Gå til innhold

Skifte kjøkken allerede nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bygde hus for ni år siden og valgte det rimeligste HTH-kjøkkenet som var mulig å få. Kjøkkenet er i lakka furu (laminert på sidene og dører i heltre). Vi er mildt sagt drittlei kjøkkenet siden det er ganske upraktisk innreda, i furu og begynner å bli litt slitt (en og annen dør som faller fra hverandre, men som riktignok kan limes...).

Nå sikler vi på Ikea-kjøkken som jo kan fåes veldig rimelig. Selv om vi har råd til nytt kjøkken føles det ikke helt godt for samvittigheten å kassere det gamle kjøkkenet vårt... Er det faktisk mulig å få noe for det på finn.no? Det er ganske stort.

Kopperhetta vil jeg også gjerne skifte ut...

Vi har prata om å male kjøkkenet, eller evt skifte ut bare frontene. Problemet er at det nok vil bli fryktelig mye styr å male hele kjøkkenet (laminat, heltre, pussing før maling osv.). Hadde vi skifta frontene, så hadde det ikke blitt furu - og da står det ikke i stil til sideveggene i kjøkkenet...

Er det fryktelig idiotisk å i det hele tatt ville kassere et ni år gammelt kjøkken!? Det vil hjelpe på samvittigheten å kunne selge det, men er det noen som kjøper slike "gamle" furukjøkken?

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• mariaflyfly

3

• waxo

2

• filiokus81

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi har et 12 år gammelt kjøkken i eik, og jeg ser jo at det absolutt ikke er helt "inn" lenger - men det kunne ikke falle meg inn å bytte det ut. Alle dørene og skuffene fungerer 100%, og løsningene er faktisk gode (jeg hadde visst et snev av praktisk kunnskap da....) - men jeg ser at jeg ville hatt flere store skuffer hvis jeg skulle ha kjøpt nytt.

Vi holder oss til å planlegge maling av veggene. Hvis ikke det holder, blir det vel maling av innredningen - men det har vi ikke lyst til.

Skrevet

Vi har et 12 år gammelt kjøkken i eik, og jeg ser jo at det absolutt ikke er helt "inn" lenger - men det kunne ikke falle meg inn å bytte det ut. Alle dørene og skuffene fungerer 100%, og løsningene er faktisk gode (jeg hadde visst et snev av praktisk kunnskap da....) - men jeg ser at jeg ville hatt flere store skuffer hvis jeg skulle ha kjøpt nytt.

Vi holder oss til å planlegge maling av veggene. Hvis ikke det holder, blir det vel maling av innredningen - men det har vi ikke lyst til.

Jeg skulle ønske vi hadde valgt eik når vi kjøpte kjøkkenet! Eik er mer holdbart, samt mer tidløst. Vi hadde neppe ønska å skifte ut dersom vi hadde et kjøkken i annet enn furu.. Hmm, ikke lett dette her ;)

Skrevet

Ja, det er sikkert folk som kjøper brukte kjøkken. Jeg kunne gjerne kjøpt et selv. Desverre har vi noe sære mål...

Jeg hadde byttet om dere har lyst og råd.

Sugler selv etter nytt kjøkken...Vårt er bare grusomt! Mørke brunt fra 70tallet... :0/ Men det koster...

Skrevet

Jeg skulle ønske vi hadde valgt eik når vi kjøpte kjøkkenet! Eik er mer holdbart, samt mer tidløst. Vi hadde neppe ønska å skifte ut dersom vi hadde et kjøkken i annet enn furu.. Hmm, ikke lett dette her ;)

Mja, du sier noe - jeg er glad vi ikke valgte furu - vi kunne vel egentlig fort ha gjort det, ofr vi henger som regel etter alle trender.....

Jeg tenkte forresten på deg i sommer - vi hadde skikkelig Vestlandsferie, med først en uke i indre Hordaland, deretter en uke i Romsdalen, med en dagstur til Sunnmøre - og returen via Trollstigen, Geiranger, Strynefjell og Valdresflya :-)

Skrevet

Ja, det er sikkert folk som kjøper brukte kjøkken. Jeg kunne gjerne kjøpt et selv. Desverre har vi noe sære mål...

Sugler selv etter nytt kjøkken...Vårt er bare grusomt! Mørke brunt fra 70tallet... :0/ Men det koster...

Møreke brunt kommer sikkert tilbake? :-)

Noen venner av oss kjøpte et hus for to år siden, der badet var skikkelig 70-talls i brune fliser osv - men nå når jeg er blitt vant til det, synes jeg faktiskt det er litt stilig :-)))))

Skrevet

Det var den samvittigheten da...

Søsteren min og mann kjøpte et utrolig flott Ikeakjøkken nå nettopp. De har gaske stort kjøkken og det kom på under 30 000 kroner for alt (minus hvitevarer)! Tilsvarende kjøkken hos andre levrandører kom på det dobbelte... Bakdelen med Ikeakjøkkenet er at man må montere alt selv, men jeg har heldigvis en handyman i hus ;)

Skrevet

Møreke brunt kommer sikkert tilbake? :-)

Noen venner av oss kjøpte et hus for to år siden, der badet var skikkelig 70-talls i brune fliser osv - men nå når jeg er blitt vant til det, synes jeg faktiskt det er litt stilig :-)))))

Hehe, noe er så stygt at det blir stilig! ;P

Det blir aldri mitt kjøkken... Det begynner å bli dårlig i hengslene også...Men nå tenkte vi at vi kunne spare litt, og vente til Ikea kommer! :0)

Men for å skryte litt da, jeg har tidenes råeste kjøkkengardiner! ;P

Skrevet

Mja, du sier noe - jeg er glad vi ikke valgte furu - vi kunne vel egentlig fort ha gjort det, ofr vi henger som regel etter alle trender.....

