Gå til innhold

Skifte kjøkken allerede nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg! Averter det på finn for en rimelig penge, kanskje noen trenger skap til garasjen eller på hytta?

Et tips til det nye kjøkkenet: _ikke_ ha underskap annet enn under vasken og i hjørnet! Gå for kolonialskuffer ellers!!! Jeg kommer aldri til å gå med på å kjøpe noe annet om jeg skal være med å lage nytt kjøkken igjen!

Jeg som var sikker på du skulle hytte med neven mot meg nå ;)

Kolonialskuffer er det jeg drømmer om også! Jeg tror jeg skal ta bilde av kjøkkenet og sette inn på finn for å se hva jeg kan få for det...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• mariaflyfly

3

• waxo

2

• filiokus81

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Men hvordan maler vi sidene som er laminerte?''

Aner ikke. ;) Forhør deg med fagfolk. :)

Jeg som trodde dere dolere visste alt! ;-)

Skrevet

Hvis du skal selge kjøkkenet bør det være svært billig og henge sammen. Det finnes jo noen som kjøper skaper til bod og garasjene sine.

Ellers så synes jeg vel egentlig at det er altfor tidlig å skifte kjøkken etter 9 år. Det minne litt om hysteri etter noe moderne i mine ører. Litt slitt kjøkken gjør jo fortsatt nytta si noen år til.

Særlig hysterisk er jeg ikke, men jeg liker å ha det pent og funksjonelt rundt meg ;)

Kjøkkenet henger fint sammen og hadde garantert gjort nytte i mange år framover. Men er man drittlei, så er man drittlei... og kjøkkenet er hovedrommet i huset vårt...

Skrevet

Ja, du får solgt det på Finn.

Sett en lav pris, og selg det under forutsetning av at det selges komplett (gi beskjed hvilke hvitevarer som følger med) og at kjører demonterer det og kjører det bort.

Vær ærlig om standarden.

Legg gjerne ved en enkel plantegning med mål.

Jeg vet ikke hvor stort det er og hvilke hvitevarer somfølger med, men la oss si du får 4000 for det, så sparer du mye mer enn det, for hvis du skulle kastet det hadde det kostet noen tusen for en container, samt timene det det tar å demontere det.

For å ikke snakke om miljøperspektivet.

Er det lite og i dårlig stand, kan du legge inn anonsen under gis bort eller sette en symbolsk sum.

Men du må ha leveransen av det nye kjøkkenet ganske klart, slik at ikke perioden uten kjøkken blir unødvendig lang.

Kanskje neste sommer er det beste tidspunktet, da er det lettere å grille ute og klare seg uten kjøkken..

De gamle kjøknene brukes til å lage kjøkken på hybler osv.

Takk for tips:)

Vi har garasjeleilighet med enkelt kjøkken også, så vi kan overleve uten kjøkken en stund - men enig i at det er viktig å koordinere dette bra!

Skrevet

Takk!

Kjøkkenet vårt er stort, så jeg tror vi kunne fått 10-15 000 med hvitevarene - hvis vi var heldige.(og hadde funnet noen furufantaster ;-))

''- hvis vi var heldige.(og hadde funnet noen furufantaster ;-))''

Akkurat det siste mistenker jeg at kan bli et problem. :D

Skrevet

"Sofagubben" !!!!!!

*flire*

"Sofagubben med fjernkontrollen"

Skrevet

Det var den samvittigheten da...

Søsteren min og mann kjøpte et utrolig flott Ikeakjøkken nå nettopp. De har gaske stort kjøkken og det kom på under 30 000 kroner for alt (minus hvitevarer)! Tilsvarende kjøkken hos andre levrandører kom på det dobbelte... Bakdelen med Ikeakjøkkenet er at man må montere alt selv, men jeg har heldigvis en handyman i hus ;)

Å montere Ikea.kjøkken er bare digg :-)

Gjest majas mamma
Skrevet

Må tenke mer på den biten, ja.. Men hvordan maler vi sidene som er laminerte? Innmaten i kjøkkenskapene kan jeg leve med noen år til hvis jeg må ;)

Mener å ha hørt om noen som srøytelakkerte et kjøkken. Kanskje det gåt å sprøytelakkere sidene, og evt bare bytte dørene.

Skrevet

''- hvis vi var heldige.(og hadde funnet noen furufantaster ;-))''

Akkurat det siste mistenker jeg at kan bli et problem. :D

Vel, det finnes mange "raringer" der ute, så det er lov å håpe ;-P

Skrevet

Å montere Ikea.kjøkken er bare digg :-)

Okei, skal prøve å tenke positivt jeg også ;-)

Skrevet

Mener å ha hørt om noen som srøytelakkerte et kjøkken. Kanskje det gåt å sprøytelakkere sidene, og evt bare bytte dørene.

