Gå til innhold

rimelig at man ikke får bruke sminke på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er verden blitt slik at man må bruke sminke?? Huff, da er jeg fæl hele tiden!!!!!!

hahaha, jeg og :-)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

4

• Lillemus

3

• double

1

• alwaysme

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest tanta til beathe
Skrevet

Er verden blitt slik at man må bruke sminke?? Huff, da er jeg fæl hele tiden!!!!!!

Du ser sikkert helt fin ut, men noen få av oss, inkludert meg er avhengig av maskara og øyenskygge for å føle oss nogenlunde vell.

Skrevet

Du ser sikkert helt fin ut, men noen få av oss, inkludert meg er avhengig av maskara og øyenskygge for å føle oss nogenlunde vell.

Da er det egenltig ikke verre enn at de som ikke føler seg vel uten sminke finner et annet sted å arbeide? Det er ikke så interessant om det er rimelig eller urimelig, om det er et av vilkårene for å arbeide der - så forholder man seg til det.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det høres urimelig ut. Jeg kan ikke skjønne at det skulle gjøre noe fra eller til for pasienten.

Jeg synes det må være lov med moderat sminke. Såpass at pleieren selv ikke ser syk ut, men en pleier skal ikke se ut som et spøkelse heller.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Da er det egenltig ikke verre enn at de som ikke føler seg vel uten sminke finner et annet sted å arbeide? Det er ikke så interessant om det er rimelig eller urimelig, om det er et av vilkårene for å arbeide der - så forholder man seg til det.

''Da er det egenltig ikke verre enn at de som ikke føler seg vel uten sminke finner et annet sted å arbeide?''

Slik at de som er igjen i helsesektoren blir enda mer overarbeidet? Synes ikke det var noen god ide gitt.

Gjest tanta til beathe
Skrevet

Det er jeg helt enig i, men jeg lurer på grunnen til at dette forbudet kom. Er det noen ansatte som har vært helt ekstremt sminket som har gjort at de har måttet lage et totalforbud? Reagerer pasientene på at en ansatt bare har på seg maskara? Eller hva ligger egentlig bak?

Gjest tanta til beathe
Skrevet

Det høres urimelig ut. Jeg kan ikke skjønne at det skulle gjøre noe fra eller til for pasienten.

Jeg synes det må være lov med moderat sminke. Såpass at pleieren selv ikke ser syk ut, men en pleier skal ikke se ut som et spøkelse heller.

Jeg selv er så lys i huden og har kritthvit hår at hvis jeg ikke bruker sminke så er det nesten ingen som ser meg. bokstavelig talt. Øynene mine og resten av ansiktet kommer ikke frem, alt blir bare blast.. Først etter at jeg begynte å bruke mascara og øyenskygge så begynte folk å legge merke til meg.

Så det er grunnen til at jeg ikke vil jobbe der hvor hun jobber.

Skrevet

''Da er det egenltig ikke verre enn at de som ikke føler seg vel uten sminke finner et annet sted å arbeide?''

Slik at de som er igjen i helsesektoren blir enda mer overarbeidet? Synes ikke det var noen god ide gitt.

Jeg vil jo tro de går til et annet sted i helsesektoren, der det også er behov for dem? Mens noen med forståelse for sminkerestriksjoner kan få jobbe på slagenheten? Summen av helsearbeidere forblir konstant, selv om de bytter plasser ;)

Skrevet

Det er jeg helt enig i, men jeg lurer på grunnen til at dette forbudet kom. Er det noen ansatte som har vært helt ekstremt sminket som har gjort at de har måttet lage et totalforbud? Reagerer pasientene på at en ansatt bare har på seg maskara? Eller hva ligger egentlig bak?

Tja, jeg vet ikke. Vet bare at sist jeg skulle ha narkose måtte jeg fjerne neglelakken fra tærne av hygieniske årsaker... Så for å slippe å stadig gradere hva som er ok og hva som er for mye, så vil jeg tro at totalforbud er den minst arbeidskrevende måten å forholde seg til sminke/parfyme.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg selv er så lys i huden og har kritthvit hår at hvis jeg ikke bruker sminke så er det nesten ingen som ser meg. bokstavelig talt. Øynene mine og resten av ansiktet kommer ikke frem, alt blir bare blast.. Først etter at jeg begynte å bruke mascara og øyenskygge så begynte folk å legge merke til meg.

