Gå til innhold

Skifte kjøkken allerede nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I know! Det er så irriterende. Og du kan jo banne på at noe velter inni der... Engang hadde jeg sirup i hele skapet, fader for en jobb å få bort igjen!...

Ja, til dype skuffer! ;p

Vi har et høyskap som er 60 cm dypt - helt håpløst med andre ord! Og skal man ha noe som er innerst i de nederste hyllene må man jo være slangemenneske for å komme til. Skulle hatt hyller med lav kant hele veien rundt og som gikk på skinner så de kunne dras ut i det minste.

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• mariaflyfly

3

• waxo

2

• filiokus81

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi har et høyskap som er 60 cm dypt - helt håpløst med andre ord! Og skal man ha noe som er innerst i de nederste hyllene må man jo være slangemenneske for å komme til. Skulle hatt hyller med lav kant hele veien rundt og som gikk på skinner så de kunne dras ut i det minste.

Ja, det hadde vært genialt! Har høyskap her også. bare til irritasjon..

Åhr, nå gleder meg meg til nytt kjøkken! :0)

Skrevet

Vi har IKEA-kjøkken, og er i bunn o grunn fornøy fordi vi fikk mye for pengene - og man kan designe sitt eget kjøkken ned il ganske små detaljer.

Men, jeg må si at jeg er ikke spesielt imponert over kvaliteten. Ser at malingen eltt kan flasse av bare jeg skraper litt med neglen, og det hele er liksom litt ruklete......

Så neste gang vil ikke jeg ha IKEA.

Er det mange år siden du fikk Ikea-kjøkkenet ditt? Jeg kjenner så mange som har forholdsvis nye kjøkken derfra og som sier at de har fått utrolig bra kvalitet med årene?

Skrevet

hihi vi har bygget hus 2 ganger. Første gangen var midt i "sterke farger på veggen - helst en ny for hvert rom, furumøbler og border" perioden, 2 gang ga vi vekk alle furumøblene og malte hvitt på alle vegger. (Hadde ikke furu kjøkken da...)

Nå har jeg lyst på hvitt kjøkken for å få det litt lysere. Har "vanlig" eik nå og mørk steinplate/fliser. Iom at vi har eik parkett også så blir det litt mye eik... Men får se. Det er mye stilig grått også. Men tror kanskje hvitt vil bli finest til den svarte steinplata. Ihvertfall hvis poenget var å få det lysere...

Jeg drømmer om helt lys grå vegger, hvit kjøkkeninnredning med sort benkeplate (litt gråspetter innimellom) og hvitt tak. På gulvet har vi eikeparkett jeg er veldig fornøyd med :)

Gjest mikkelina
Skrevet

Er det mange år siden du fikk Ikea-kjøkkenet ditt? Jeg kjenner så mange som har forholdsvis nye kjøkken derfra og som sier at de har fått utrolig bra kvalitet med årene?

Bare 1,5 år siden... og det ble innstallert av en skikkelig snekker.

Skrevet

Jeg har hatt den første delen av Ikea-kjøkkenet i 3 år og er veldig fornøyd fremdeles, men det er bare overskap og kolonialskuffer da. Først i fjor høst fikk jeg skiftet ut oppvaskbenken (vask og armatur er ikke fra Ikea, da risikerer du at rørleggeren nekter å installere det!), men er veldig fornøyd også med den så langt.

Skrevet

Jeg skiftet kjøkken for fem år siden og føler at det er fremdeles nytt. Fikk Ikea kjøkken som jeg er kjempe fornøyd med.

Jeg ville føle at det var for tidlig å bytte ut etter ni år, og tviler på at dere får noe særlig penger for det. Det er sikkert noen som ville brukt til en hytte så ut fra miljøperspektivet går det nok bra.

ilene1365380268
Skrevet

Jeg som var sikker på du skulle hytte med neven mot meg nå ;)

Kolonialskuffer er det jeg drømmer om også! Jeg tror jeg skal ta bilde av kjøkkenet og sette inn på finn for å se hva jeg kan få for det...

..

Skrevet

Ups, såpass :-(

Skrevet

IKEA-kjøkken har 25 års garanti tror jeg? Jeg tenker at når malingen flasser av etter så kort tid, så kan man ikke bruke "normal slitasje" som grunn?

