Gå til innhold

rimelig at man ikke får bruke sminke på jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest tanta til beathe
Skrevet

Min søster jobber som pleieasistent på en avdeling med slagpasienter. Da hun begynte fikk hun høre at de ansatte ikke fikk lov ti å bruke sminke på jobben. Grunnen var at pasientene ofte følte seg så dårlige fysisk og psykisk at det ble en psykisk belastning å se på pleiere som hadde sminket seg. Da følte de seg enda verre.

Høres det rimelig ut? Kunne ikke det å bruke sminke heller motivere noen pasienter til å dolle seg opp?. Er løsningen at alle ser like fæle ut?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

4

• Lillemus

3

• double

1

• alwaysme

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

De hadde nok ikke kommet med et slikt forbud hvis de ikke hadde erfart at det var det beste for pasientene.

Det er ikke uvanlig at det er kleskodekser på arbeidsplasser. Hun får bare se på et sminkefritt ansikt som en del av uniformen hun skal ha der.

Skrevet

''Er løsningen at alle ser like fæle ut?''

Så hvis en ikkke bruker sminke ser en fæl ut??

Gjest xbellax
Skrevet

Det har jeg ingen problemer med å skjønne fordi i den akutte fasen og tiden etter er man uhyre sensitiv for absolutt alt. Mascara og sånt bør selvsagt være lov.

Skrevet

Det har jeg ingen problemer med å skjønne fordi i den akutte fasen og tiden etter er man uhyre sensitiv for absolutt alt. Mascara og sånt bør selvsagt være lov.

''Mascara og sånt bør selvsagt være lov.''

Hvor skal man sette grensa da? Og hvem skal bestemme hvor mye øyenskygge man kan ha? Like greit med et totalforbud da, selv om jeg uansett mener det er en selvfølge ikke å komme som et malerskrin på jobb. :o)

Gjest xbellax
Skrevet

''Mascara og sånt bør selvsagt være lov.''