Jeg ser trøtt ut uten mascara og når jeg ser trøtt ut, føler jeg meg også trøtt og ustelt. Det hender jeg går på jobb uten noe som helst sminke, men da vet jeg også at jeg ser trøtt ut:-)

Min yngste datter på 8 kommenterer det til og med. Hun mener det ser ut som jeg har stått rett opp av senga når jeg ikke har sminke på:-)

Jeg jobber ikke med pasienter lenger, men det hadde ikke vært noen fordel for pasientene at pleieren ser trøtt og upplagt ut.

Skrevet

For meg hadde det ikke gjort noe da jeg aldri sminker meg før jeg går på jobb, men jeg har aldri hørt noe slikt og synes dette høres ganske merkelig ut.

Gjest Neglelakkdama
Skrevet

Tja, jeg vet ikke. Vet bare at sist jeg skulle ha narkose måtte jeg fjerne neglelakken fra tærne av hygieniske årsaker... Så for å slippe å stadig gradere hva som er ok og hva som er for mye, så vil jeg tro at totalforbud er den minst arbeidskrevende måten å forholde seg til sminke/parfyme.

''Vet bare at sist jeg skulle ha narkose måtte jeg fjerne neglelakken fra tærne av hygieniske årsaker... ''

Hm, det høres da ikke riktig ut - såvidt jeg har blitt fortalt må man fjerne neglelakk fordi misfarge på neglene (eller under, rettere sagt) er første tegn på oksygenproblemer under narkose.

Skrevet

''Vet bare at sist jeg skulle ha narkose måtte jeg fjerne neglelakken fra tærne av hygieniske årsaker... ''

Hm, det høres da ikke riktig ut - såvidt jeg har blitt fortalt må man fjerne neglelakk fordi misfarge på neglene (eller under, rettere sagt) er første tegn på oksygenproblemer under narkose.

Mulig det - det var hygieniske årsaker som ble presentert som årsak for meg, men din forklaring høres mer sannsynlig ut.

Gjest xbellax
Skrevet

Her er du på bærtur, dette er ikke iforbindelse med hygiene, men for å sjekke evt cyanose under narkosen.

Skrevet

Her er du på bærtur, dette er ikke iforbindelse med hygiene, men for å sjekke evt cyanose under narkosen.

Neida. Ikke jeg som var på bærtur. Sykepleieren som informerte meg har vært på bærtur. Har forøvrig sagt meg enig med neglelakkdama at den andre forklaringen er mer plausibel. Og holder på rimelig/urimelig-svaret i fhd til sminke at nulltoleranse er mindre arbeidskrevende å forholde seg til enn glidende grenser ;)

Gjest xbellax
Skrevet

Neida. Ikke jeg som var på bærtur. Sykepleieren som informerte meg har vært på bærtur. Har forøvrig sagt meg enig med neglelakkdama at den andre forklaringen er mer plausibel. Og holder på rimelig/urimelig-svaret i fhd til sminke at nulltoleranse er mindre arbeidskrevende å forholde seg til enn glidende grenser ;)

Okå, du er tilgitt. Sikkert sykepleieren som har innhalert for meget av chanel no 5èrn hun brukte..

Skrevet

Okå, du er tilgitt. Sikkert sykepleieren som har innhalert for meget av chanel no 5èrn hun brukte..

He, he. Det må evt ha vært neglelakkfjerneren som var inhaleringsproblemet... Jeg klarte å søle på en benk med skai-trekk, og det så ikke helt bra ut. Men tåneglene var da gullende rene, og ble pakka godt inn i kvite laken likevel mens inngrepet pågikk. Tror jeg - jeg sov jo, så jeg vet bare hva de gjorde på forhånd.

Skrevet

Hmmm, høres jo litt merkelig ut...

Det er jo forskjell på å ha på lett sminke og det å se ut som en klovn (som noen gjør etter å ha sminket seg), men litt hverdagssminke er det vel helt normalt å ha på seg - virker det som :)

black wealch
Skrevet

Permanenetfarge på vipper og bryn løser det problemet. :-)

Tas hjemme, eller enda bedre, hos frisøren.

Gjest har du virkelig aldri vært syk?
Skrevet

Når man er helt utslått av sykdom så orker man faktisk ikke dolle seg opp!

Da er det deilig og ikke få dårlig samvittighet for sitt eget utseende når man ser at teamet rundt ser normale ut! Normale fjes er uten sminke vet du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...