Gjest Ulvinnen Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Det har vert noen diskusjoner om influensavaksine her, der de av oss som ikke vil vaksinere oss fikk kritikk. Jeg må si at jeg ble ikke mindre skeptisk nå, når jeg ser at produsenten fraskriver seg alt ansvar for bivirkninger. Og dette produktet har myndighetene bestilt inn til alle? Når influensaen er ufarlig for de aller fleste? Galskap! http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2849704.ece 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Aldri i verden om jeg tar den vaksinen der. No way. 0 Siter
sheba Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Når jeg ser hvor lett influensaen er for folk flest så tviler jeg på at jeg ønsker denne vaksinen. Det er skummelt når den ikke testes ut skikkelig, det finnes jo et eksempel fra USA for noen år tilbake, da brøt det ut svineinfluensa i en militærleir hvor 1 soldat døde. De begynte vaksinasjon i noe som lignet panikk og det viste seg etterpå at det var flere dødsfall med vaksinen enn med influensaen. hvert år dør det en god del mennesker av vanlig sesong influensa, men jeg tror ikke denne er stort farligere annet enn at flere vil bli syke. Vi har hatt svineinfluensaen her i huset + at flere av vennene til ungene mine har hatt det (ble smittet i utlandet) og alle sier den er lett det står litt om den her: http://www.nyhetsbloggen.no/index.php?option=com_content&view=article&id=229:na-vil-svineinfluensanen-eksplodere-i-omfang-fremover-heldigvis-er-den-ufarlig&catid=29:diverse&Itemid=10 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Jeg skal ikke ha vaksine, jeg heller. Galskap å vaksinere en hel befolkning med en vaksine, som ikke er skikkelig testet. 0 Siter
Gjest J.R.-07 Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Aldri i verden om jeg tar den vaksinen der. No way. Ikke jeg heller! 0 Siter
Gjest sjeptisk Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Jeg blir bare enda mer sikker på at jeg IKKE skal vaksinere meg og mine. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Det er uaktuelt for oss å vaksinere oss også, men jeg er en smule bekymra for den ene søsteren min som har astma. Hun bør vel egentlig vaksinere seg? Hun får alltid astma når hun er forkjøla osv... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Det er uaktuelt for oss å vaksinere oss også, men jeg er en smule bekymra for den ene søsteren min som har astma. Hun bør vel egentlig vaksinere seg? Hun får alltid astma når hun er forkjøla osv... I sånne tilfeller må man prøve å vurdere hva som er minst risikofyllt. Ikke så godt å vite hva som er best. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 I sånne tilfeller må man prøve å vurdere hva som er minst risikofyllt. Ikke så godt å vite hva som er best. Det er det som er så vanskelig :-( 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 En av oss fem i familien skal ha den. Det har legen hans bestemt at han skal ha og da må det vel være fordi han vuderer det som mindre risikofylt med bivirkningene. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 En av oss fem i familien skal ha den. Det har legen hans bestemt at han skal ha og da må det vel være fordi han vuderer det som mindre risikofylt med bivirkningene. I sånne tilfeller hører dere selvsagt på legen. Personer som kan få alvorlige komplikasjoner, har en helt annen risikovurdering enn oss andre. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 9. august 2009 Skrevet 9. august 2009 Det har ikke ramlet meg inn å vaksinere hverken meg eller mine! 0 Siter
Elis31 Skrevet 9. august 2009 Skrevet 9. august 2009 Jeg stiller meg også undrende til dette. Tenker Norge AS på penger. At det blir mange syke samtidig. Mer enn at de er redd for at folk skal bli alvorlig syke. Ellers må det være at de er redd for at den skal utvikle seg til å bli farligere etterhvert som den sprer seg. Eller at mange unge uventede liv skal gå tapt. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 9. august 2009 Skrevet 9. august 2009 Jeg stiller meg også undrende til dette. Tenker Norge AS på penger. At det blir mange syke samtidig. Mer enn at de er redd for at folk skal bli alvorlig syke. Ellers må det være at de er redd for at den skal utvikle seg til å bli farligere etterhvert som den sprer seg. Eller at mange unge uventede liv skal gå tapt. Jeg tror de er bitt av hysteri-basillen, og redde for å få høre at de ikke gjorde nok. Men på den annen side, skulle det vise seg at mange blir skadet av bivirkningene, så blir de ikke akkurat så populære da heller. 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 9. august 2009 Skrevet 9. august 2009 Har overhodet ingen planer om å vaksinere meg, eller ungene. Regner selvfølgelig med at jeg som lærer vil bli syk men bedre det enn en vaksine jeg ikke vet hva inneholder. Men hvorfor har man bestilt inn dobbel dose til hele befolkningen? Trodde man ble immun hvis man først hadde hatt det? I tillegg til alle de som ikke vil ta vaksinen? Dette regnestykket går ikke helt opp for meg!! 0 Siter
Gjest dd5 Skrevet 9. august 2009 Skrevet 9. august 2009 Har overhodet ingen planer om å vaksinere meg, eller ungene. Regner selvfølgelig med at jeg som lærer vil bli syk men bedre det enn en vaksine jeg ikke vet hva inneholder. Men hvorfor har man bestilt inn dobbel dose til hele befolkningen? Trodde man ble immun hvis man først hadde hatt det? I tillegg til alle de som ikke vil ta vaksinen? Dette regnestykket går ikke helt opp for meg!! Man blir ikke immun, og kan godt få to runder med influensa. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. august 2009 Skrevet 9. august 2009 Har overhodet ingen planer om å vaksinere meg, eller ungene. Regner selvfølgelig med at jeg som lærer vil bli syk men bedre det enn en vaksine jeg ikke vet hva inneholder. Men hvorfor har man bestilt inn dobbel dose til hele befolkningen? Trodde man ble immun hvis man først hadde hatt det? I tillegg til alle de som ikke vil ta vaksinen? Dette regnestykket går ikke helt opp for meg!! Man må ta vaksinen to ganger for at den skal gi maksimal beskyttelse. Andre igjen sier at den ikke gir noe særlig beskyttelse. Atter andre mener man blir sykere av vaksinen enn av influensaen. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 9. august 2009 Skrevet 9. august 2009 Man må ta vaksinen to ganger for at den skal gi maksimal beskyttelse. Andre igjen sier at den ikke gir noe særlig beskyttelse. Atter andre mener man blir sykere av vaksinen enn av influensaen. Det var da voldsomt til meninger folk har om det da. Litt merkelig iom. at vaksinen ikke er klar enda og heller ikke testet på noen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. august 2009 Skrevet 9. august 2009 Det var da voldsomt til meninger folk har om det da. Litt merkelig iom. at vaksinen ikke er klar enda og heller ikke testet på noen. Det er i alle fall det jeg har fått med meg via nettavisene de siste ukene. 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 9. august 2009 Skrevet 9. august 2009 Man må ta vaksinen to ganger for at den skal gi maksimal beskyttelse. Andre igjen sier at den ikke gir noe særlig beskyttelse. Atter andre mener man blir sykere av vaksinen enn av influensaen. da skjønner jeg regnestykket litt bedre. Men hvis jeg skal bli sykere av vaksinen enn influensaen så får det nok være. Uansett. Jeg mistet lysta på den vaksinen da jeg leste at den inneholdt kvikksølv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.