Gå til innhold

FU: Hva velger du til høsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke, men i år blir det ikke SV eller AP.

Sympatiserer med SV og Ap på noen punkter, men på andre punkter er jeg fullstendig uenig så i år er jeg veldig usikker på hva jeg skal stemme.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

5

• AneM1365380603

5

• Lillemus

4

• waxo

1

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603
Skrevet

''Stemmesedlene her i huset gikk opp i flammer ved et uhell, så da hopper vi over årets valg.''

Du snakker om valgkortet, ikke stemmesedlene. Stemmesedlene får man ikke i posten, de plukker man i avlukket når man stemmer.

Forøvrig trenger du ikke valgkortet når du skal stemme, de skriver bare ut et nytt til deg der du skal (forhånds)stemme. Husk legitimasjon!

Ja, det var valgkortet jeg mente :)

Gjest MayLynn
Skrevet

Det blir nok AP selv om jeg er uenig i mye også som går på verdisynet. Egentlig skulle vi hatt et helt nytt parti som gikk på tvers av alle de andre - jeg er enig i den økonomiske politikken til AP stort sett, men har vel et "kristent" verdisyn. Samtidig er jeg også enig i mye hos Høyre, litt hos Venstre og litt hos KRF. Og å er jeg enig at det er lurt å bygge ut kollektivtrafikk og høyhastighetstog så der var SV også gitt.

Skrevet

I år er jeg usikker. Tror det blir Venstre.

Skrevet

Jeg pleier normalt sett å holde meg til et sentrumsparti, men i år vet jeg ikke hva jeg skal stemme på. Det eneste jeg vet med sikkerhet, er at det ikke blir FrP.

Gjest Elextra
Skrevet

Huff, synes det bare blir vanskeligere og vanskeligere å velge. Alle partiene har lure ting og teite ting på partiprogrammet sitt. Alle har "dumme" partiledere.

Men jeg havner nok ett eller annet sted i midten, som vanlig...

Foreslår du leser litt her: :)

http://www.venstre.no/

Gjest Elextra
Skrevet

Alt annet enn arbeiderpartiet. Synes ikke de har gjort noen ting de årene de har sittet på stortinget.

Men stemme skal jeg slik at jeg kan si hva jeg mener om styringen! (alle som ikke stemmer under valget må huske å holde kjeft når de er ueninge i hva som skjer her i norge.)

''Alt annet enn arbeiderpartiet. Synes ikke de har gjort noen ting de årene de har sittet på stortinget.''

Mye lettere å forholde seg til hva opposisjonspartiene ville gjort, ikke sant? ;)

Skrevet

Var det ikke sånn at venstre vil gå inn i samarbeidsregjering med høyre og frp? Da stemmer ihvertfall ikke jeg på dem :(

Gjest Mullah må ut, men er FRP løsningen?
Skrevet

De som vil ha ut Mullah stemmer vel FRP tenker jeg...

Gjest Elextra
Skrevet

Var det ikke sånn at venstre vil gå inn i samarbeidsregjering med høyre og frp? Da stemmer ihvertfall ikke jeg på dem :(

Sakser fra Venstres side:

''Venstre har likevel tonet et tydelig grønt flagg for at vi ikke ønsker et forpliktende samarbeid med Frp, og vi utforder Høyre til nettopp å gå til valg på dagens samarbeidskonstellasjon!''

Puh!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Mullah må ut.... men med Frp så blir det bare tull og tøys med landet vårt....

Skrevet

Jeg vil gjerne ha ut Mullah Krekar, men stemmer selvsagt ikke FRP av den grunn. Jeg tror "hele" Norge vil ha den mannen ut, men hvor skal man sende ham? Det eneste landet vi kan sende ham til, uten at han blir sendt tilbake igjen til Norge, er Irak. I Irak er det store sjanser for at han vil få dødsstraff og Norge har forpliktet seg til, gjennom Genevekonvensjonen(?), å ikke sende folk tilbake til land der de risikerer tortur og/eller henrettelse.

Skrevet

He, he - takk :)

Har stemt Venstre noen ganger også - så det er ikke et utenkelig valg. Bare så dumt med han Sponheim... liker ikke ham noe særlig :(

Gjest Elextra
Skrevet

Har stemt Venstre noen ganger også - så det er ikke et utenkelig valg. Bare så dumt med han Sponheim... liker ikke ham noe særlig :(

Sponheim har litt for stort ego, men synes ikke han er så altfor verst. Har mer problemer med enkelte andre :/.

Synd at et parti med et så godt program får så få gode folk til å stille for seg - der har vi vel nettopp partiets achilleshæl.

Skrevet

Sant nok. Sponheim tar for stor plass, og har presset gode kandidater unna seg. Ikke bare Thomessen, men andre også. Nå er jeg redd for at kombinasjonen med Abid Raja bare fører til enda mer selvsentrert bulldoservirksomhet på toppen.

Hadde venstre klart å få inn noen gode, troverdige, solide, representative kandidater, så skal jeg jammen gi dem min stemme også! Men tror ikke det skjer før sjefen sjøl lar solen skinne på flere enn seg selv.

Gjest tror nok det blir det, ja
Skrevet

er ikke fornøyd med den rød-grønne regjeringen. Men stemmer jeg borgelig så er faren at Frp kommer inn i regjering.Så antaagleig blir det KrF, i år igjen.

Skrevet

er ikke fornøyd med den rød-grønne regjeringen. Men stemmer jeg borgelig så er faren at Frp kommer inn i regjering.Så antaagleig blir det KrF, i år igjen.

Hvem kommer Krf til å samarbeide med og ta med seg om de skulle få nok stemmer da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...