Gå til innhold

Hvor mye bruker du på bøker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor mye penger det er vanlig å bruke på bøker, blader, aviser og slikt.

Selv kan jeg ikke leve uten bøker, har alltid flere bøker liggende på nattbordet og har mye bøker rundt meg hele tiden.

Kjøper en avis og leser en del blader også. Bøker er noe av det viktigste i mitt liv, og jeg bruker en del penger på bøker. Vet ikke helt hvor mye.

Skrevet

Jeg bruker kanskje 200-300 kr i året på blader og aviser. Bøker kjøper jeg aldri. Eller, barnebøker hender det jo at jeg kjøper. :0)

Skrevet

Tpeer jeg bruker ca en tusenlapp på bøker pr år. Inkluderer en bok til full pris, pluss noen på tilbid. Låner mest på biblipteket.

Abbonnerer på I Form, det er det eneste. KJøper Kamille eller KK 3-4 ganger pr år.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Bøker er nok det jeg faktisk bruker mest penger på. Jeg har aldri regnet på hvor mye det blir i året. Bøker er det jeg kommer til å bruke mest penger på så lenge jeg er i stand til å lese.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Bøker er nok det jeg faktisk bruker mest penger på. Jeg har aldri regnet på hvor mye det blir i året. Bøker er det jeg kommer til å bruke mest penger på så lenge jeg er i stand til å lese.

Men det blir nok mange tusen i året, når jeg tenker etter. Kjøper ikke ukeblader.

Skrevet

Vi får to avisabonnementer gratis gjennom jobben, abonnerer stort sett på et interiørblad, og kjøper bøker for kanskje 8000 i året? Kanskje mye mer / mindre, det er veldig forskjellig fra måned til måned. Mye barnebøker, men en god del andre bøker også.

Kjøper ofte en lørdags-løssalgsavis.

og barna får et blad hver en gang i blant.

Skrevet

Abonnerer på avis, arver Illustrert Vitenskap og Hjemmet. Kjøper så og si aldri noe selv.

Skrevet

Lesestoff er liksom den utgiften jeg ikke makter å gjøre så mye med, på tross av bibliotek, internett osv...

Bruker nok 3-500 kr i måneden på bøker. I tillegg abbonnerer vi på en avis og et par magasiner.

Skrevet

Før svidde jeg av mye penger på det, jeg ELSKER bøker!

Men så skjerpet jeg meg og begynte å bruke biblioteket! Det er så mye enklere nå, finner bøkene jeg har lyst på på nett og bestiller dem, får beskjed når jeg kan hente dem...

Men det er endel bøker som jeg fremdeles ikke finner på biblioteket, enkelte utenlandske feks, de kjøper jeg (gjerne på nett). Blir kanskje et par tusen i året.

Abonnerer på lokalavisen fredag og lørdag - elsker å lese avis hele uka men rekker bare ikke over i hverdagene... leser aviser på nett hver dag da...

Kjøper så å si aldri blader, ungene får en sjelden gang.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Har vel kjøpt/fått ca 30 skjønnlitterære bøker siste året.

Abbonerer på en avis, samt kjøper annen avis en gang i blant. (men leser egentlig mest nyheter på nettet).

Kjøper blader til jul og påske.

candyqueen_83
Skrevet

Låner alle bøkerne jeg leser på biblioteket. Hadde rett og slett ikke hatt råd til å kjøpe dem, ca 4-8 bøker pr mnd. Og dessuten blir dem liggende å slenge etterpå. Hehe.

Blader kjøper jeg også sjeldent nå. Får aldri lest dem ut likevel.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Låner alle bøkerne jeg leser på biblioteket. Hadde rett og slett ikke hatt råd til å kjøpe dem, ca 4-8 bøker pr mnd. Og dessuten blir dem liggende å slenge etterpå. Hehe.

Blader kjøper jeg også sjeldent nå. Får aldri lest dem ut likevel.

Lite i bladene. Leser de ut på en ettermiddag.

candyqueen_83
Skrevet

Lite i bladene. Leser de ut på en ettermiddag.

Men jeg får aldri tid. Hehe. Bruker heller den tiden på div. fora på nett :o)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Men jeg får aldri tid. Hehe. Bruker heller den tiden på div. fora på nett :o)

He-he.

Kan i grunnen skjønne det. :-)

Skrevet

Her i huset brukes det mye penger på bøker! Elsker å lese og nyter å ha velfylte bokhyller. Ungene er også store lesehester.

Bruker nok flere 1000 i året på bøker.

Skrevet

Jeg kjøper fint lite bøker, de få bøkene jeg kjøper er faktabøker. Romaner låner jeg i stort monn på biblioteket. :o) Skal jeg bruke penger på en bok må det være en bok jeg kan bruke til noe mer enn bare å lese den en gang og sette den i bokhylla.

Aviser leser jeg på nettet, men det hender vi kjøper med oss noen når vi drar på hytta - fine å til opptenning og tørking av våte støvler etterpå! :o) Blader hender det jeg kjøper innimellom, men ikke ofte, skjønt ungene har fått en god del i sommer da.

Gjest MayLynn
Skrevet

Jeg leste vanvittig mye da jeg var liten, men det har minket fælt etter som jeg ble eldre. Etter at jeg fikk barn har det blitt svært lite. Har ikke tid.

Skrevet

Jeg bruker ca. 300 kroner i måneden på bøker. Da kjøper jeg tre paperbacks og leser de i løpet av de neste fire ukene.

Skrevet

Bøker kjøper jeg sjelden, men jeg låner jevnt og trutt på biblioteket. Jeg kjøper heller ikke noe blad fast til meg selv. Gubben abonnerer på ett blad(eller er det to), og det ene barnet abonnerer på ett. Vi har fire aviser, to dagsaviser og to små lokalaviser som kommer ut sjeldnere. Jeg har ikke helt oversikten over kostnaden, men noen tusenlapper blir det jo i løpet av et år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...