Gå til innhold

Skifte kjøkken allerede nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du ha det? Hehe

Hehe, nå har vi litt sære mål hos oss, så det går nok ikke.

Men jeg hadde ikke gjort noe av å hatt et brukt kjøkken.

:0)

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• mariaflyfly

3

• waxo

2

• filiokus81

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ikke så langt fra den tragiske brannen som var i fjor sommer,

Ok, stemmer det! Jeg bor ikke fullt så øde til..Litt nærmere byen :)

Skrevet

Hehe, nå har vi litt sære mål hos oss, så det går nok ikke.

Men jeg hadde ikke gjort noe av å hatt et brukt kjøkken.

:0)

Jaja, det skulle nok blitt litt vel dyrt å sende kjøkkenet helt hjem til deg uansett ;)

Skrevet

Ok, stemmer det! Jeg bor ikke fullt så øde til..Litt nærmere byen :)

Da kjørte jeg nok ikke forbi....

Koselig at du er tilbake fra Spania! Nå må jeg krype til køys - min kjære sover i sofaen ved siden av meg, så jeg får prøve å vekke ham...

God natt!

Skrevet

Da kjørte jeg nok ikke forbi....

Koselig at du er tilbake fra Spania! Nå må jeg krype til køys - min kjære sover i sofaen ved siden av meg, så jeg får prøve å vekke ham...

God natt!

Her er det også stille i huset og jeg må vekke sofagubben og få ham til køys ;) *natta*

Skrevet

Her er det også stille i huset og jeg må vekke sofagubben og få ham til køys ;) *natta*

"Sofagubben" !!!!!!

*flire*

Skrevet

Jaja, det skulle nok blitt litt vel dyrt å sende kjøkkenet helt hjem til deg uansett ;)

Hihi, sant nok! ;P

Skrevet

De gardinene er så....eh...ubeskrivelig gammeldagse og "rare" at de faktisk er dritkule :)))

I know! 8)

*LOL*

Skrevet

Høres jo knasj ut!

Jeg kjøpte nye gardiner i fjor til kjøkkente (vi har en håpløs mørkeblå tapet fra 97) - og de er med hvit bakgrunn, og så masse grønnsaker i grønt, oransje og rødt! Så skal vi altså male veggen lys - og da blir det bra. Vinduskarmene malte jeg hvite i fjor. Og så fikk vi nytt kjøleskap for noen dager siden, i børstet stål.

Så det kommer seg - men vi er urtreige med å komme i gang med maling....

Jeg liker børstet stål kjempe godt. Slikt kjøleskap vil jeg også ha når den tid kommer. :0)

Er ikke moro å male..Og veldig tiltak å komme igang.. Må si jeg gruer meg jo til å være uten kjøkken med to små i hus...

Men, men alt går. Får finne frem primusen. ;P

Gjest selg det på Finn
Skrevet

Ja, du får solgt det på Finn.

Sett en lav pris, og selg det under forutsetning av at det selges komplett (gi beskjed hvilke hvitevarer som følger med) og at kjører demonterer det og kjører det bort.

Vær ærlig om standarden.

Legg gjerne ved en enkel plantegning med mål.

Jeg vet ikke hvor stort det er og hvilke hvitevarer somfølger med, men la oss si du får 4000 for det, så sparer du mye mer enn det, for hvis du skulle kastet det hadde det kostet noen tusen for en container, samt timene det det tar å demontere det.

For å ikke snakke om miljøperspektivet.

Er det lite og i dårlig stand, kan du legge inn anonsen under gis bort eller sette en symbolsk sum.

Men du må ha leveransen av det nye kjøkkenet ganske klart, slik at ikke perioden uten kjøkken blir unødvendig lang.

Kanskje neste sommer er det beste tidspunktet, da er det lettere å grille ute og klare seg uten kjøkken..

De gamle kjøknene brukes til å lage kjøkken på hybler osv.

Gjest hysteri?
Skrevet

Hvis du skal selge kjøkkenet bør det være svært billig og henge sammen. Det finnes jo noen som kjøper skaper til bod og garasjene sine.

Ellers så synes jeg vel egentlig at det er altfor tidlig å skifte kjøkken etter 9 år. Det minne litt om hysteri etter noe moderne i mine ører. Litt slitt kjøkken gjør jo fortsatt nytta si noen år til.

Skrevet

Men om du kan få solgt/gitt det bort, så er det jo ikke ille.