Takk for tips! Skal sjekke det ut!

Skrevet

Du har fått så mange svar at jeg orker ikke å lese de. Vi solgte vårt. Var ikke mange lappene vi fikk. Men da blir det gjenbrukt, og går ikke rett på fyllingen i det minste.

Skrevet

Du har fått så mange svar at jeg orker ikke å lese de. Vi solgte vårt. Var ikke mange lappene vi fikk. Men da blir det gjenbrukt, og går ikke rett på fyllingen i det minste.

Gjenbruk hadde letta samvittigheten min noe, ja ;)

Skrevet

Ikea har massevis av ulike skapstammer og småtterier som du kan mikse og trikse med som du vil og få et kjøkken akkurat som du vil ha det. :o)

Jeg er veldig fornøyd med Ikea-kjøkkenet mitt i alle fall. Satte sammen alle modulene selv og min kjære hjalp meg å få dem opp på veggen.

Tips: underskap er ut, kolonialskuffer er tingen!

De skuffene er det jeg gleder meg mest til! Er så lei av dype skap! Blir jo bare kaos inni der..

Ikea har mange muligheter ja, Blir spennende å se om vi finner noe vi liker. Det er såpass dyrt at jeg vil være 100% fornøyd også.

:0)

Gjest mikkelina
Skrevet

Vi har IKEA-kjøkken, og er i bunn o grunn fornøy fordi vi fikk mye for pengene - og man kan designe sitt eget kjøkken ned il ganske små detaljer.

Men, jeg må si at jeg er ikke spesielt imponert over kvaliteten. Ser at malingen eltt kan flasse av bare jeg skraper litt med neglen, og det hele er liksom litt ruklete......

Så neste gang vil ikke jeg ha IKEA.

Skrevet

Jeg liker børstet stål kjempe godt. Slikt kjøleskap vil jeg også ha når den tid kommer. :0)

Er ikke moro å male..Og veldig tiltak å komme igang.. Må si jeg gruer meg jo til å være uten kjøkken med to små i hus...

Men, men alt går. Får finne frem primusen. ;P

Vi klarte oss uten kjøleskap i en uke, bare med frys og kjølebag. Gikk greit, men måtte jo handle hver dag. Nå har jeg vært og handlet MASSE mat, utrolig deilig å kunn efylle kjøleskape skikkelig!!!!

Gjest MayLynn
Skrevet

Ja, furu er noe dritt!! Skulle ønske vi hadde bygd hus to år senere, så hadde vi sluppet furuhelvetet ;)

hihi vi har bygget hus 2 ganger. Første gangen var midt i "sterke farger på veggen - helst en ny for hvert rom, furumøbler og border" perioden, 2 gang ga vi vekk alle furumøblene og malte hvitt på alle vegger. (Hadde ikke furu kjøkken da...)

Nå har jeg lyst på hvitt kjøkken for å få det litt lysere. Har "vanlig" eik nå og mørk steinplate/fliser. Iom at vi har eik parkett også så blir det litt mye eik... Men får se. Det er mye stilig grått også. Men tror kanskje hvitt vil bli finest til den svarte steinplata. Ihvertfall hvis poenget var å få det lysere...

Skrevet

De skuffene er det jeg gleder meg mest til! Er så lei av dype skap! Blir jo bare kaos inni der..

Ikea har mange muligheter ja, Blir spennende å se om vi finner noe vi liker. Det er såpass dyrt at jeg vil være 100% fornøyd også.

:0)

''De skuffene er det jeg gleder meg mest til! Er så lei av dype skap! Blir jo bare kaos inni der..''

Skal man ha tak i noe som står innerst i et underskap må man jo tømme halve skapet for å komme til, har man skuff så er det bare å dra ut skuffen og ta opp det man skal ha. :o) Har ikke angret ett sekund på kolonialskuffene mine!

Skrevet

''De skuffene er det jeg gleder meg mest til! Er så lei av dype skap! Blir jo bare kaos inni der..''

Skal man ha tak i noe som står innerst i et underskap må man jo tømme halve skapet for å komme til, har man skuff så er det bare å dra ut skuffen og ta opp det man skal ha. :o) Har ikke angret ett sekund på kolonialskuffene mine!

I know! Det er så irriterende. Og du kan jo banne på at noe velter inni der... Engang hadde jeg sirup i hele skapet, fader for en jobb å få bort igjen!...

Ja, til dype skuffer! ;p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...