Fordelen med IKEA-kjøkken er også at man kan skifte ut alle dørene når man ønsker det..

Skrevet

Jeg har hatt den første delen av Ikea-kjøkkenet i 3 år og er veldig fornøyd fremdeles, men det er bare overskap og kolonialskuffer da. Først i fjor høst fikk jeg skiftet ut oppvaskbenken (vask og armatur er ikke fra Ikea, da risikerer du at rørleggeren nekter å installere det!), men er veldig fornøyd også med den så langt.

VI har vask og armatur fra IKEA i garasjeleiligheten. Dette brukes såpass sjeldent at vi tok sjansen.... Min rørleggersvoger har IKEAkjøkken, men nekta å bruke vask og armatur derfra ;-)

Skrevet

Jeg skiftet kjøkken for fem år siden og føler at det er fremdeles nytt. Fikk Ikea kjøkken som jeg er kjempe fornøyd med.

Jeg ville føle at det var for tidlig å bytte ut etter ni år, og tviler på at dere får noe særlig penger for det. Det er sikkert noen som ville brukt til en hytte så ut fra miljøperspektivet går det nok bra.

Takk for synspunkt:)

Skrevet

Eh - vi har Ikea kjøkken og vurderer å skifte det ut etter 5 år... tør nesten ikke å si det.

Men det koster bare 10 000 ca fordi vi jo bare trenger å skifte sideplatene, dørene osv. Skapene har vi jo.

Tenkte ikke å hive det andre, bare lagre det en plass da vi liker det også. Det er bare det at vi kunne ha tenkt oss et lysere kjøkken.

Jeg hørte om en som har IKEAkjøkken og som skifter ut sideplatene og dørene annethvert år fordi det er så rimelig ;-)

Skrevet

Jeg hørte om en som har IKEAkjøkken og som skifter ut sideplatene og dørene annethvert år fordi det er så rimelig ;-)

Det høres voldsomt ut..............

Skrevet

Okei, skal prøve å tenke positivt jeg også ;-)

Kanskje du har en i familien som er like gal som meg :-) En du kan spørre om hjelp.

Eller du kan sette deg ned med alle de flate pakkene på gulvet, ta med et glass vin eller øl og tro at du koser deg :-)

Gjest i stedetfor høyskap til tørrvarer
Skrevet

..

I mange av dagens kjøkkeninnredninger er det mindre høyskap og overskap, og mer store skuffer under benken. Man kan ha kolonialvarene / tørrvarene i skuffer under benken, i stedetfor (høye) skap. Det blir mer oversiktlig, og fungerer veldig greit. De store skuffene erstatter ofte skap til servise og glass også, der man har mulighet til det.

Skuffene er laget for å tåle mye større vekt, enn de små skuffene som det ofte var en høyde av i kjøkkeninnredningene før (som kun tålte vekten av bestikk, eller håndklær etc, ikke store tallerkenstabler.

Man kan få systemer som deler opp skuffene, og holder ting på plass så det ikke sklir rundt når man åpner skuffen.

Det lages også kjøleskuffer som erstatter kjøleskap, men det er ikke tatt i bruk så mange steder enda, jeg vet ikke om det er praktisk. Har bare sett det hos en dame som ikke kunne reise seg og nå det meste i kjøleskapet. Det så veldig flott ut!

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg ville ikke tenkt på om det er idiotisk eller ikke så lenge dere har økonomi til å skifte det ut. Dere skal trives og bo der og det er så mye annet idiotisk man kan bruke pengene på, så gjør hva dere lyster:-)

Skrevet

Det høres voldsomt ut..............

Det kan du godt si ;)

Skrevet

Kanskje du har en i familien som er like gal som meg :-) En du kan spørre om hjelp.

Eller du kan sette deg ned med alle de flate pakkene på gulvet, ta med et glass vin eller øl og tro at du koser deg :-)

Jeg er så heldig at jeg tror mannen min foretrekker å gjøre det alene... Han synes nemlig jeg er en smule utålmodig og at det derfor lett kan bli "hastverk er lastverk" ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...