Gå til innhold

rimelig at man ikke får bruke sminke på jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest tanta til beathe
Skrevet

Min søster jobber som pleieasistent på en avdeling med slagpasienter. Da hun begynte fikk hun høre at de ansatte ikke fikk lov ti å bruke sminke på jobben. Grunnen var at pasientene ofte følte seg så dårlige fysisk og psykisk at det ble en psykisk belastning å se på pleiere som hadde sminket seg. Da følte de seg enda verre.

Høres det rimelig ut? Kunne ikke det å bruke sminke heller motivere noen pasienter til å dolle seg opp?. Er løsningen at alle ser like fæle ut?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

4

• Lillemus

3

• double

1

• alwaysme

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

De hadde nok ikke kommet med et slikt forbud hvis de ikke hadde erfart at det var det beste for pasientene.

Det er ikke uvanlig at det er kleskodekser på arbeidsplasser. Hun får bare se på et sminkefritt ansikt som en del av uniformen hun skal ha der.

Skrevet

''Er løsningen at alle ser like fæle ut?''

Så hvis en ikkke bruker sminke ser en fæl ut??

Gjest xbellax
Skrevet

Det har jeg ingen problemer med å skjønne fordi i den akutte fasen og tiden etter er man uhyre sensitiv for absolutt alt. Mascara og sånt bør selvsagt være lov.

Skrevet

Det har jeg ingen problemer med å skjønne fordi i den akutte fasen og tiden etter er man uhyre sensitiv for absolutt alt. Mascara og sånt bør selvsagt være lov.

''Mascara og sånt bør selvsagt være lov.''

Hvor skal man sette grensa da? Og hvem skal bestemme hvor mye øyenskygge man kan ha? Like greit med et totalforbud da, selv om jeg uansett mener det er en selvfølge ikke å komme som et malerskrin på jobb. :o)

Gjest xbellax
Skrevet

''Mascara og sånt bør selvsagt være lov.''

Hvor skal man sette grensa da? Og hvem skal bestemme hvor mye øyenskygge man kan ha? Like greit med et totalforbud da, selv om jeg uansett mener det er en selvfølge ikke å komme som et malerskrin på jobb. :o)

Det handler om lukter og farger her, mascara er ensfarget, uten lukt og skal kunne være helt ok.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg synes ikke at noen mennesker ser fæle ut uten sminke, men noen ser forferdelig ut med sminke....

En slik jobb, krever verken sminke eller parfyme:(

hidi, the scorpion
Skrevet

Det handler om lukter og farger her, mascara er ensfarget, uten lukt og skal kunne være helt ok.

Hva er vitsen med mascara?

Er det ikke pasientenes beste man jobber for?

Skrevet

''Det handler om lukter og farger her, mascara er ensfarget, uten lukt og skal kunne være helt ok.''

Da burde det ikke være noe stort problem med mindre man bruker masse sminke med mye farger + parfyme til daglig.

Gjest xbellax
Skrevet

Hva er vitsen med mascara?

Er det ikke pasientenes beste man jobber for?

Fordi mange kvinner bruker mascara og mascara skader ikke/plager ikke en slagrammet. Mascara er uten lukt og den har ingen glorete farge. Det var mitt poeng.

Gjest xbellax
Skrevet

''Det handler om lukter og farger her, mascara er ensfarget, uten lukt og skal kunne være helt ok.''

Da burde det ikke være noe stort problem med mindre man bruker masse sminke med mye farger + parfyme til daglig.

Jeg er enig man skulle tro det, men du aner ikke hvor ekstrem sensitiv man blir når man ligger der. Selv foundation kan være nok til at at enkelte brekker seg, en svak duft som "vi" friske ellers ikke engang reagerer på.

hidi, the scorpion
Skrevet

Fordi mange kvinner bruker mascara og mascara skader ikke/plager ikke en slagrammet. Mascara er uten lukt og den har ingen glorete farge. Det var mitt poeng.

Mitt poeng er, at jeg kan ikke skjønne at man bør ha på seg sminke i det hele tatt!

Det er jo helt poengløst!

Gjest xbellax
Skrevet

Mitt poeng er, at jeg kan ikke skjønne at man bør ha på seg sminke i det hele tatt!

Ja generelt i livet eller på en slik avdeling? *forvirret*

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja generelt i livet eller på en slik avdeling? *forvirret*

Man må tilpasse seg jobben en har;)

Gjest xbellax
Skrevet

Man må tilpasse seg jobben en har;)

Hehe, det er jeg enig i.

Gjest tanta til beathe
Skrevet

jeg ser helt forferdelig uten mascara og litt øyeskygge. Tror du hadde blitt deppa om du lå i sengen og så kom jeg på vakt. jeg føler meg heller ikke vel uten mascara og øyenskygge så det ville nok påvirket jobben min. Derfor er jeg glad jeg ikke jobber der.

Gjest tanta til beathe
Skrevet

Jeg synes ikke at noen mennesker ser fæle ut uten sminke, men noen ser forferdelig ut med sminke....

En slik jobb, krever verken sminke eller parfyme:(

''Jeg synes ikke at noen mennesker ser fæle ut uten sminke, men noen ser forferdelig ut med sminke....

''

Er glad vi tydeligvis aldri har møtt hverandre.

Skrevet

Er verden blitt slik at man må bruke sminke?? Huff, da er jeg fæl hele tiden!!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...