Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste akkurat i norske aviser at svensk arbeidskraft er ettertraktet i det norske arbeidslivet. Og etter at huset jeg bor i har blitt pusset opp av 4 svenske malere den siste uka, så skjønner jeg hvorfor.

Maken til arbeidsmoral har jeg sjelden sett blant håndverkere. De jobbet jevnt og trutt fra de kom og til de dro igjen, og hele det store huset med 10-15 vinduer, ble malt med 2 strøk og skrapet på 4,5 dager. Helt utrolig.

Men....disse svenskene kommer fra en by i grenseområdet her hvor jeg bor, og de skjønte omtrent ikke et ord norsk. Det var nesten umulig å snakke med dem, for de skjønte altså ikke norsk. De kunne like gjerne ha vært polakkker når det kom til språket:-( Men jeg skjønte alt de sa. Rart og litt frustrerende i lengden...

Gjest MayLynn
Skrevet

Slik er det i Danmark også syns jeg. Vi forstår alt de sier, men de forstår ikke oss og begynner å snakke engelsk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...