Gå til innhold

Lage nye tråder

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Når jeg traff mannen min var samsvar mellom ferieønsker et av de viktigste kriteriene for at vi skulle kunne bestemme oss for å prøve å leve sammen resten av livet ;)''

Oi, det var voldsom vekt på dette. Skjønner det kan skap frustrasjon og irritasjon om ønskene er veldig ulike og om man ikke skjønner man må lempe litt på ønskene sine, men har aldri tenkt på det som noe av det viktigste i et forhold.

Nå er mannen min og jeg enige om ganske mye, ble jo fort klar over at vi likte mye av det samme - det var jo derfor vi likte å tilbringe så mye tid sammen :-). Ble derfor ikke særlig overrasket over at vi har omtrent samme ønsker for ferier :-).

Dog hender det selvfølgelig likevel at vi har små diskusjoner om hva vi ønsker en ferie, vi ønsker ikke direkte ulike ting, men det er ikke alltid ønskene svinger i takt.

Jeg bare vet at dersom mannen min helst ville feriert i to uker i telt på Finnmarksvidda, og jeg hadde tilsvarende lyst til syden i to uker - og begge hata hverandres yndlingsferieformer, så hadde det aldri funka ;-)

I begynnelsen av tjueåra tenkte jeg ikke så mye over hvilke kriterier som burde ligge til grunn for at vi kunne etablere oss som familie. Det eneste jeg anså som viktig da, var at vi trivdes i hverandres selskap, at vi begge ønsket oss barn og at vi hadde samsvarende ferieønsker ;)

Idag hadde jeg nok ansett det som minst like viktig å vite at han var av den typen som hadde orden på økonomien, samt at han var for likestilling i forholdet (han fikser heldigvis dette også ;-))

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg er med på diskusjon!

Akkurat nå er jeg himla opptatt av hvordan forskjeller på ferieønsker kan innvirke på et par - men det er jo veldig personlig da...

Ellers har jeg en far som mangler litt sosiale antenner - hvordan kan en få en snart-70 åring til å endre adferdsmønster?

Hvordan være sikker på at en passer til den stillingen en har?

Hva kan en lage av blåbær - utover syltetøy og smoothie? Vi skal trolig på nok en blåbærtur i morgen :-)

Gleder eller gruer du deg til hverdagen med jobb/skole/sfo/barnehage igjen er i gang skikkleig?

Du kan lage blåbærvin! Det gjorde faren min ett år. Den ble så sterk at da han og modern skulle prøvesmake produktet fant vi begge to snorkende i stua. Den ble senere omdisponert til legemiddel og brukt som innsovningsmiddel.

Skrevet

Du kan lage blåbærvin! Det gjorde faren min ett år. Den ble så sterk at da han og modern skulle prøvesmake produktet fant vi begge to snorkende i stua. Den ble senere omdisponert til legemiddel og brukt som innsovningsmiddel.

He - he :-)

Har aldri laget vin - men det hadde jo vært spennende å prøvd noe sånt! Du har ikke tilfeldigvis oppskrift?

Gjest majas mamma
Skrevet

He - he :-)

Har aldri laget vin - men det hadde jo vært spennende å prøvd noe sånt! Du har ikke tilfeldigvis oppskrift?

som sagt ble det bare med det ene forsøket i heimen. og jeg var ikke så gammel. Husker mest bare en mystisk dunk inne på gjesterommet med en finurlig glassdings på som lagde morsomme lyder. Det fant jeg senere ut var vinlåsen. Det var da jeg knuste den, og fremdeles har arr på lillefingeren etter det. Men er sikker på at du finner oppskrift på nettet hvis du bare søker. Selv har jeg tenkt å prøve meg på plommelikør nå i sommer.

Gjest majas mamma
Skrevet

som sagt ble det bare med det ene forsøket i heimen. og jeg var ikke så gammel. Husker mest bare en mystisk dunk inne på gjesterommet med en finurlig glassdings på som lagde morsomme lyder. Det fant jeg senere ut var vinlåsen. Det var da jeg knuste den, og fremdeles har arr på lillefingeren etter det. Men er sikker på at du finner oppskrift på nettet hvis du bare søker. Selv har jeg tenkt å prøve meg på plommelikør nå i sommer.

http://www.vinlegging.net/rstoff/blaber.shtml

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg bare vet at dersom mannen min helst ville feriert i to uker i telt på Finnmarksvidda, og jeg hadde tilsvarende lyst til syden i to uker - og begge hata hverandres yndlingsferieformer, så hadde det aldri funka ;-)

I begynnelsen av tjueåra tenkte jeg ikke så mye over hvilke kriterier som burde ligge til grunn for at vi kunne etablere oss som familie. Det eneste jeg anså som viktig da, var at vi trivdes i hverandres selskap, at vi begge ønsket oss barn og at vi hadde samsvarende ferieønsker ;)

Idag hadde jeg nok ansett det som minst like viktig å vite at han var av den typen som hadde orden på økonomien, samt at han var for likestilling i forholdet (han fikser heldigvis dette også ;-))

''Jeg bare vet at dersom mannen min helst ville feriert i to uker i telt på Finnmarksvidda, og jeg hadde tilsvarende lyst til syden i to uker - og begge hata hverandres yndlingsferieformer, så hadde det aldri funka ;-)

''

Hehe, det skjønner jeg. Heldigvis har man ofte ikke så motstridende ønsker om man har omtrent samme preferanser på andre områder.

Skrevet

''Jeg bare vet at dersom mannen min helst ville feriert i to uker i telt på Finnmarksvidda, og jeg hadde tilsvarende lyst til syden i to uker - og begge hata hverandres yndlingsferieformer, så hadde det aldri funka ;-)

''

Hehe, det skjønner jeg. Heldigvis har man ofte ikke så motstridende ønsker om man har omtrent samme preferanser på andre områder.

Det har du nok heldigvis rett i ;)

Skrevet

Blåbærpai :))

Jeg laget blåbærpai i ettermiddag - og det var ufattelig godt!!!!

Tok den ut av ovnen, og så hadde vi den rykende varm med vanliljeis til. Alle var helt i hundre :-)

Skrevet

Vi har familiene våre 45 mil unna hverandre - og vi bor i nærheten av min familie - dermed er det en selvfølge at en stor del av sommerferien + mye av annen ferie blir brukt på min manns hjemplass. Dette er vi enige om.

Det som er blitt mye mer tydelig de to siste årene er at jeg ønsker at vi alle fem skal kunne feriere sammen på andre steder enn "de vanlige" stedene - og dette behovet hadde jeg ikke så sterkt da ungene var helt små.

Vi har det omtrent motsatt, og bruker svært lite av sommerferien på mitt hjemsted;-)

Vi er der heller i vinterferie/juleferie/høstferie (ikke alle feriene , da, men altså sjelden om spommeren. Blir max en langhelg)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...