Gå til innhold

Svært sterke smerter ved mens, hva kan gjøres?


Sorgfri

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå så sterke smerter at jeg er desperat etter hjelp. Smertene sitter i underlivet, over hele, og er både konstant og i kramper. Det begynte i går ettermiddag, og i natt var det så kraftig at jeg ikke klarte å sove stort. Klarer knapt å gå, det er vondt å bevege seg, sette og reise seg. Det har nå vart i snart et døgn. Jeg fikk mensen i går morges. Paracet, Ibux 600, Naproxen hjelper ikke. Hva kan jeg gjøre??

Jeg er 42 år og mor til to barn på 7 og 10 år. Jeg har alltid hatt veldig kraftige blødninger ved mens, det blør igjennom både tamponger og bind. Har også mye hodepine/migrene som varer en uke om gangen, og sterke menssmerter. Ofte fravær fra jobb pga. dette.

Etter svangerskapene har det blitt værre, spesielt etter det siste. Smertene har vært i underlivet, og har vært lokalisert på den ene siden tidligere. Har vært undersøkt både ved sykehuset (MR? De tar mange bilder når jeg ligger i en tunnel), lege og laparaskopi for 3 år siden. De fjernet noen muskelknuter, men sa at alt så bra ut og at jeg ikke skulle ha noen problemer med å få flere barn. Jeg har ikke brukt prevensjon etter at den yngste ble født for 7 år siden.

Kan det være endometriose når jeg har blitt sjekket ved laparaskopi? Var til sjekk fordi jeg ikke ble gravid igjen.

Hva kan jeg gjøre for å fjerne smertene? Det er håpløst å ikke klare å fungere og smertene kan vare i flere dager...

Setter stor pris på all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...