffenliv.

Jeg skjønner at han ikke er glad i å fly, men dersom han har gjort det nylig, kan det ikke være helt krise heller.

Hva med å fly tur/retur Bordeaux, leie bil og kjøre litt rundt? Du snakker jo flytende språket og kan ordne opp med alt. Der er det gode muligheter for billige flybilletter også. Dere kan kjøre nedover til nord-Spania og få flotte turopplevelser i Pyreneene. Det er verken strand eller slaraffenliv. Anbefales.

Jeg håper virkelig du får trumfa gjennom dine ønsker denne gangen.

Hvis jeg foreslår det, kommer han sikkert til å si at han ikke vil reise dit pga ETA og terrorbombingen deres...

Nei - jeg er dritlei alt nå. Går og legger meg,. God natt.

Skrevet

Reis på fjellet. Finn et hotell som har badeland og diverse andre aktiviteter rettet mot barn. Også kan det jo kanskje være en spa-avdeling beregnet på mor som helst ville vært i Syden...*s*

Skrevet

Reis på fjellet. Finn et hotell som har badeland og diverse andre aktiviteter rettet mot barn. Også kan det jo kanskje være en spa-avdeling beregnet på mor som helst ville vært i Syden...*s*

Helt utrolig - han sa akkurat ordrett det derre da vi kranlget tidligere i kveld.

Men jeg vil ikke på fjellet her i landet. Jeg vil reise bort. Vekk. Høre andre språk, kjenne varme - og la ungene mine få oppleve at også de får en tur litt lenger enn fjellheimen her (som froøvrig er helt fantastisk, men vi er som regel til fjells her i landet på ferier).

Skrevet

Helt utrolig - han sa akkurat ordrett det derre da vi kranlget tidligere i kveld.

Men jeg vil ikke på fjellet her i landet. Jeg vil reise bort. Vekk. Høre andre språk, kjenne varme - og la ungene mine få oppleve at også de får en tur litt lenger enn fjellheimen her (som froøvrig er helt fantastisk, men vi er som regel til fjells her i landet på ferier).

Dere har et luksusproblem, og burde kanskje fokusere på hvordan komme frem til en løsning i stedet for å bruke opp energien på å krangle om dette?

Gjest høstløv
Skrevet

Hadde du kunne nyte belegningsstein utenfor huset hvis du hadde utvidet lånet for å betale dem?

Kan du nyte en bil som du har brukt lån for å betale? Vi har alltid cashet mye ut når vi har kjøpt store ting, i stedet for å utvide lånet, og prioritere ferie - men nå har jeg ikke lyst til å være så himla fornuftig lenger.

Vi har to fulle inntekter, og har et lån på 400.000.

Vi har faktisk aldri utvidet lånet for å betale noenting, vi har spart opp pengene, før vi har kjøpt noe, vi har bygget garasje for oppsparte midler, og vi har bygget ut huset en gang for for oppsparte.

Andre gangen vi bygget på huset, måtte vi låne halvparten av hva utbygget kostet, resten hadde vi spart opp. Vi har til og med spart opp penger for å betale ned på huslånet

Og dermed er vi pr i dag gjeldfrie, og det er herlig. Det var en stor dag da jeg for en del år siden gikk i banken og betalte ut resten av huslånet og ba om å få tilsendt gjeldsbrevet stemplet med betalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...