Venter på Ikea her også. Håper jeg klarer sette sammen noen moduler derfra. Er jo rimelig. Men jeg ønsker ikke at standar Ikea kjøkken. Jeg håper å sette mitt eget preg på det, og at det samsvarer med resten av huset. :0)

Bare spare litt...

Ikea har massevis av ulike skapstammer og småtterier som du kan mikse og trikse med som du vil og få et kjøkken akkurat som du vil ha det. :o)

Jeg er veldig fornøyd med Ikea-kjøkkenet mitt i alle fall. Satte sammen alle modulene selv og min kjære hjalp meg å få dem opp på veggen.

Tips: underskap er ut, kolonialskuffer er tingen!

Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg! Averter det på finn for en rimelig penge, kanskje noen trenger skap til garasjen eller på hytta?

Et tips til det nye kjøkkenet: _ikke_ ha underskap annet enn under vasken og i hjørnet! Gå for kolonialskuffer ellers!!! Jeg kommer aldri til å gå med på å kjøpe noe annet om jeg skal være med å lage nytt kjøkken igjen!

Gjest MayLynn
Skrevet

Eh - vi har Ikea kjøkken og vurderer å skifte det ut etter 5 år... tør nesten ikke å si det.

Men det koster bare 10 000 ca fordi vi jo bare trenger å skifte sideplatene, dørene osv. Skapene har vi jo.

Tenkte ikke å hive det andre, bare lagre det en plass da vi liker det også. Det er bare det at vi kunne ha tenkt oss et lysere kjøkken.

Gjest MayLynn
Skrevet

Eh - vi har Ikea kjøkken og vurderer å skifte det ut etter 5 år... tør nesten ikke å si det.

Men det koster bare 10 000 ca fordi vi jo bare trenger å skifte sideplatene, dørene osv. Skapene har vi jo.

Tenkte ikke å hive det andre, bare lagre det en plass da vi liker det også. Det er bare det at vi kunne ha tenkt oss et lysere kjøkken.

og hadde jeg hatt furu hadde jeg ikke vært i tvil... (ville ha byttet altså) men prøv å selg det på Finn.

Skrevet

Venninna mi fikk et par tusenlapper for et furukjøkken på finn.no. Hun var i grunnen mest glad for at noen kom og henta det. ;)

Jeg synes som deg, at det er i overkant råflott å bytte ut et helt funksjonelt kjøkken som bare er 9 år gammelt. Men samtidig veit jeg at jeg hadde irritert meg over det jeg også. ;) Tror kanskje jeg hadde gått for malingutveien. Det blir faktisk kjempefint hvis man bare legger litt tid i det.

Kan det være en løsning å bare skifte frontene på skapene? Naboen min gjorde det, og fikk "totalt nytt kjøkken" til under 10 laken, da var det også inkludert ny benkeplate og vask + nye spot'er til taket. Blei knallfint! :)

Skrevet

Venninna mi fikk et par tusenlapper for et furukjøkken på finn.no. Hun var i grunnen mest glad for at noen kom og henta det. ;)

Jeg synes som deg, at det er i overkant råflott å bytte ut et helt funksjonelt kjøkken som bare er 9 år gammelt. Men samtidig veit jeg at jeg hadde irritert meg over det jeg også. ;) Tror kanskje jeg hadde gått for malingutveien. Det blir faktisk kjempefint hvis man bare legger litt tid i det.

Kan det være en løsning å bare skifte frontene på skapene? Naboen min gjorde det, og fikk "totalt nytt kjøkken" til under 10 laken, da var det også inkludert ny benkeplate og vask + nye spot'er til taket. Blei knallfint! :)

Må tenke mer på den biten, ja.. Men hvordan maler vi sidene som er laminerte? Innmaten i kjøkkenskapene kan jeg leve med noen år til hvis jeg må ;)

Skrevet

og hadde jeg hatt furu hadde jeg ikke vært i tvil... (ville ha byttet altså) men prøv å selg det på Finn.

Ja, furu er noe dritt!! Skulle ønske vi hadde bygd hus to år senere, så hadde vi sluppet furuhelvetet ;)

Skrevet

Må tenke mer på den biten, ja.. Men hvordan maler vi sidene som er laminerte? Innmaten i kjøkkenskapene kan jeg leve med noen år til hvis jeg må ;)

''Men hvordan maler vi sidene som er laminerte?''

Aner ikke. ;) Forhør deg med fagfolk. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...