Gå til innhold

rimelig at man ikke får bruke sminke på jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest tja.. Man skal jo ikke grave seg ned heller.??
Skrevet

Når man er helt utslått av sykdom så orker man faktisk ikke dolle seg opp!

Da er det deilig og ikke få dårlig samvittighet for sitt eget utseende når man ser at teamet rundt ser normale ut! Normale fjes er uten sminke vet du.

om man ikke blir sykere på den måten da?? Jeg mener,med sminke virker man kanskje "friskere"??

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

4

• Lillemus

3

• double

1

• alwaysme

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest MayLynn
Skrevet

Det høres egentlig litt deilig ut - tenk å slippe det styret hver dag... men jeg ser ikke særlig bra ut uten noe på øynene ihvertfall...

Gjest harriette
Skrevet

Det er det dummeste argumentet jeg har hørt på lenge. De skal se trasige ut i sympati med pasientene, altså? Det burde jo i så fall gjelde alle pleiere på de fleste avdelinger. Terapeuter, leger osv. Hvis jeg var pasient ville jeg nok blitt enda mer nedstemt dersom alle rundt meg også så slitne og dratte ut:)

Skrevet

Da er det deilig og ikke få dårlig samvittighet for sitt eget utseende når man ser at teamet rundt ser normale ut! Normale fjes er uten sminke vet du.

det skal da vel ikke gå utover de som jobber der?

Skrevet

Jeg har jobbet med mange slagpasienter. Det er første gangen jeg hører denne problemstillingen.

Selvsagt skal man ikke male seg for mye, men litt maskara er vel ikke galt? Endel pasienter får jo også hjelp til å sminke seg. Mange kan jo å si ifra, eller de har pårørende som taler for dem. Ingen grunn til ikke å bli sminket om man har fått et slag vel?

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det høres rimelig ut.

Tipper de har hatt tilfeller med at enkelte pasienter har reagert på at enkelte pleiere har hatt litt kraftig sminke på jobb. Og ledelsen synes det er enklere å forby sminke helt enn å skulle håndheve et "ikke for mye sminke"-regime.

Gjest best wishes
Skrevet

Men bør man da som ansatt også unngå å vaske håret?, eller ha hvite tenner?

Gjest fiffffffffy
Skrevet

Litt sminke, at pleierne ser velstelte ut, er jo bare bra, det muntrer opp hverdagen, særlig blant menn ;-)

Men til en viss grad. Rød neglelakk og lebestift og flere lag maskara og knallblå øyelokk hører ikke hjemme verken på sykehus eller andre institusjoner, heller ikke sterk parfyme!

Neglelakk er ikke særlig hygienisk heller, det samler seg bakterier i lakken... særlig nrå den begynner å sprekke.

Men at man er velstelt, bittelitt mascara og kajal og litt lipgloss tar vel ingen skade av?

Selv er jeg så plaget med acne at jeg må ha concealer på meg hver dag om jeg ikke skal se ut som jeg har pest, og jeg har verdens trøtteste øyne, så mascara må jeg ha på hver dag, men jeg prøver å få den til å se naturlig ut, brunsvart og kun et par tynne lag, ikke svart lag på lag :D

Gjest ufffffff
Skrevet

Jeg tenkte ikke særlig over at pleierne var mer velstelte enn meg da jeg tok keisersnitt f.eks. Jeg så virkelig ikke ut, ustelt på håret, herja i trynet pga jeg hadde hatt timesvis med smerter og dop... :D

Jeg prøvde sminke meg litt for å se litt bedre ut, men jeg var ikke helt meg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...