Jeg tenkte forresten på deg i sommer - vi hadde skikkelig Vestlandsferie, med først en uke i indre Hordaland, deretter en uke i Romsdalen, med en dagstur til Sunnmøre - og returen via Trollstigen, Geiranger, Strynefjell og Valdresflya :-)

Kanskje du kjørte forbi huset mitt :)

Koselig at du tenkte på meg :))

Skrevet

Hehe, noe er så stygt at det blir stilig! ;P

Det blir aldri mitt kjøkken... Det begynner å bli dårlig i hengslene også...Men nå tenkte vi at vi kunne spare litt, og vente til Ikea kommer! :0)

Men for å skryte litt da, jeg har tidenes råeste kjøkkengardiner! ;P

Ja, gjett om jeg gleder meg til IKEA endelig kommer :-)))))

Nå har jeg ikke vært på IKEA på flere år - tror det er 4-5 år siden sist. Altfor tungvint å reise i 4-5 timer....

Hva slags gardiner har du da?

Skrevet

Det var den samvittigheten da...

Søsteren min og mann kjøpte et utrolig flott Ikeakjøkken nå nettopp. De har gaske stort kjøkken og det kom på under 30 000 kroner for alt (minus hvitevarer)! Tilsvarende kjøkken hos andre levrandører kom på det dobbelte... Bakdelen med Ikeakjøkkenet er at man må montere alt selv, men jeg har heldigvis en handyman i hus ;)

Men om du kan få solgt/gitt det bort, så er det jo ikke ille.

Venter på Ikea her også. Håper jeg klarer sette sammen noen moduler derfra. Er jo rimelig. Men jeg ønsker ikke at standar Ikea kjøkken. Jeg håper å sette mitt eget preg på det, og at det samsvarer med resten av huset. :0)

Bare spare litt...

Skrevet

Kanskje du kjørte forbi huset mitt :)

Koselig at du tenkte på meg :))

He - he - da vi hadde den dagsturen til Sunnmøre (til der min fetter bor, hvis du har sånn elefantminne at du husker hvor det var), så tenkte jeg på at jeg kanskje kjørte forbi - du har sagt at du bor landlig til :-)

Lurte også på om jeg skulle spørre fetteren min og kona om de kjente dere - men turde ikke, for jeg ville ikke røpe DOL :-D

Skrevet

Ja, gjett om jeg gleder meg til IKEA endelig kommer :-)))))

Nå har jeg ikke vært på IKEA på flere år - tror det er 4-5 år siden sist. Altfor tungvint å reise i 4-5 timer....

Hva slags gardiner har du da?

Vi har vært på Ikea i år. Pusset opp guttungens rom. Men så liker vi å kjøre bil da. Og tok det som en tur.

Men det blir veldig bra når det kommer hit! :0)

Gardinene min ja, haha, de er i to lekre oransj farger, med hvite bongbonger. Todelte. Må ses.Fikk de av min Mormor. Sååå lekre! ;P Bare spør Togli. Haha!

Skrevet

Men om du kan få solgt/gitt det bort, så er det jo ikke ille.

Venter på Ikea her også. Håper jeg klarer sette sammen noen moduler derfra. Er jo rimelig. Men jeg ønsker ikke at standar Ikea kjøkken. Jeg håper å sette mitt eget preg på det, og at det samsvarer med resten av huset. :0)

Bare spare litt...

Det fine med Ikea er jo at du kan forsøke å sette sammen ditt eget kjøkken og sette eget preg på det :)

Jeg føler jeg må selge, evt gi bort det vi har. Kaste det klarer jeg ikke..Da vil jeg føle meg som et miljøsvin :-(

Skrevet

He - he - da vi hadde den dagsturen til Sunnmøre (til der min fetter bor, hvis du har sånn elefantminne at du husker hvor det var), så tenkte jeg på at jeg kanskje kjørte forbi - du har sagt at du bor landlig til :-)

Lurte også på om jeg skulle spørre fetteren min og kona om de kjente dere - men turde ikke, for jeg ville ikke røpe DOL :-D

Hmm, desverre har jeg ingen elefanthukommelse (søren også!!) ;)

Skrevet

Det fine med Ikea er jo at du kan forsøke å sette sammen ditt eget kjøkken og sette eget preg på det :)

Jeg føler jeg må selge, evt gi bort det vi har. Kaste det klarer jeg ikke..Da vil jeg føle meg som et miljøsvin :-(

Du får nok gitt det bort. :0)

Skrevet

Vi har vært på Ikea i år. Pusset opp guttungens rom. Men så liker vi å kjøre bil da. Og tok det som en tur.

Gardinene min ja, haha, de er i to lekre oransj farger, med hvite bongbonger. Todelte. Må ses.Fikk de av min Mormor. Sååå lekre! ;P Bare spør Togli. Haha!

Høres jo knasj ut!

Jeg kjøpte nye gardiner i fjor til kjøkkente (vi har en håpløs mørkeblå tapet fra 97) - og de er med hvit bakgrunn, og så masse grønnsaker i grønt, oransje og rødt! Så skal vi altså male veggen lys - og da blir det bra. Vinduskarmene malte jeg hvite i fjor. Og så fikk vi nytt kjøleskap for noen dager siden, i børstet stål.

Så det kommer seg - men vi er urtreige med å komme i gang med maling....

Skrevet

De gardinene er så....eh...ubeskrivelig gammeldagse og "rare" at de faktisk er dritkule :)))

Skrevet

Du får nok gitt det bort. :0)

Vil du ha det? Hehe

Skrevet

Hmm, desverre har jeg ingen elefanthukommelse (søren også!!) ;)

Ikke så langt fra den tragiske brannen som var i fjor sommer,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...